لونار کروز

سفر تویوتا به ماه با لونار کروز؛ برای یک سامورایی همه جا ژاپن است

شرکت تویوتا پس از فتح تمام مسیرهای آفرود، قصد دارد با لونار کروز به جایی برود که هیچ خودرو آفرودی تا به امروز نرفته. برای اطلاع از جزئیات این پروژه، با گجت نیوز همراه باشید.

تویوتا در برنامه‌ای مشترک با آژانس اکتشافات فضایی ژاپن (JAXA)، قصد دارد تا اواخر دهه 2020، به ماه برود. این برنامه برای کمک به کسانی که قصد دارند در آینده در کره‌ی ماه زندگی کنند، شروع شده. پروژه‌ی زندگی بر روی ماه، جزو برنامه‌های جاه طلبانه‌ی ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی بین المللی است که تا سال 2040، احتمالا شاهد اولین گام‌های آن باشیم. البته تویوتا قصد دارد نسخه‌ی دیگری از این ماه نورد را برای سیاره‌ی مریخ هم طراحی کند.

معرفی کامل لونار کروز؛ حضرت جدید فضا

لونار کروز

تویوتا و آژانس اکتشافات فضایی ژاپن (JAXA)، با الهام از نام لندکروز، این ماه نورد را لونار کروز (Lunar Cruiser) نامیده‌اند و امیدوارند که تا سال 2030، برای تست‌های اولیه آماده شود.

تاکائو ساتو (Takao Sato) مدیر ارشد اجرایی پروژه‌ی لونار کروز در مورد آن می‌گوید:

ساکنین آینده‌ی کره‌ی ماه، می‌توانند lunar Cruiser را به عنوان رستوران، خوابگاه، کاوشگر یا وسیله‌ی نقلیه‌ی مورد اعتماد خود در نظر بگیرند. دقیقا همان چیزی که خودروهای تویوتا در زمین، برای آن‌ها معنی داشتند.

او در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد:

ما فضا را به عنوان چالشی بزرگ همراه با امتیازات فراوان برای پیشرفت تویوتا می‌بینیم. تویوتا در فضا می‌تواند تجهیزات ارتباطی خود را پیشرفته‌تر کند. این چیزی است که باعث پیشرفت انسان‌ها یا حتی برقراری ارتباط با بیگانه‌ها خواهد شد.

دست‌های چند کاره‌ی لونار کروز

لونار کروز

شرکت ژاپنی گیتای (Gitai) که در زمینه‌ی علم رباتیک فعالیت می‌کند، دیگر شریک تویوتا در پروژه‌ی لونار کروز است. این شرکت وظیفه‌ی طراحی بازوهای رباتیک چند منظوره‌ی این ماه نورد را به عهده دارد. بازوهای چنگال مانند چند کاره‌ی این شرکت، می‌تواند وظایفی مثل بلند کردن اجسام، خزیدن خود ماه نورد یا نمونه برداری از سطوح مختلف را انجام دهد.

شو ناکانوسه (Sho Nakanose) مدیر ارشد اجرایی گیتای در پروژه‌ی lunar Cruiser در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفت:

مهندسین ژاپنی، به رفتن انسان‌ها به فضا کمک زیادی کرده‌اند. حال نوبت آن است که برای زندگی در فضا آماده شویم. این موضوع بدون کمک ربات‌ها محقق نخواهد شد. اما فرستادن آن‌ها به فضا نیازمند سرمایه‌ی عظیمی است که ریسک فراوانی هم دارد اما ما آن را می‌پذیریم.

شرکت تویوتا در سال 1930 تاسیس شده و از آن زمان تا به امروز، زمینه‌های کاری بسیار زیادی مثل ساخت و ساز املاک، ساخت قایق و کشتی، رباتیک و ساخت هواپیما و موتور جت را تجربه کرده. رفتن به فضا و پروژه‌ی لونار کروز، گام بسیار مهمی برای تویوتا خواهد بود.

طراحی و بررسی حامل ماه نورد لونار کروز

لونار کروز

یک شرکت خصوصی ژاپنی دیگر به اسم iSpace، وظیفه‌ی طراحی مدارگرد این ماه‌ نورد را بر عهده خواهد داشت. این شرکت مراحل طراحی و ساخت اولیه‌ی حامل لونار کروز را به پایان رسانده و به زودی، اولین فرود آزمایش خود را بر روی ماه تجربه خواهد کرد.

یوساکو مائزاوا (Yusaku Maezawa) میلیاردر ژاپنی که اخیرا در یک سفر توریستی فضایی، ویدئویی از خود را در ایستگاه فضایی بین المللی منتشر کرده بود، اسپانسر مالیِ حاملِ ماه‌ نورد لونار کروز خواهد بود. او یکی از راکت‌های استارشیپ شرکت اسپیس ایکس را به این منظور رزرو کرده.

شینیچر نودا (Shinichiro Noda)، مهندس ارشد تویوتا در مورد این پروژه می‌گوید:

من واقعا هیجان‌زده هستم. این ماموریت از چندین سال قبل شروع شده و ما فقط به تازگی خبر آن را عمومی کرده‌ایم. این ماموریت، معنی ویژه‌ای برای تویوتا دارد و امیدواریم با آن به ساکنین زمین خدمت کنیم و منابع با ارزشی را در اختیار آن‌ها بگذاریم. فرستادن تویوتا به ماه، وظیفه‌ی ماست.

با کامل شدن پروژه‌ی lunar Cruiser و فرستادن آن به ماه، می‌‌توانیم بگوییم که خودروهای تویوتا، به دست نیافتنی‌ترین مکان‌ها رسیده‌اند. برای تویوتا، کره‌ی ماه هیچ فرقی با جنگل‌های گلی ندارد. آن‌ها همه‌جا را فتح خواهند کرد. البته جنرال موتورز هم در این پروژه مشارکت داشته.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*