اگر اکانت جیمیل شما قفل شده است این 9 روش را امتحان کنید

اگر اکانت جیمیل شما قفل شده است، این 9 روش را امتحان کنید

اگر به‌دلایل مختلف در ورود به اکانت جیمیل خود دچار مشکل هستید، در این مطلب به بررسی 9 روش برای بازیابی حسابتان پرداخته‌ایم.

سرویس جیمیل با حدود 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان، محبوب‌ترین سرویس ایمیل در جهان محسوب می‌شود. با اینکه می‌توان بدون تشکیل اکانت جیمیل نیز از گوشی هوشمند اندرویدی استفاده کرد، اما بدون ارتباط با این حساب از امکانات بسیاری محروم خواهید شد. این سرویس ایمیل، باعث سهولت استفاده از سیستم‌عامل اندروید می‌شود که بیانگر تسلط آن در زمینه خدمات زندگی دیجیتال ما است.

یک سرویس فعال Gmail از جنبه فنی برای دیگر نرم‌افزارهای ابزاری گوگل مانند Photos، Docs، Meet و غیره نیز ضرورت دارد. یعنی اگر به نحوی دسترسی به حساب جیمیل خود را از دست دهید، استفاده از خدمات برنامه‌های وابسته به آن نیز با اختلال همراه خواهند شد. حال برای حل این معضل به ارائه 9 راه‌حل می‌پردازیم:

1- از شماره تلفن خود به‌جای رمز عبور برای ورود به سیستم استفاده کنید

این گزینه احتمالا ساده‌ترین راه برای بازیابی حساب شما است و تنها در صورتی اعتبار دارد که آدرس ایمیل خود را فراموش کرده باشید. به‌نوعی، برخی از کاربران ایمیل‌هایی با کاراکترهای پیچیده ایجاد می‌کنند (مانند ennazzytptp@gmail.com) که در نتیجه یادآوری آن غیرممکن خواهد شد.

هم‌چنین بسیاری از افراد این اصل را فراموش می‌کنند که از شماره تلفن اصلی مورد پیوست به ایمیل، می‌توان برای ورود به سیستم استفاده کرد. بنابراین اگر ایمیل خود را فراموش کرده‌اید، ساده‌ترین و آسا‌ن‌ترین راه برای بازگرداندن حساب، استفاده از ایمیل است. این یعنی استفاده از شماره تلفن برای ورود به حساب جیمیل خود به‌جای رمز عبور. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

برای اندروید:

  • وقتی وارد حساب گوگل خود می‌شوید، آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید.
  • روی Next ضربه بزنید تا امکان یادآوری برای بررسی گوشی خود را دریافت کنید.
  • قفل گوشی خود را باز کنید.
  • در اعلان “Trying to Sign in” گزینه بله را لمس کنید.

برای iOS:

  • وقتی وارد اکانت گوگل خود شدید، آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید.
  • روی Next ضربه بزنید تا امکان یادآوری برای بررسی گوشی خود را دریافت کنید.
  • در آیفون، بر روی نوار اعلان در قسمت بالا ضربه بزنید.
  • در بخش “Trying to Sign in” گزینه بله را لمس کنید.

اگر اکانت جیمیل شما قفل شده است این 9 روش را امتحان کنید

2- بازیابی آدرس ایمیل و شماره تلفن برای بازگرداندن حساب

یکی دیگر از گزینه‌های قابل اجرا و آسان این است که از آدرس ایمیل بازیابی خود برای دسترسی به حساب اصلی استفاده کنید. هنگام تنظیم یک حساب جیمیل، همیشه گزینه‌ای برای ایمیل بازیابی در دسترس است. در ابتدا اطمینان حاصل کنید که این ایمیل بازیابی، همان آدرسی است که اغلب مورد استفاده شما قرار می‌گیرد. گوگل جزئیات رمز عبور/OPT شما را به‌شناسه ایمیل یا شماره تلفن مرتبط با اکانت ارسال می‌کند.

3- از حساب گوگل خود در آیفون یا آی‌پد استفاده کنید

برای آیفون یا آی‌پد، بهتر است از دستگاهی استفاده کنید که از طریق حساب گوگل وارد آن شده‌اید. این دستگاه از شما رمز عبور نمی‌خواهد و می‌توانید از آن برای تایید هویت خود استفاده کنید.

4- برای تایید هویت خود، قفل دستگاه اندرویدی را باز کنید

این گزینه تنها برای کاربران پلتفرم اندروید قابل استفاده است. معمولا گوشی‌ هوشمند اندرویدی شما با اکانت جیمیل همگام‌سازی می‌شود. بنابراین می‌توانید به شماره تلفن پیوند شده در حساب خود دسترسی داشته باشید و هویت خود را تایید کنید. در اینجا، برنامه Google Authenticator می‌تواند به‌کمک شما بیاید. با استفاده از این اپ، کاربران می‌توانند با استفاده از یک شماره ایجاد شده که به‌صورت تصادفی ظاهر می‌شود، ورود خود را تایید کنند.

5- از مکان/دستگاهی برای ورود به سیستم استفاده کنید که اغلب با آن سر و کار دارید

اکثر کاربران هنگام تغییر دستگاه خود با مشکلات ورود به جیمیل مواجه می‌شوند. اگر این مورد برای شما صادق است، سعی کنید به دستگاهی (کامپیوتر، لپ‌تاپ) که معمولا برای ورود به سیستم استفاده می‌کنید، بازگردید. این کار به‌احتمال زیاد به حل مشکل کمک خواهد کرد.

اطمینان حاصل کنید که نه تنها از یک رایانه شخصی، تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، بلکه باید از مرورگر همیشگی خود وارد شوید، زیرا رمز عبور شما ممکن است در آن مرورگر ذخیره شده باشد. علاوه بر این، سعی کنید در همان موقعیت مکانی و همیشگی در هنگام ورود به سیستم قرار داشته باشید، مانند محل کار یا خانه. برای بازیابی رمز عبور از مرورگر خود، موارد زیر را امتحان کنید:

برای کامپیوتر:

  • مرورگر کروم را باز کنید
  • در سمت راست نوار ابزار، روی نمایه دایره‌ای شکل و سپس Passwords کلیک کنید. این گزینه معمولا به شکل نماد کلید ظاهر می‌شود.
  • از آنجا می‌توانید رمزهای عبور ذخیره شده خود را مشاهده، حذف یا خارج کنید. جهت مشاهده گذرواژه، روی نماد چشم در سمت راست هر یک از رمزهای عبور کلیک کنید.

اگر اکانت جیمیل شما قفل شده است این 9 روش را امتحان کنید

6- تمام گزینه‌های بازیابی و اطلاعات موجود را بررسی کنید

اگر نمی‌توانید اطلاعات به‌اشتراک گذاشته بازیابی را به‌خاطر بسپارید، حتما به‌این گزینه نیاز خواهید داشت. برای بررسی کافی است به صفحه حساب گوگل خود وارد شوید. تنها کاری که لازم است انجام دهید، ورود به قسمت “Ways we can verify it’s you” است. در واقع می‌توانید شماره تلفن بازیابی ثبت شده یا آدرس ایمیل بازیابی را از اینجا دریافت کنید.

7- به پرسش/سوالات امنیتی پاسخ دهید

اگرچه اغلب حساب‌های جیمیل قدیمی هستند، اما هنوز سوال و جواب‌های بازیابی در آنها معتبر است. این پرسش و پاسخ یک روش مناسب برای بازیابی اکانت به‌شمار می‌رود. بنابراین سعی کنید با انتخاب سوالی ساده، جواب آن‌را به‌خاطر بسپارید. گوگل با نشان دادن سوال به شما، از شما انتظار دارد که کلمه‌به‌کلمه به آن جواب دهید. اگر شناسه ایمیل بازیابی یا شماره تلفن مرتبط ندارید، پاسخ به این سوالات می‌تواند در بازیابی حساب موثر باشد.

8- از رمز عبور قدیمی خود استفاده کنید

گاهی اوقات ما رمزهای عبور خود را تغییر می‌دهیم، زیرا امنیت پسورد قدیمی به‌خطر افتاده است. با این‌حال، رمز سابق ممکن است به کمک شما بیاید زیرا گوگل گاهی اوقات، هویت کاربران خود را با استفاده از رمز عبور قبلی تایید می‌کند. خوش‌بختانه گوگل این امکان را داده تا چند فرصت برای حدس و ورود به سیستم داشته باشید.

9- سعی کنید به‌یاد داشته باشید که چه‌زمانی وارد حساب جیمیل خود شده‌اید

این گزینه برای کاربرانی که تاریخ ورود به حساب را چک نمی‌کنند، بسیار دشوار خواهد بود. اگر دیگر گزینه‌ها ناموفق باشند، ممکن است لازم باشد اطلاعاتی را در مورد زمان باز کردن حساب خود ارائه دهید. گاهی اوقات گوگل این اطلاعات را از کاربر طلب می‌کند. مزیت این درخواست در آن است که گوگل در پی یک پاسخ دقیق نیست، حتی اگر بتوانید یک بازه تقریبی یا صرفا سالی که حساب خود را باز کرده‌اید را در اختیار گوگل قرار دهید، ممکن است برای شما راه‌گشا باشد.

یکی از راه‌های اطلاع از زمان ایجاد اکانت جیمیل، یادآوری رویدادهای مهم در همان دوره‌ای است که ایمیل خود را ایجاد کرده‌اید. این راه می‌تواند یک درخواست شغلی، یک برنامه برای دریافت مدرک یا هر رویداد دیگری باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. جیمل من قفل شده من نمتانم وار سیستم شوم