گلکسی A52

تصاویر رسمی و مشخصات کامل گلکسی A53 لو رفت؛ طراحی عضو جدید سری A سامسونگ، جذاب است

سامسونگ به زودی گوشی گلکسی A53 را رونمایی خواهد کرد که یکی از اولین میان‌رده‌های سال 2022 این شرکت خواهد بود. حالا مشخصات، تصاویر و قابلیت‌های این گوشی هوشمند پیش از معرفی فاش شده است.

با این که این روزها بیشتر اخبار مربوط به سری گلکسی اس 22 سامسونگ است اما این شرکت کره‌ای، برنامه‌هایی برای معرفی میان‌رده‌های جدیدش نیز دارد. سری گلکسی A سامسونگ، بدون شک پرفروش‌ترین سری گوشی این شرکت است و گوشی‌های گلکسی A5x، همیشه جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های سال بوده اند. سامسونگ در آینده‌ای نزدیک از گوشی گلکسی A53 رونمایی خواهد کرد. حالا اطلاعات جذابی درباره گوشی گلکسی A53 سامسونگ منتشر شده که نشان می‌دهد این گوشی، به یک تراشه اگزینوس و گرافیک AMD مجهز خواهد بود.

مشخصات فنی، تصاویر، قابلیت‌ها و قیمت گلکسی A53 سامسونگ

سامسونگ باید سال گذشته گوشی‌های گلکسی A53 و A73 را معرفی می‌کرد. اما در نهایت بحران جهانی تراشه باعث شد سامسونگ نتواند این دو مدل مورد انتظار را معرفی کند. با این حال در بهار سال 1401 سامسونگ این دو گوشی میان‌رده پریمیوم را معرفی خواهد کرد.

گلکسی A53

در حال حاضر گوشی گلکسی A52 سامسونگ در وبسایت رسمی سامسونگ با قیمت 399 دلار به فروش می‌رسد. گفته می‌شود نسل بعدی این گوشی نیز با قیمت 499 دلاری روانه بازار خواهد شد. این قیمت برای نسخه مجهز به 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی است.

طراحی گلکسی A53 سامسونگ

باز هم سامسونگ گوشی‌های میان‌رده خود را با بنده‌ای پلاستیکی روانه بازار خواهد کرد. البته سامسونگ دوست دارد جنس بدنه این مدل را گلستیک بنامد. با این که ظاهر نمایشگر گوشی همان چیزی است که از یک میان‌رده سامسونگ انتظار داریم اما تغییرات مثبتی اتفاق افتاده که باعث می‌شوند نمایشگر این گوشی و حاشیه‌هایش چشم‌نوازتر باشند. هر چند این گوشی هنوز در زمینه طراحی با سری گلکسی اس فاصله زیادی دارد اما پیشرفت طراحی کاملا مشهود است.

گلکسی ای 53

گفته می‌شود گوشی گلکسی A53 به صفحه نمایشی 6.5 اینچی با رزولوشن 1080p مجهز خواهد بود. این نمایشگر سوپر امولد از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی خواهد کرد. سامسونگ این نرخ نوسازی را Motion Smoothness می‌نامد. هنوز مشخص نیست نرخ نوسازی با توجه به محتوا تغییر خواهد کرد یا کاربران به انتخاب دو نرخ نوسازی به صورت دستی محدود خواهند شد.

مشخصات فنی گوشی گلکسی A53 سامسونگ

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند در گوشی گلکسی ای 53 سامسونگ از تراشه اگزینوس 1200 استفاده خواهد شد. هسته‌های این تراشه 2.4 و 1.8 گیگاهرتزی خواهند بود. همچنین این تراشه از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. حافظه رم این مدل در نسخه پایه 6 و در دیگر نسخه 8 گیگابایت خواهد بود. برای حافظه داخلی نیز کاربران تنها یک انتخاب (128 گیگابایت) خواهند داشت.

دوربین اصلی این میان‌رده سامسونگ 64 مگاپیکسلی خواهد بود و در کنارش یک دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی، یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو و یک حسگر عمق 5 مگاپیکسلی قرار خواهند گرفت. دوربین سلفی این گوشی هم که با استفاده از طراحی موسوم به حفره‌ای روی نمایشگر قرار دارد 32 مگاپیکسلی خواهد بود. این گوشی 500 دلاری سامسونگ 189 دلار وزن و 8.9 میلی متر ضخامت خواهد داشت. باتری گلکسی A53 دارای ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود و از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی خواهد کرد.

گلکسی A53

گوشی گلکسی A53 سامسونگ در مقایسه با نسل قبل، تغییرات زیادی نخواهد داشت اما احتمالا مهم‌ترین تغییر این گوشی، تراشه مرموزش باشد. معمولا گوشی‌های سری گلکسی A5x سامسونگ در مقایسه با قیمتشان، عملکرد فنی خوبی داشتند و انتظار داریم این گوشی سامسونگ نیز که از گرافیک AMD بهره خواهد برد، انتظارات را برآورده کند.

گلکسی ای 53

اولین گوشی سامسونگ که تراشه‌اش حاصل همکاری سامسونگ و AMD است گلکسی S22 خواهد بود. خوشبختانه با توجه به اخبار منتشر شده درباره گلکسی ای 53 سامسونگ، می‌توان گفت گرافیک‌های AMD محدود به پرچم‌دارهای سامسونگ نخواهند بود و کاربران میانرده‌ها هم می‌توانند از این گرافیک قدرتمند بهره ببرند.

تفاوت میان تراشه‌های گلکسی اس 22 و A 53 در کجاست؟

گفته می‌شود تفاوت میان گوشی‌های سری گلکسی A مجهز به اگزینوس‌های جدید و پرچم‌دارهای سامسونگ، در بخش هسته‌های پرفورمنس پردازنده‌ها وجود خواهند داشت. در تراشه گوشی گلکسی ای 53 سامسونگ، پردازنده به دو هسته با حداکثر فرکانس مجهز خواهد بود. این در حالی است که در پرچمدارهای مجهز به اگزینوس 2100، چهار هسته از این نوع وجود خواهد داشت.

پردازنده‌ی پرچمدار؛ اسنپدراگون 8 نسل 1، اگزینوس 2200 و دایمنسیتی 9000

در هر حال هنوز برای تصمیم‌گیری درباره کیفیت تراشه اگزینوس سامسونگ که با همکاری AMD تولید شده‌اند کمی زود است و باید منتظر معرفی سری گلکسی S22 و گلکسی A53 سامسونگ باشیم. اگر شنیده‌ها درباره گرافیک‌های AMD در چیپست‌های اگزینوس درست باشند، شاید سامسونگ بتواند بالاخره در زمینه تولید تراشه‌های تلفن همراه، از رقبایش پیشی بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*