تاکسی های خودران

تاکسی های خودران در امارات جولان می‌دهند

اولین سامانه تاکسی های خودران در امارات راه‌اندازی شد. این سامانه در فاز آزمایشی خود به 2730 مسافر خدمات ارائه کرد.

اولین سامانه تاکسی بدون راننده با نام TXAI در امارات توانست آزمایش اولیه خود را با موفقیت پشت سر بگذارد. این سامانه طی این آزمایش به بیش از 2730 مسافر خدمات‌رسانی کرد. شرکت بیانات به عنوان زیرمجموعه گروه 42 که در حوزه اطلاعات مکانی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی به فعالیت می‌پردازد به تازگی اعلام کرد آزمایش‌های کلی اولین سامانه تاکسی های بدون راننده در جزیره یاس ابوظبی طی 23 نوامبر تا 27 دسامبر سال 2021 با موفقیت به انجام رسید.

جزئیات راه‌اندازی تاکسی های خودران در امارات

تاکسی های خودران

مدیر اجرایی شرکت بیانات نیز در این خصوص عنوان کرد ما با مقامات امارات برای ایجاد سیستم‌های حمل و نقل نوآورانه با سرمایه‌گذاری استراتژیک در سراسر زنجیره ارزش حمل و نقل هوشمند قرارداد داریم و طی آن در اواسط سال 2022 میلادی مرحله دوم برنامه TXAI را آغاز خواهیم کرد. طی مرحله دوم این طرح 10 تاکسی بدون راننده در نقاط مختلف ابوظبی به کاربران خدمات‌رسانی خواهند کرد.

ناوگان تاکسی های خودران در امارات فقط شامل خودروهای الکتریکی و هیبریدی بوده و کاربران با نصب اپلیکیشن TXAI در فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی می‌توانند در خصوص این ناوگان اطلاعات کامل را دریافت کنند. اداره شهرداری‌ها و حمل‌ونقل ابوظبی و شرکت بیانات در ماه مارس سال 2021 اعلام کرده بودند برای توسعه وسایل نقلیه بدون راننده با یکدیگر همکاری ویژه‌ای خواهند داشت.

شرکت بیانات در ماه نوامبر سال 2021 نیز در اجلاس شهر هوشمند ابوظبی اعلام کرد طی همکاری نزدیک با مرکز حمل و نقل یکپارچه و مدیریت دارایی امارات Miral این طرح آزمایشی را به اجرا خواهد رساند. گفتنی است در مرحله اول آزمایشی این طرح تاکسی های خودران بیش از 16 هزار و 600 کیلومتر رانندگی خودکار را انجام دادند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*