تمام گوشی های هیجان انگیزی که این ماه منتظر آمدنشان هستیم

در این مطلب نگاهی داریم به فهرست مهم‌ترین و البته هیجان‌انگیزترین گوشی‌های هوشمند مورد انتظاری که احتمالا در ماه جاری وارد بازار خواهند شد.

طبق آخرین گمانه‌زنی‌ها، انتظار می‌رود تا در مجموع 16 مدل جدید از گوشی‌های هوشمند توسط برندهایی نظیر سامسونگ، اوپو، ریلمی، ردمی، نوبیا، لنوو و غیره در ماه جاری (فوریه) به بازار عرضه شوند. از شاخص‌ترین این محصولات، می‌توان به گلکسی S22 سامسونگ اشاره کرد. همچنین از طیف گسترده‌ای از گوشی‌های هوشمند نیز پس از جشنواره بهار چین رونمایی خواهند شد که در فهرست زیر به آنها نیز اشاره خواهیم داشت.

1- اوپو Reno7

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شدکمپانی اوپو که پیش‌تر سری Reno7 را در کشور چین عرضه، اکنون قرار است این محصول را به کشور هند نیز وارد کند. این سری شامل دو مدل Reno7 و Reno7 Pro 5G است.

Reno7 اختصاصی بازار هند، در مقایسه با مدل چینی از مشخصات متفاوتی برخوردار است. همچنین انتظار می‌رود نام تجاری این سری نیز به Reno7 SE تغییر یابد. این محصول با نمایشگر 6.43 اینچی با رزولوشن +FHD و پنل AMOLED و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز عرضه خواهد شد. طبق پیش‌بینی‌ها، محصول جدید اوپو از سیستم سه‌گانه دوربین، شامل یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی و دو لنز 2 مگاپیکسلی در قاب پشت و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی بهره‌مند است. این دستگاه به تراشه مدیاتک از سری دایمنسیتی 900 مجهز خواهد بود که از حافظه رم 8 گیگابایتی و ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی استفاده می‌کند. باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی نیز وظیفه تامین‌ نیروی Reno7 را برعهده خواهد داشت.

از سوی دیگر، مدل Reno7 Pro 5G دارای نمایشگری بزرگ‌تر به اندازه 6.55 اینچی با استفاده از پنل امولد، رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی است. انتظار می‌رود این گوشی با پیکربندی دوربین‌های سه‌گانه 50+8+2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی راهی بازار شود. این دستگاه به تراشه پرچمدار مدیاتک از سری دایمنسیتی 1200 مجهز خواهد بود و حافظه رم 12 گیگابایتی و ذخیره‌سازی 256 گیگابایت، سخت‌افزار این گوشی را تکمیل می‌کند. همانند نسخه پایه، در نسخه پرو نیز با یک باتری 4500 میلی‌آمپری مواجه خواهیم بود که از شارژ فوق‌سریع 65 واتی پشتیبانی می‌کند.

قیمت مورد انتظار این محصول در هند، 400 دلار پیش‌بینی شده است.

2- اینفینیکس Zero 5G

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شد

کمپانی نوپای اینفینیکس آماده عرضه گوشی 5G خود در تاریخ 8 فوریه به بازار هند است. این محصول از پردازنده دایمنسیتی 900 بهره می‌برد و یک حافظه رم پرسرعت از نسل LPDDR5 و حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 از دیگر مشخصات این مدل به‌شمار می‌رود. طبق شایعات، Zero 5G به نمایشگر 6.67 اینچی +FHD با پنل امولد و نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز خواهد بود. محصول جدید infinix با در رنگ‌بندی نارنجی و مشکی و با قیمتی در حدود 268 دلار وارد بازار خواهد شد.

3- شیائومی ردمی نوت 11 و نوت 11S

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شد

بخش ردمی از کمپانی شیائومی، در تاریخ 9 فوریه از سری ردمی نوت 11 در هند رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود این دو مدل از صفحه‌نمایش 6.43 اینچی با رزولوشن +FHD، به‌همراه پنل امولد و نرخ نوسازی 90 هرتزی برخوردار باشند. نوت 11 دارای یک سیستم چهارگانه دوربین خواهد بود که متشکل از لنزهای 50+8+2+2 مگاپیکسل است. طبق پیش‌بینی‌ها، نوت 11S نیز از همان لنز اصلی 108 مگاپیکسلی با سنسورهای کمکی مشابه استفاده خواهد کرد.

نوت 11S به یک تراشه از سری هلیو G96 ساخت مدیاتک مجهز شده، در حالی‌که نوت 11 از سری اسنپدراگون 680 ساخت کوالکام قدرت می‌گیرد. در این سری، یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تعبیه شده که از فناوری شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند. انتظار داریم تا رم این دستگاه به نسل LPPDR4x و حافظه داخلی نیز به نوع UFS 2.2 مجهز باشد. طبق شایعات، نوت 11 قرار است با قیمت 187 دلار در پایین‌ترین ظرفیت ذخیره‌سازی عرضه ‌شود، در حالی‌که نوت 11S قیمتی معادل 227 دلار خواهد داشت.

4- ویوو T1 5G

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شد

کمپانی ویوو نیز دیگر چینی موجود در این فهرست است که گوشی جدید خود به‌نام T1 5G را در تاریخ 9 فوریه به هند عرضه خواهد کرد. طبق شایعات، هدف از تولید سری جدید T، عرضه یک محصولات جدید در رده اقتصادی برای بازارهای بزرگ آنلاین است. همچنین به‌نظر می‌رسد این نسخه، با تفاوت‌هایی سخت‌افزاری نسبت به نسخه چینی همراه خواهد بود. این محصول مطابق انتظارات، با تراشه اسنپدراگون 695 عرضه می‌شود، گفتنی است که نسخه چینی این دستگاه، به پردازنده اسنپدراگون 778G مجهز است. سایر مشخصات محصول جدید Vivo هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود این دستگاه از یک باتری بزرگ و پشتیبانی از شارژ سریع برخوردار باشد. طبق گزارش اخیر، قیمت تمام شده دستگاه در بازار هند، 268 دلار خواهد بود.

5- سامسونگ گلکسی S22

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شد

عرضه پرچم‌دار جدید سامسونگ، یکی از هیجان‌انگیزترین رونمایی‌های این ماه خواهد بود. سامسونگ تاریخ رویداد Unpacked را در تاریخ 9 فوریه تعیین کرده که در خلال آن، گلکسی S22 رونمایی خواهد شد. این سری شامل سه مدل S22، +S22 و S22 اولترا است و طبق مشخصات افشا شده، S22 و +S22 از نمایشگرهای +FHD داینامیک و فناوری AMOLED 2X در پنل خود برخوردار خواهند بود. اندازه صفحه‌نمایش در این مدل متفاوت است و مدل پایه سایز 6.1 اینچی و سری پلاس به نمایشگر 6.6 اینچی مجهز خواهد شد. از طرفی دیگر، سری اولترا با پنل LTPO AMOLED و با وضوح +QHD عرضه می‌شود و هر سه مدل از نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می‌برند.

اس22 و اس22 پلاس، دارای دوربین‌های سه‌گانه 12+50+10 مگاپیکسلی UW با لنز‌های تله‌فوتو هستند. سری اولترا نیز از یک پیکربندی چهارگانه دوربین برخوردار است که شامل لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، دو لنز 10 مگاپیکسلی پریسکوب و تله‌فوتو و 12 مگاپیکسلی خواهد بود. این سری بسته به منطقه جغرافیایی از تراشه‌های اگزینوس 2200 اختصاصی سامسونگ یا اسنپدراگون 8 نسل 1 از کوالکام استفاده می‌کند.

کوچک‌ترین عضو این خانواده یعنی S22، یک باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت، در حالیکه این ظرفیت در مدل پلاس به 4500 میلی‌آمپر افزایش یافته است. مدل اولترا نیز با برخورداری از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، در کنار مدل Plus از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کنند. انتظار می‌رود تا قیمت آغازین در نسخه پایه، 899 دلار تعیین شود.

6- ریلمی 9 پرو

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شد

Realme این بار، خود را برای عرضه محصولاتی با برچسب اقتصادی در بازارهای اروپا و هند آماده می‌کند. ریلمی 9 پرو و 9 پرو پلاس قرار است در تاریخ 15 فوریه راهی اروپا شده و انتظار داریم تا در تاریخ 16 فوریه نیز وارد هند شوند.

Realme 9 Pro از یک نمایشگر 6.59 اینچی امولد با رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز برخوردار است. سری 9 پرو پلاس نیز به یک صفحه‌نمایش کمی کوچک‌تر در سایز 6.43 اینچ با نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی مجهز است، به‌علاوه در مدل 9 پرو پلاس، از اسکنر اثرانگشت که در زیر نمایشگر تعیبه شده نیز استفاده خواهد شد.

در بخش دوربین‌ها، 9 پرو دارای سیستم سه‌گانه 64+8+2 مگاپیکسلی در قاب پشتی است، این در حالی است که سری 9 پرو پلاس از پیکربندی سه‌گانه 50 مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود. سری پرو از چیپست اسنپدراگون 695 و پرو پلاس از دایمنسیتی 920 استفاده می‌کنند. این سری تا سقف 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار هستند. سری ریلمی 9 پرو قرار است با قیمت 201 دلاری به بازار هند راه یابد.

7- موتو Edge 30 Pro

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شد

طبق جدیدترین گزارش‌ها، موتورولا احتمالا محصول خود به‌نام Edge X30 را به‌عنوان Moto Edge 30 Pro در بازارهای هند و جهانی عرضه خواهد کرد. با وجود این، تاریخ عرضه این دستگاه هنوز مشخص نیست.

انتظار می‌رود Edge 30 Pro با یک پنل 6.7 اینچی و با رزولوشن +FHD و بهره‌گیری از پنل OLED عرضه شود. همچنین این صفحه‌نمایش به یک اسکنر اثرانگشت نیز مجهز خواهد بود. این گوشی در قالب پرچم‌دار جدید موتورولا، از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 قدرت می‌گیرد. همچنین حداکثر 12 گیگ رم از نسل LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی را در این مدل شاهد خواهیم بود. این سری به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ فوق سریع 68 واتی مجهز است.

در حال حاضر جزئیاتی درباره قیمت این محصول منتشر نشده است.

8- iQOO 9

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شد

کمپانی iQOO در طول ماه گذشته، محصول جدید خود به‌نام iQOO 9 را در چین معرفی کرد و انتظار می‌رود این مدل در ماه جاری به بازار هند راه یابد. به گفته این شرکت، دو محصول iQOO 9 و 9 پرو، برای بازار هند دارای مشخصات متفاوتی است. نسخه پرو از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 برخوردار خواهد بود و مدل پایه نیز به پردازنده اسنپدراگون +888 مجهز می‌شود.

این سری دارای نمایشگر امولد با نرخ تازه‌سازی 120 است. در حالی‌که رزولوشن تصویر در نسخه پایه +FHD و در نسخه پرو +QHD خواهد بود. iQOO 9 Pro در بخش دوربین، از یک ترکیب سه‌گانه 50+50+16 مگاپیکسلی در قاب پشتی بهره‌مند است، در حالی‌که نسخه پایه از پیکربندی سه‌گانه 48+12+13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره قیمت این محصول در هند وجود ندارد، اما انتظار می‌رود که قیمت آن از 535 دلار در پایین‌ترین نسخه آغاز شود.

9- ریلمی GT2

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شد

ریملی پیش از بازار هند، GT2 را در چین مورد عرضه قرار داده بود. اکنون انتظار می‌رود این سری در کنار هند، در بازار جهانی نیز رویت شود.

دو مدل ریلمی GT2 و GT2 Pro به‌احتمال فراوان دارای مشخصاتی مشابه با مدل‌های عرضه شده در چین هستند. به‌طوری‌که GT به تراشه اسنپدراگون 888 مجهز است و مدل پرو از نسل جدیدتر یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد. گفتنی است که مدل پرو به نمایشگر 6.7 اینچی با پنل امولد و رزولوشن +QHD و نسخه پایه به صفحه‌نمایش 6.62 اینچی با پنلی مشابه و وضوح +FHD مجهز خواهند بود.

GT2 Pro دارای لنزهای 50+50 به‌علاوه یک لنز اختصاصی میکروسکوپ است، در حالیکه GT2 از یک سیستم سه‌گانه 50 مگاپیکسلی + اولتراواید + ماکرو برخوردار است. هر دو محصول از یک باتری 5000 میلی‌امپری ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 65 واتی استفاده می‌کنند.

10- ردمی K50

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شد

بخش ردمی شیائومی، احتمالا سری K50 را پس از جشنواره بهار این ماه در چین، روانه بازار خواهند کرد.

این سری شامل نسخه‌های K50 پرو، K50 پرو پلاس و یک نسخه اختصاصی گیم خواهد بود. انتظار می‌رود تا مدل پایه با تراشه دایمنسیتی 700 عرضه شود، در حالی‌که طبق گمانه‌زنی‌ها، سری پرو از تراشه اسنپدراگون 870 برخوردار است. K50 پرو پلاس نیز از قدرت‌مندترین تراشه در میان این سری که نسل 8 سری 1 از اسنپدراگون است، استفاده خواهد کرد. در نهایت نسخه Gaming Edition را پیش رو داریم که از پردازنده دایمنسیتی 9000 قدرت می‌گیرد.

این سری با پشتیبانی از شارژ سریع تا حداکثر توان 120 وات عرضه خواهد شد. همچنین نسخه MIUI 13 نیز به‌طور پیش‌فرض بر روی مدل‌های ردمی K50 نصب خواهد بود. این سری در ابتدا به بازار چین و سپس در بازارهای جهانی و هند عرضه خواهد شد.

11- نوبیا Red Magic 7

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شد

گزارش‌های متعدد از معرفی Red Magic 7 توسط nubia در ماه جاری حکایت دارد. این گوشی که برای مصرف گیمینگ طراحی شده، از یک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده خواهد کرد. نمایشگر این محصول، اندازه 6.8 اینچی، رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی 165 هرتزی دارد. دوربین مورد استفاده در این گوشی، شامل مجموعه 64 مگاپیکسلی در قاب پشتی و دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی خواهد بود. این دستگاه با 18 گیگابایت رم و پشتیبانی از شارژ فوق‌سریع 165 واتی عرضه خواهد شد. جزئیات چندانی از Red Magic 7 در دست نیست اما در روزهای آتی اخبار بیش‌تری را از پرچمدار نوبیا در اختیار خواهیم داشت.

12- Black Shark 5

یکی دیگر از محصولات هیجان‌انگیزی که احتمالا در ماه فوریه عرضه می‌شود، بلک شارک 5 از شیائومی است. این سری شامل دو مدل خواهد بود که بلک شارک 5 و 5 پرو نام دارند. همچنین هر دو مدل از از یک نوع پنل AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتزی در مدل پایه و 144 هرتز در نسخه پرو برخوردار هستند. نسخه پرو دارای وضوح +QHD است و نمونه پایه از صفحه‌نمایش +FHD استفاده می‌کند. ظاهرا Black Shark 5 Pro از آخرین نسل پردازنده‌ کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 قدرت می‌گیرد، در حالی‌که مدل پایه به چیپست +888 مجهز خواهد بود.

همچنین 5 پرو به باتری بزرگ‌تر 5000 میلی آمپری و نسخه معمولی به حجم 4600 میلی‌آمپر ساعتی مجهز هستند. هر دو مدل از قابلیت شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی خواهند کرد.

13- لنوو Legion Y90

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شد

لنوو در ماه گذشته، قرار بود از سری لژیون Y90 رونمایی کند که در نهایت این عرضه به تعویق افتاد. در حال حاضر به‌گفته منابع مختلف، این محصول در ماه جاری و پس از جشنواره بهار چین رونمایی خواهد شد.

لنوو Legion Y90 از یک نمایشگر 6.9 اینچی با رزولوشن +FHD برخوردار است که از نرخ تازه‌سازی بالا پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین از دوربین‌‌های دوگانه 64 و 16 مگاپیکسلی در پشت و 44 مگاپیکسلی سلفی استفاده خواهد کرد. از آنجایی‌که این دستگاه در دسته مصرف گیمینگ قرار دارد، از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره خواهد برد. همچنین حافظه 16 گیگابایت رم و ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی نیز پیکربندی سخت‌افزاری این محصول را تکمیل کرده است.

محصول جدید لنوو، از باتری دوسلولی 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 68 واتی برخوردار است. Y90 همچنین در تنوعی از رنگ‌های مشکی، سفید، سبز، طلایی، قرمز، فیروزه‌ای، خاکستری و نقره‌ای عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود تا این گوشی در آینده با محصولاتی نظیر ردمی K50 گیمینگ، رد مجیک 7 و بک شارک 5 رقابت کند.

14- ویوو V23e

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شد

کمپانی ویوو در ماه جاری قرار است تا یک نسخه افزون بر مدل V23 به‌نام V23e را به بازار هند عرضه کند. تاریخ ریلیز این محصول در حال حاضر نامشخص است، اما انتظار می‌رود در بازه قیمتی 334 تا 401 دلار در دسترس قرار گیرد.

مشخصات نسخه اختصاصی بازار هند هنوز نامعلوم است، اما به احتمال فراوان با مشخصاتی مشابه با نسخه عرضه شده در تایلند، از یک نمایشگر 6.44 اینچی با رزولوشن +FHD برخوردار باشد. در بخش دوربین نیز احتمالا یک سیستم سه‌گانه 50+8+2 مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی 44 مگاپیکسلی را در پیش داشته باشیم.

این دستگاه از تراشه میان‌رده ساخت مدیاتک به‌نام دایمنسیتی 810، به‌همراه 8 گیگابایت رم و ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی استفاده می‌کند. یکی از نکات برجسته این مدل، پشتیبانی از شارژ سریع 44 واتی برای باتری 4050 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده در آن خواهد بود.

15- ریلمی C31

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شد

یکی از محصولات جدید ریلمی که C31 نام دارد، چندی پیش در پی تاییدیه مجوزهای خود مورد افشا قرار گرفت. این گوشی هوشمند ممکن است در ماه جاری با قیمتی مقرون به صرفه در بازار هند و دیگر بخش‌های آسیا مورد عرضه قرار گیرد.

محصول اقتصادی ریلمی از یک چیپست بهینه و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. ضمن‌ اینکه نسخه پیش‌فرض سیستم‌عامل این دستگاه نیز اندروید 11 خواهد بود. پشتیبانی از بلوتوث 5.0 نیز از دیگر ویژگی‌های قطعی C31 به‌شمار می‌رود.

16- سامسونگ گلکسی A33 5G و A53 5G

معرفی گوشی‌های مورد انتظار که در ماه جاری عرضه خواهند شد

انتظار می‌رود تا سامسونگ دو محصول جدید از خانواده سری A را در ماه جاری روانه بازار کند. گلکسی A33 5G احتمالا با مشخصاتی نظیر نمایشگر 6.4 اینچی امولد و رزولوشن +FHD و دوریبن‌های چهارگانه 48 مگاپیکسلی معرفی شود. چیپست این دستگاه نیز از سری دایمنسیتی تامین خواهد شد. با این‌حال، هنوز جزئیات بیش‌تری از این مدل در دست نیست.

از سوی دیگر، مدل گلکسی A53 در دسته گوشی‌های میان‌رده را در پیش داریم که با نمایشگر 6.46 اینچی روانه بازار خواهد شد. طبق ادعای TENAA، این محصول احتمالا با تراشه اگزینوس 1200 و باتری 4680 میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود. این گوشی از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی خواهد کرد و به یک سیستم سه‌گانه دوربین با رزولوشن 64 مگاپیکسلی مجهز است.

گوشی‌های ذکر شده در این فهرست، شاخص‌ترین نمونه‌های موردانتظار در ماه جاری هستند. شما در انتظار رونمایی از کدام‌یک از این محصولات هستید؟ نظر خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*