بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

با گسترش شبکه‌های اجتماعی، در کنار ثبت تصاویر، ویرایش عکس‌ها به سبک دلخواه نیز مورد توجه کاربران است. در این مطلب به معرفی بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس در پلتفرم اندروید می‌پردازیم.

در میان دسته‌های متعدد و متنوع از برنامه‌های موبایل، رقابت تنگاتنگی در دسته‌بندی نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس وجود دارد. در این زمینه، ابزارهای ویرایش ساده‌ای وجود دارند که فیلترها و افکت‌های مختلف را با ویرایشگرهای پیچیده‌تر تلفیق می‌کنند و باعث می‌شوند تا از شر ادیت‌های دستی و پر پیچ‌وخم تصاویر RAW (فرمت خام عکس) در امان باشید.

با این‌حال موارد دیگری در دسترس هستند که با ارائه قابلیت‌های عجیب و غریبی مانند حذف سوژه‌های دلخواه از عکس آنهم بدون ایجاد ردپایی در اصل تصویر، ویژگی‌های متعددی را برای کاربر به ارمغان می‌آورند.

لازم به‌ذکر است که هیچ‌یک از این نرم‌افزارهای ویرایشگر، در حد و اندازه‌های یک ادیتور دسکتاپ از انعطاف‌پذیری و مصرف حرفه‌ای برخوردار نیستند. اگر قصد دارید که بهترین نتیجه را در ویرایش تصاویر خود داشته باشید، همچنان بهترین راه استفاده از یک کامپیوتر شخصی است. در عین حال، نرم‌افزار Snapseed که از طریق گوگل پلی و در پلتفرم اندروید مورد استفاده است نیز کارآمد و قابل اعتماد شمرده می‌شود. به‌علاوه، بسیاری از گوشی‌های هوشمند از ویرایشگرهای پیش‌فرضی بهره می‌برند که انجام تغییرات اولیه‌ای مانند برش را برای کاربران ممکن کرده‌اند.

معرفی بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید:

نرم‌افزارهای Adobe

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

کمپانی adobe در سال‌های اخیر، ابزارهای ویرایشگر متعددی را منتشر کرده است که برخی از آنها از بهترین نمونه‌های ویرایش عکس محسوب می‌شوند. برخی از نرم‌افزارهای این شرکت نظیر Photoshop Express ،Lightroom و Mix از محبوب‌ترین‌های دسته خود به‌شمار می‌روند. هر یک از این برنامه‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که بسته به سبک و نوع کار، به‌شما کمک خواهند کرد.

با استفاده از این ابزار می‌توانید تغییرات ساده‌ای مانند حذف قرمزی چشم تا ویرایش تصاویر با فرمت خام (RAW) را که از طریق گوشی هوشمند یا دوربین DSLR خود ثبت کرده‌اید، اعمال کنید. در این بین نرم‌افزار Adobe Lightroom به‌طور پیوسته با قابلیت‌های جدید به‌روز می‌شود. تنها نقطه ضعف برنامه‌های این شرکت، وابستگی برخی از آنها به اشتراک Adobe Creative Cloud برای استفاده از همه ویژگی‌ها است.

AirBrush

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

این نرم‌افزار یک گزینه عالی برای ویرایش عکس‌های افراد محسوب می‌شود و به ویژگی‌هایی اختصاصی برای حذف آکنه، صاف کردن پوست، رفع قرمزی چشم و عملکرد روشن کننده دندان و چشم مجهز است. همچنین یک حالت بوکه برای تبدیل عکس‌ها به تصاویری با زمینه محو نیز وجود دارد. AirBrush عملکردی مستقل از دوربین را ارائه داده که به‌وسیله آن می‌توانید پیش از ثبت عکس، به ویرایش آن بپردازید.

بنابراین قادر خواهید بود تا ابتدا سلفی خود را در دوربین قاب کرده و قبل از ثبت محصول نهایی، ویرایش‌های مورد نظر خود را اعمال کنید. این اپ همچنین یک در ازای پرداخت درون برنامه، یک سرویس ویژه اشتراکی با قابلیت‌های بیش‌تر را ارائه می‌کند.

Bazaart

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

این اپ، یک ویرایشگر محبوب در پلتفرم iOS محسوب می‌شود که البته از نسخه اندرویدی نیز برخوردار است. این برنامه دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، از جمله ابزار پاک‌کن پس‌زمینه و انواع تنظیمات جانبی مانند اشباع، کنتراست، نوردهی، رنگ و موارد دیگر است. علاوه بر این، گزینه‌های معمول در ویرایشگرهای عکس موبایل مانند فیلتر‌ها، متن، پس‌زمینه، برچسب و غیره را نیز با نصب این برنامه دریافت خواهید کرد. برگ برنده و وجه تمایز اصلی Bazaart، ابزار مخصوصی است که برای افزودن یک پس‌زمینه دلخواه به عکس شما به‌کار می‌آید.

InShot Photo Editor Pro

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

این نرم‌افزار نسبتا شناخته‌شده، با سبکی جدید از هزاران ابزار مختلف نظیر فیلتر‌ها، برچسب‌ها و جلوه‌های مختلف برخوردار است. همه این افکت‌ها در یک چیدمان فروشگاهی قرار دارد و می‌توانید گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب و دانلود کنید. البته برخی از آنها صرفا با خرید اشتراک پرو در دسترس قرار می‌گیرند. در هر حال، می‌توانید با استفاده از این ادیتور به روتوش عکس‌ها، برش تصاویر و دیگر اصول اولیه، به‌ صورت رایگان بپردازید. همچنین توسعه دهنده این ویرایشگر، مجموعه‌ای از برنامه‌های مرتبط و مکمل را نیز در فروشگاه گوگل پلی قرار داده است که امتحان آنها خالی از لطف نیست.

LightX Photo Editor

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

لایت‌ایکس یکی از برنامه‌های ویرایش آینده‌دار است که در پلتفرم iOS به موفقیت چشمگیری دست یافت. این برنامه از چند ویژگی کارآمد تشکیل شده که مجمو‌عه‌ای از ابزار تغییر پس‌زمینه، جلوه‌های پخش رنگ و طیف وسیعی از ابزار لغزنده مانند تعادل رنگ، سطوح و منحنی را شامل می‌شود. در لایت‌ایکس حتی می‌توان به ادغام عکس‌های مختلف نیز پرداخت و ویژگی‌های مانند تنظیم تاری، کلاژ عکس، تغییر فرم و تگ‌ها نیز در دسترس قرار دارند. این اپ فعلا در نسخه بتا قرار دارد، بنابراین وجود باگ‌هایی در آن توجیه‌پذیر است. با این‌حال، پیش‌بینی می‌شود تا پس از عرضه نسخه نهایی، این برنامه را در جمع 5 ویرایشگر برتر ببینیم.

Motionleap

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

موشن‌لیپ که پیش از این Enlight Pixaloop نامیده می‌شد، یک برنامه عکاسی دقیق و مرتب با چند ترفند جالب توجه است. در این نرم‌افزار می‌توان عکس‌های استاتیک را با چند ضربه و کشیدن انگشت به عکس‌هایی به‌سبک GIF تبدیل کرد. این افکت با عناصری مانند آب یا ابرها بهترین نتیجه را دربر دارند، با این‌حال طیف استفاده از این ویژگی بسیار گسترده است و به خلاقیت ادیتور عکس بستگی دارد.

برخی از قابلیت‌های دیگر این برنامه نظیر افزودن عناصر جدید به تصویر و پوشش‌هایی که می‌توانند به فضای یک عکس اضافه شوند، بسیار جذاب و سرگرم‌کننده هستند. این اپ از قابلیت‌های متداول مانند برطرف کردن قرمزی چشم یا برش عکس برخوردار نیست و هدف اصلی آن، ویژگی‌هایی منحصر به‌فرد و افزودن جلوه‌های اضافی و شسته و رفته است. با این‌حال برای استفاده از ابزارهای جذاب Motionleap، خرید نسخه پریمیوم الزامی است.

PhotoDirector Photo Editor

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

شاخصه اصلی این نرم‌افزار، ارائه سبک و فرم جدیدتر در فضای ویرایش عکس پلتفرم اندروید است. فوتوادیتور با تمرکز بر روی بهبودهای دستی تصاویر، ویرایش صحیح عکس‌های خود به لغزنده‌های HSL، کانال‌های رنگی RGB، تراز سفیدی و موارد دیگر را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. همچنین ابزارهایی برای تن، روشنایی، تاریکی، نوردهی و کنتراست برای ویرایش‌های عمیق‌تر وجود دارد. به‌طور کلی، این نرم‌افزار برای افرادی مناسب است که به جنبه‌هایی فراتر از یک فیلتر ساده توجه می‌کنند.

Photo Editor By dev.macgyver

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

یک ویرایشگر شگفت‌آور عکس که در عین تجهیز به ساده‌ترین ابزار موجود نظیر برش، چرخش و غیره، از کنترل‌های رنگی خوب، از جمله سطوح و منحنی‌ها نیز برخوردار است. همچنین تصاویر گاما، کنتراست خودکار، تن خودکار، تاری، شارپن و سایر ویژگی‌های ویرایش نیز در این نرم‌افزار گنجانده شده است. در این نرم‌افزار با طیف وسیعی از فرمت‌های JPG، PDF، GIF، Webp می‌توان به ویرایش تصاویر پرداخت و از گزینه‌ها به‌صورت دسته‌ای استفاده کرد. در این برنامه خبری از زرق و برق‌های موجود در برخی از ویرایشگرهای عکس گران‌قیمت نیست، اما از لحاظ سادگی استفاده و دقت عملکرد، با نرم‌افزار محبوب Snapseed در رقابت است.

Photo Effects Pro

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

این ویرایشگر مخصوص افرادی طراحی شده که با فیلترها، استیکرها و موارد مشابه سر و کار دارند. در این برنامه بیش از 40 فیلتر، افکت و قابلیت افزودن متن، استیکر و فریم برای کاربر فراهم است. ویژگی‌های ویرایش در واقع بسیاری ابتدایی هستند، با این‌حال سازندگان اپ به‌تازگی برنامه خود را بازطراحی کرده و با حذف چند فیلتر و افزودن ویژگی‌های محبوب، جانی تازه‌ به محصول خود داده‌اند.

Photo Lab Picture Editor

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

با اینکه نمی‌توان این برنامه را در میان محبوب‌ترین‌های دسته خود قرار داد. با این‌حال، از پس وظایف خود به‌خوبی برمی‌آید. این ویرایشگر از 640 فیلتر، فریم و افکت برخوردار شده که آن‌را در بین بزرگترین مجموعه‌های موجود قرار می‌دهد. با این اپ می‌توانید مونتاژ بسازید، عکس‌ها را ویرایش کنید و افکت‌ها را به یک‌دیگر بچسبانید تا با خلق تصاویری منحصر‌ به‌فرد، از اشتراک آن با دوستان خود لذت ببرید. نسخه رایگان این نرم‌افزار با تبلیغات و واترمارک عرضه شده که پیش از خرید نسخه پرو، می‌توانید جهت امتحان از آن استفاده کنید.

Photo Mate R3

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

این نرم‌افزار در حقیقت، جانشین Photo Mate R2 است که از بهترین ویرایشگرهای عکس در دوران خود محسوب می‌شد. نسخه جدید و نوپای این اپ هنوز به بلوغ کامل نرسیده و باید منتظر ماند تا در طول زمان به تکامل برسد. در حال حاضر، مجموعه‌ای نسبتا قوی از ابزارهای ویرایش برای کاربر ایجاد شده که با پشتیبانی از فرمت RAW، پتانسیل تبدیل شده به یک گزینه محبوب در نزد کاربران را خواهد داشت.

این برنامه همچنین از قابلیت‌هایی نظیر فیکس کردن رنگ‌بندی، اعوجاج و انحراف برخوردار است. تنها نقطه ضعف حال حاضر این است که سایر ویرایشگرهای عکس نیز از ویژگی‌های مشابه با این برنامه برخوردار هستند.

PicsArt

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

این برنامه با برخورداری از سابقه‌ای طولانی، تا به امروز در سراسر جهان، بیش از 250 میلیون بار دانلود شده است. خوش‌بختانه، سازندگان در انجام به‌روزرسانی‌ها و مدرن نگه داشتن این نرم‌افزار کوتاهی نکرده‌اند. طیف وسیعی از امکانات معمول از جمله ابزارهای ویرایش نور و همچنین فیلترها، متن، برچسب‌ها و کلاژها را در PicArts خواهید یافت و با بیش از 100 ابزار ویرایش و جامعه‌ای پویا برای به‌اشتراک گذاری نمونه‌های خود سر و کار خواهید داشت. همچنین می‌توانید از این اپ برای تولید گیف‌های متحرک و حتی کشیدن طرح‌های مختلف بر روی عکس‌های خود استفاده کنید.

Pixlr

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

Pixlr که با نام Pixlr by AutoDesk نیز شناخته می‌شود، یک ویرایشگر عکس قدرتمند است و از بهترین ابزارهای One touch (تک‌لمسی) موجود در رده خود محسوب می‌شود. این برنامه شامل تعداد زیادی قابلیت و ابزارهای گوناگون است که می‌توانید به‌راحتی از آنها استفاده کنید. فیلترهایی نیز تعریف شده که به‌طرز هوشمندانه به‌عنوان روتوش عمل می‌کنند و شامل ابزارهای ویرایش آرایشی مانند پاک‌کننده لک و سفیدکننده دندان است. Pixlr از کامل‌ترین نمونه‌های ویرایشگر در رده خود محسوب می‌شود.

TouchRetouch

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

یک ویرایشگر منحصر به‌فرد، از ابزار عادی مانند صاف کردن پوست یا از بین بردن قرمزی چشم برخوردار نیست! در عوض قادر است تا جنبه‌های خاصی از عکس را حذف کند. شما می‌توانید با اعمال تغییراتی مانند حذف خطوط برق از عکس خود، اشیا کوچک و اضافی در تصویر و در برخی موارد، حتی به حذف اشخاص بپردازید. این برنامه به‌لحاظ کارکرد چندان متعادل نیست زیرا در عین اینکه می‌تواند کارکردی فوق‌العاده داشته باشد، از انجام بسیاری از تغییرات ابتدایی عاجز است.

Vimage

بهترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس اندروید در سال 2022

این اپلیکیشن ویرایشگر با برخی از ویژگی‌های عامه‌پسند همراه شده که تداعی‌گر ویژگی‌های سیماگراف در گوشی LG V40 است. با استفاده از این برنامه می‌توانید پس از ثبت تصویر، عناصر متحرک دلخواه خود را به آن اضافه کنید. همچنین ویرایش‌های اولیه مانند روشنایی، تاری، برش، چرخش، اشباع و دیگر موارد نیز در Vimage گنجانده شده‌اند و با اعمال شخصی‌سازی‌ها، می‌توان یکی از انیمیشن‌های ساخته شده را به‌عکس اضافه کنید و به آن جان ببخشید.

برای مثال می‌توانید تصویر بخار را به عکسی که از غذای مورد علاقه خود گرفته‌اید، اضافه کنید. این برنامه عکس‌ها را به شکل خاص و خلاقانه و با تکیه به عناصر منحصر به‌فرد خود ویرایش می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*