استون مارتین DBX707

استون مارتین DBX707 ، سریعترین شاسی بلند لوکس جهان معرفی شد

استون مارتین DBX707 برای به چالش کشیدن رقبایی چون پورشه کاین توربو S و لامبورگینی اوروس معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات سریعترین شاسی بلند لوکس جهان آشنا خواهیم شد.

پورشه کاین توربو S و لامبورگینی اوروس طی سال‌های گذشته برای کسب عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان به رقیب سرسخت یکدیگر تبدیل شده بودند که سرانجام پورشه با رکوردزنی در نوربرگ رینگ توانست به برتری برسد، اما اکنون شرکت بریتانیایی استون مارتین با معرفی محصول جدیدی به رقیب جدی پورشه کاین توربو S و لامبورگینی اوروس تبدیل شده است. در واقع این خودرو ظرف مدت 3.1 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز 310 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مشخصات استون مارتین DBX707

استون مارتین DBX707

استون مارتین DBX در نسخه استاندارد به یک موتور 4 لیتری V8 ساخت مرسدس AMG مجهز شده است که می‌تواند قدرتی برابر با 542 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این نسخه قادر است ظرف مدت 3.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مشتریان می‌توانند این نسخه را با قیمت 180 هزار دلار خریداری کنند.

استون مارتین DBX707

مدل جدید این خودرو که با نام استون مارتین DBX707 معرفی شده از نسخه قدرتمندتر همان پیشرانه مدل استاندارد بهره می‌برد که اکنون می‌تواند قدرتی برابر با 697 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن‌متر را به تولید برساند. البته قدرت تولیدی این خودرو در سیستم متریک بریتانیا 707 اسب بخار اعلام شده است.

استون مارتین DBX707

این موتور از لحاظ حجم و فناوری مشابه مدل معمولی بوده، اما مهندسان مرسدس AMG و استون مارتین آن را نسبت به قبل ارتقا دادند. از این رو استون مارتین DBX707 نسبت به مدل استاندارد از پردازنده ECU، اگزوز، سیستم هوارسانی و توربوشارژهای متفاوتی بهره می‌برد. ضمن این که صدای موتور V8 در این نسخه افزایش پیدا کرده است.

استون مارتین DBX707

استون مارتین DBX707 ظرف مدت 3.1 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت و ظرف مدت 7.4 ثانیه از صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت را طی می‌کند. توبیاس موئرز، رئیس شرکت استون مارتین اعلم کرد استون مارتین DBX707 تنها شاسی بلند در جهان محسوب می‌شود که از سیستم شروع حرکت مشابه خودروهای مسابقه‌ای بهره می‌برد. گفتنی است این شاسی بلند در چنین حالتی قادر است از دور موتور 4 هزار RPM فرایند شتاب‌گیری را شروع کند.

استون مارتین DBX707

علاوه بر پیشرانه، سایر بخش‌های فنی این خودرو نیز ارتقا پیدا کرده است. برای این خودرو نسخه جدید 9 سرعت اتوماتیک با کلاچ تر و قابلیت تعویض دستی در نظر گرفته شده است. همچنین سرعت سیستم کنترل الکتریکی دیفرانسیل عقب نسبت به نسخه معمولی افزایش پیدا کرده است. این خودرو از فناوری دو دیفرانسیل دائمی با تقسیم نیروی هوشمند نیز بهره می‌برد که بر اساس نوع شرایط رانندگی تغییر پیدا خواهد کرد. چنین تجهیزاتی باعث شدند تا فرمان‌پذیری خودرو در پیج‌های تند یا جاده‌های لغزنده ارتقا پیدا کند.

استون مارتین DBX707

استون مارتین شاسی این خودروی جدید را نیز تقویت کرده است. ضمن این که سیستم تعلیق و فنرهای بادی نیز مجددا تنظیم شدند تا تعادل خودرو ارتقا پیدا کند. سیستم تعادل الکترونیک که با نام eARC شناخته می‌شود باعث کنترل تنش‌های ناگهانی بدنه و خطر واژگونی خواهد شد. از سایر ویژگی‌های خاص این خودرو می‌توان به رینگ‌های 22 یا 23 اینچی، ترمزهای کربن سرامیک بزرگ و فرمان برقی با تنظیمات جدید اشاره کرد.

استون مارتین DBX707

استون مارتین DBX707 در بخش طراحی بیرونی و داخلی نیز نسبت به مدل اصلی خود تغییراتی را تجربه کرده است. این خودرو اکنون به صندلی‌های اسپرت با خط روشن در وسط مجهز شده است. ضمن این که این خودرو نسبت به نسخه استاندارد از عناصر فیبر کربنی بیشتری بهره می‌برد. همچنین طراحان کلیدهای انتخاب حالت‌های رانندگی و صدای خروجی اگزوز را نیز ویژه این خودرو طراحی کردند.

استون مارتین DBX707

برای بخش بیرونی نیز یک کیت بدنه ویژه در نظر گرفته شده که به واسطه آن بخش‌هایی چون آینه بغل، بال عقب، سقف، رکاب، کاسه چراغ، سپرها به عناصر فیبر کربنی مجهز شدند. استون مارتین DBX707 با قیمت 232 هزار دلار به بازار عرضه می‌شود. همچنین به این مبلغ هزینه‌های مربوط به حمل خودرو به مقصد مشتری در کشورهای مختلف و مالیات‌های ویژه خودروهای لوکس یا پرمصرف نیز اضافه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*