اولین گوشی اندرویدی

تماشا کنید: مقایسه سرعت روشن شدن اولین آیفون با اولین گوشی اندرویدی

در این ویدیو می‌خواهیم سرعت روشن شدن اولین آیفون با اولین گوشی اندرویدی یعنی اچ تی سی دریم را مقایسه کنیم تا ببینیم کدام‌یک سریع‌تر است.

استیو جابز، مدیرعامل فقید شرکت اپل در روز نهم ژانویه 2007 یعنی دی ماه 1385 از اولین گوشی آیفون با نام iPhone 2G رونمایی کرد و انقلابی را در صنعت گوشی های تلفن همراه به وجود آورد. این گوشی هیچ صفحه کلیدی نداشت و فقط از یک کلید Home برخوردار بود و صفحه نمایش 3.5 اینچی لمسی در آن به کار رفته بود. گوشی آیفون سیستم عامل آی او اس را نیز به بازار گوشی های موبایل معرفی کرد و نتیجه این شد که آیفون‌های اپل خیلی زود جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی های سراسر جهان شدند.

اولین گوشی آیفون

از همان ابتدای معرفی آیفون 2G صف‌های طولانی از علاقه‌مندان در برابر فروشگاه‌های اپل شکل گرفت تا این افراد بتوانند اولین کسانی باشند که این گوشی را خریداری می‌کنند. حالا هم که اپل سری آیفون 13 را روانه بازار کرده و احتمالا چند ماه دیگر از خانواده آیفون 14 رونمایی می‌کند، چیزی از محبوبیت این گوشی‌ها کم نشده و همچنان طرفداران برای خرید آنها سر و دست می‌شکنند.

اما در طول این سال‌ها، گوگل با سیستم عامل اندروید، رقیب آی او اس اپل بوده است. البته بر خلاف آی او اس که فقط در گوشی های آیفون به کار می‌رود، برندهای مختلفی محصولات خود را با سیستم عامل اندروید به بازار عرضه می‌کنند و اکنون گوشی های اندرویدی سامسونگ و شیائومی اصلی‌ترین رقبای آیفون‌های مجهز به iOS اپل هستند.

گوشی اچ تی سی دریم – HTC Dream که در سپتامبر 2008 برای اولین بار معرفی شد، اولین گوشی هوشمند دنیا است که با سیستم عامل اندروید به بازار آمد. گوگل در سال 2005 میلادی شرکت اندروید را خریداری کرد و پس از معرفی آیفون توسط اپل در سال 2007، این شرکت رقابت با کوپرتینویی‌ها را آغاز کرد. اچ تی سی Dream از صفحه کلید فیزیکی به صورت کشویی برخوردار بود و علاوه بر دکمه‌های فیزیکی، صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی در جلوی گوشی قرار گرفت.

اولین گوشی اندرویدی

اما حالا قصد داریم سرعت روشن شدن اولین گوشی آیفون با اولین گوشی اندرویدی یعنی اچ تی سی دریم را با هم مقایسه کنیم. به نظر شما کدام یک از این گوشی‌های قدیمی و البته خاطره‌انگیز می‌توانند سریع‌تر آماده به کار شوند؟

ویدیوی مقایسه سرعت اولین آیفون و اولین گوشی اندرویدی