تویوتا کمری 2022 هیبرید XSE

بررسی تویوتا کمری 2022؛ پرقدرت، کم مصرف و قابل اطمینان

جدیدترین نسخه سدان افسانه‌ای تویوتا از هر زمان دیگری کامل‌تر شده است. در ادامه با بررسی تویوتا کمری 2022 همراه گجت نیوز باشید.

تویوتا کمری 2022 همچنان یک سدان خانوادگی همه‌جانبه باقی مانده است. تغییرات اندکی در مدل سال 2022 صورت گرفته ولی حقیقتاً به تغییرات زیادی هم نیاز نبوده است. کمری همچنان ظاهری منحصر به فرد دارد، پیشرانه‌ها و تیپ‌های متعددی را ارائه می‌دهد و بدون اینکه رانندگی با آن یکنواخت و کسل‌کننده باشد، بسیار راحت است. در ادامه به بررسی این خودرو می‌پردازیم.

تویوتا کمری 2022 تیپ XLE

بررسی سدان خانوادگی تویوتا کمری 2022

به‌صورت کلی، تویوتا کمری 2022 هیبرید بهترین نسخه موجود از این سدان است، از آنجا که نه‌تنها مصرف سوخت آن استثنائی است، بلکه هندلینگ آن در سطح بهتری قرار دارد و همچنین پیشرانه آن قدرتمندتر از نسخه پایه با پیشرانه 4 سیلندر است. با این حال، برای افرادی که بودجه کمتری دارند یا به دنبال سیستم تمام چرخ متحرک هستند، نسخه پایه 4 سیلندر هم مقرون به صرفه‌تر و هم به اندازه قابل قبولی قدرتمند خواهد بود.

تویوتا کمری 2022 تیپ XLE

نکته مثبت دیگر، این است که تویوتا همچنان از گیربکس اتوماتیک مرسوم به‌جای گیربکس‌های متغیر پیوسته (CVT) که در خودروهای اکثر رقبا پیدا می‌شود، استفاده می‌کند. ویژگی برجسته دیگر کمری، پیشرانه V6 با قدرت و عملکرد عالی است که در تیپ اسپرت TRD حتی بهتر هم می‌شود. اساساً برای هر نوع راننده‌ای نسخه‌ای از تویوتا کمری 2022 در دسترس است و هر کدام ویژگی‌های مثبت خود را دارند.

ویژگی‌های جدید نسخه 2022

تغییراتی جزئی در طراحی و تجهیزات کمری صورت گرفته است. مدل‌های معمولی LE و XLE و همچنین مدل‌های اسپرت‌تر SE و XSE مشمول تغییراتی در جلوپنجره شده‌اند. به‌جز این، ظاهر آن‌ها دقیقاً مثل نسخه سال گذشته است. مدل XLE دارای روکش صندلی‌ متفاوت با طرح استخوان شاه‌ماهی است. مدل SE Hybrid نیز اکنون با پکیج Nightshade موجود است که تریم پنجره، دستگیره‌های درب، چرخ‌ها، نشان‌ها و آینه‌های مشکی‌رنگ را به دنبال دارد.

فضای داخلی تویوتا کمری 2022 هیبرید XSE

صرف نظر از تغییرات ظاهری، تمامی مدل‌های تویوتا کمری 2022 از سیستم کنترل آب و هوای خودکار دوناحیه‌ای و گرمکن آینه‌های بغل بهره‌مند شده‌اند. فقط مدل TRD همچنان دارای سیستم کنترل آب و هوای تک ناحیه‌ای است. البته این مدل قابلیت‌هایی اضافی نظیر هشدار نقطه کور و برخورد از عقب را به‌صورت استاندارد ارائه می‌کند.

فضای داخلی 

فضای داخلی تویوتا کمری 2022 تیپ XLE

فضای داخلی تویوتا کمری 2022 شاید کمی بیش از حد شلوغ باشد اما نمی‌توان گفت که جذاب نیست. خوشبختانه تویوتا نوارهای بزرگ فلز یا چوب مصنوعی را کنار گذاشته است. کیفیت فضای داخلی بالاتر از سطح متوسط است و از تیپ بالارده XLE گرفته تا تیپ پایین‌رده LE، ظاهر و تجربه کاربر از فضای داخلی افت محسوسی به خود ندیده است. فراوانی فضای ذخیره‌سازی در درب‌ها، زیر جادستی و در محفظه گوشی هوشمند نیز جالب توجه است.

پس از تغییرات نسخه سال گذشته، نمایشگر مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی به‌جای درون داشبورد، بیرون از آن قرار گرفته است. البته حالا ظاهر چندان مرتبی ندارد ولی در عوض به میدان دید راننده نزدیک‌تر شده است تا چک کردن آن حین رانندگی، راحت‌تر باشد. نمایشگر 7 اینچی استاندارد و نمایشگر 9 اینچی آپشنال، هر دو از رابط کاربری مشترکی بهره می‌برند.

صفحه‌آرایی ساده این نمایشگر، خصوصاً برای کنترل‌های صوتی ممکن است مورد توجه عده‌ای قرار بگیرد اما در عین حال، سرعت پایین و همچنین ظاهر نه چندان مدرن آن شاید برای برخی آزاردهنده باشد. سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی هیوندای سوناتا، نیسان آلتیما و هوندا آکورد، با همین ترتیب بهتر از تویوتا کمری 2022 هستند.

ظرفیت فضای داخلی

اگر هوندا آکورد را وارد مقایسه نکنیم، تویوتا کمری 2022 بسیار جادار است. سقف پایین‌تر جدیدترین نسل کمری، باعث می‌شود برخی احساس تنگنا و نزدیکی به سقف کنند (خصوصاً با سانروف)، اما فضای سر همچنان قابل قبول و فضای پا نیز فراوان است. حتی اگر قدتان 190 سانتی‌متر باشد، می‌توانید به راحتی روی صندلی عقب بدون اینکه پایتان به صندلی جلو بچسبد بنشینید. صندلی راننده هم نسبت به قبل پایین‌تر آمده و این حس را القا می‌کند که نه «روی» صندلی، بلکه «در» آن نشسته‌اید.

فضای داخلی تویوتا کمری 2022 تیپ XLE

صندوق عقب تویوتا کمری 2022 حدود 427 لیتر حجم دارد که از حجم صندوق عقب هوندا آکورد، هیوندای سوناتا یا فولکس واگن پاسات کمتر است. در مقایسه با آکورد به‌طور مشخص، کمی محدودتر است و به اندازه آن عمیق نیست. با این حال، همچنان صندوق عقب کمری بسیار بزرگ است و چهار چمدان پارچه‌ای به علاوه سایر لوازم اضافی در آن جای می‌گیرد.

صنذوق عقب تویوتا کمری 2022 هیبرید XSE

همچنین لازم به ذکر است که صندوق عقب مدل‌های تمام چرخ متحرک و هیبرید تویوتا کمری هم‌اندازه نسخه‌های معمولی دیفرانسیل جلو است، اما صندلی عقب مدل هیبرید به دلیل تعبیه باتری زیر آن، کمی بالاتر قرار دارد. البته کمتر کسی متوجه این نکته می‌شود.

مشخصات فنی و مصرف سوخت تویوتا کمری 2022

تویوتا کمری 2022 هیبرید XSE

تویوتا کمری 2022 بین تمامی خودروهای سدان سایز متوسط بیشترین تنوع پیشرانه را ارائه می‌کند. پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر خطی با سیستم دیفرانسیل جلو، قدرت 203 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتون‌متر را به تولید می‌رساند. البته مدل XSE قادر به تولید قدرت 206 اسب بخار و گشتاور 252 نیوتون‌متر است. با وجود این، سیستم تمام چرخ متحرک که به‌صورت آپشن در دسترس قرار دارد، کمی از خروجی می‌کاهد. گیربکس اتوماتیک 8 سرعته نیز به‌صورت استاندارد موجود است.

مصرف سوخت این موتور بسته به تیپ و پیشرانه متفاوت است. مدل‌های پایه پرفروش LE و SE با سیستم دیفرانسیل جلو، 8.4 لیتر در 100 کیلومتر در شهر، 6 لیتر در 100 کیلومتر در بزرگراه و 7.3 لیتر در 100 کیلومتر به‌صورت ترکیبی مصرف می‌کنند. مصرف سوخت مدل‌های XLE و XSE کمی بالاتر است و در حالت ترکیبی به 7.5 کیلومتر در 100 کیلومتر می‌رسد.

تویوتا کمری 2022 هیبرید XSE

مدل‌های تمام چرخ متحرک افت بیشتری را تجربه می‌کنند. به‌عنوان مثال، مصرف سوخت مدل‌های LE و SE با سیستم تمام چرخ متحرک، در شهر، بزرگراه و حالت ترکیبی، به ترتیب 9.4 لیتر، 6.9 لیتر و 8.1 لیتر در 100 کیلومتر است.

پیشرانه 3.5 لیتری V6 آپشنال با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته و سیستم دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. این پیشرانه توانایی تولید قدرت 301 اسب بخار و گشتاور 362 نیوتون‌متر را دارد. پیشرانه V6 کمری مثل برخی از پیشرانه‌های توربوشارژ نیست که برای دستیابی به اوج عملکرد خود به بنزین سوپر نیاز دارند. مصرف سوخت این پیشرانه نیز بهینه است و به ترتیب در شهر، بزرگراه و حالت ترکیبی، 10.6 لیتر، 7.1 لیتر و 9 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌سوزاند. مصرف سوخت مدل XSE در شهر، بزرگراه و حالت ترکیبی، به ترتیب 10.6 لیتر، 7.5 لیتر و 9.4 به ازای هر 100 کیلومتر است و عقب‌تر از همه مدل‌ها قرار می‌گیرد.

تویوتا کمری 2022 هیبرید XSE

نهایتاً تویوتا کمری 2022 هیبرید از یک موتور 4 سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی بهره می‌گیرد که مجموعاً قدرت 208 اسب بخار را تولید می‌کنند. این درحالی است که تویوتا پریوس هیبرید دارای قدرت 121 اسب بخار است، اما مصرف سوخت کمری با آن برابری می‌کند. تویوتا کمری هیبرید تیپ LE در شهر، بزرگراه و حالت ترکیبی، به ترتیب 4.6 لیتر، 4.4 لیتر و 4.5 لیتر در 100 کیلومتر مصرف می‌کند.

سواری تویوتا کمری 2022

تمام تصورات خود درباره تویوتا کمری را کنار بگذارید. تویوتا کمری 2022 بیشتر از هر نسخه دیگری، راننده را درگیر تجربه رانندگی می‌کند و هندلینگ آن تیزتر و متعادل‌تر و واکنش فرمان آن قابل توجه است. همه‌چیز در مدل‌های SE و XSE سخت‌تر می‌شود، اما انتخاب آن‌ها برای هر نوع راننده‌ای ضروری نیست. درست است که هوندا آکورد همچنان خودروی بهتری برای انواع راننده‌ها است، ولی کمری فاصله آنچنان زیادی با آن ندارد.

تویوتا کمری 2022

در واقع مدل TRD با تنظیماتی که در اجزای شاسی، کل ساختار و سیستم فرمان آن صورت گرفته، به یک سدان اسپرت نزدیک‌تر شده است. TRD با یک پیشرانه V6 عضلانی عرضه می‌شود که برای سایر مدل‌ها به‌عنوان آپشن در دسترس است. این پیشرانه صرف نظر از تیپ خودرو، قوی و روان است و مصرف سوخت آن در سطح پیشرانه‌های 4 سیلندر توربوشارژ قرار می‌گیرد.

البته افراد کمتری به سراغ پیشرانه V6 می‌روند و عمده خریداران، مدل پایه 4 سیلندر با بهترین قدرت در کلاس خود را ترجیح می‌دهند. هرچند در مقایسه با پیشرانه‌های توربوشارژ، در دنده‌های پایین قدرت مکانیکی کمتری دارد و وقتی کمی به آن فشار وارد می‌شود، اصطلاحاً کمی از نفس می‌افتد.

همان‌طور که گفته شد، تویوتا کمری 2022 هیبرید را می‌توان بهترین مدل این سدان محبوب بر شمرد. موتورهای الکتریکی این نسخه قدرتی را که مدل پایه 4 سیلندر در دنده‌ پایین کم دارد به دنبال می‌آورد.

تویوتا کمری 2022

علاوه بر این، قرارگیری باتری زیر صندلی عقب، مرکز ثقل خودرو را پایین‌تر آورده و تمایل وزن به سمت جلو را کاهش داده است تا در نتیجه نسخه هیبرید آیرودینامیک بهتری در گوشه‌ها داشته باشد. اگر راننده تصمیم به ماجراجویی بگیرد و کمی شتاب بگیرد، همچنان کمی صدای موتور را حس خواهد کرد، ولی در هر صورت این نسخه هیبرید و مدولاسیون ترمز موفق‌تر از تلاش‌های گذشته تویوتا ظاهر شده‌اند. اینکه این پیشرانه برای تیپ اسپرت‌تر و لوکس‌تر XSE فراهم شده نیز نور علی نور است!

ایمنی و قابلیت‌های کمک‌راننده

تویوتا کمری 2022 از تست‌های تصادف هم سربلند بیرون آمده است. این خودرو به لطف سیستم جلوگیری از برخورد و سیستم LATCH برای ایمنی کودکان، از مؤسسه IIHS «رتبه ایمنی برتر» (Top Safety Pick) را دریافت کرده و بالاترین امتیازها را در تست‌های تصادف به دست آورده است. چراغ‌های جلوی آن هم عملکرد مناسبی دارند. چراغ اکثر نسخه‌ها رتبه «قابل قبول» (Acceptable) را که دومین رتبه برتر است کسب کرده‌ و به چراغ‌های جلوی تطبیقی مدل XLE هیبرید بالاترین رتبه یعنی «خوب» (Good) اعطا شده است.

تویوتا کمری 2022 تیپ XSE

مؤسسه NHTSA نیز پنج ستاره ایمنی را برای کمری در نظر گرفته، جدا از اینکه سدان تویوتا در تمامی تست‌های تصادف موفق به کسب پنج ستاره ایمنی شده است.

تویوتا کمری 2022 از قابلیت‌های ایمنی و کمک‌راننده متعددی بهره می‌برد. از جمله می‌توان به سیستم‌های هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، حفظ خودرو میان خطوط، نور بالای خودکار، هشدار سرنشین عقب و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. مدل‌های TRD ،XLE و XSE همچنین سیستم‌های هشدار نقطه کور و هشدار عبور خودرو هنگام بیرون آمدن از پارک را دریافت کرده‌اند که البته در برخی از مدل‌های LE و SE نیز پیدا می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کمره ای ۲۰۲۲وجنیسیس چنداست مشکی؟