سرویس پریمیوم اینترنت ماهواره ای استارلینک

سرعت سرویس پریمیوم اینترنت ماهواره ای استارلینک به 500 مگابیت بر ثانیه می‌رسد؛ اما به چه قیمتی؟!

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد که قصد دارد سرویس پریمیوم اینترنت ماهواره ای استارلینک را ارائه دهد. کاربران این سرویس می‌توانند سرعت ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه را با پرداخت مبلغ بالایی تجربه کنند.

اسپیس ایکس می‌خواهد سرویس اینترنتی جدیدی را برای کاربران خود ارائه دهد. سرویس پریمیوم اینترنت ماهواره ای استارلینک سریع‌تر از حالت عادی خواهد بود؛ اما از نظر تاخیر زمانی تفاوتی با آن ندارد. این سرویس در حالی معرفی شد که پیشتر استارلینک از یک ترمینال ماهواره‌ای جدید با هدف برطرف کردن مشکلات تولید رونمایی کرده بود.

سرویس پریمیوم اینترنت ماهواره ای استارلینک

سرویس پریمیوم اینترنت ماهواره ای استارلینک

این سرویس مناسب ادارات کوچک، فروشگاه‌ها و کاربران فعال در سرتاسر جهان است. این افراد باید برای تهیه ترمینال کاربر و سایر قطعات سخت‌افزاری مورد نیاز ۲۵۰۰ دلار پرداخت کنند و شارژ ماهیانه ۵۰۰ دلاری را هم به جان بخرند. پیش‌پرداخت اولیه ۵۰۰ دلاری را هم نباید فراموش کرد.

این در حالی است که کاربران برای تهیه سرویس عادی این شرکت ماهیانه تنها ۹۹ دلار پرداخت می‌کردند و دیش آن نیز ۴۹۹ دلار قیمت داشت. شرکت SpaceX انتظار دارد که تحویل ترمینال‌های جدید را از سه ماهه دوم سال میلادی جاری آغاز کند.

در وبسایت استارلینک به تفاوت‌های سرویس پریمیوم با سرویس عادی اینترت ماهواره‌ای این شرکت ارائه شده است که از میان آنها می‌توان به دیش بزرگتر، سرعت بالاتر، عملکرد بهتر در آب و هوای بد، استفاده از یک حساب کاربری در نقاط مختلف و اولویت در پشتیبانی (پشتیبانی ۲۴ ساعته)‌ اشاره کرد.

سرویس پریمیوم اینترنت ماهواره ای استارلینک

هنوز مشخصات فنی دقیق ترمینال‌های جدید اعلام نشده؛ اما ایلان ماسک توضیحاتی را در توییتر در این باره ارائه کرده است. گویا دیش‌های جدید می‌توانند داده‌های بیش‌تری را به ماهواره‌های در حال گردش انتقال دهند و همچنین توانایی شناسایی ماهواره‌های بیشتری را هم خواهند داشت.

تاکنون کاربران زیادی برای سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ثبت نام کرده‌اند و همین نیز باعث شده که این شرکت برای تحویل سفارشات با مشکل جدی مواجه شود. یکی از دلایل این استقبال خوب به سرعت دانلود و آپلود سرویس این شرکت بر می‌گردد که نسبت به نمونه‌‌های رقیب بسیار بهتر است.

در سایت استارلینک حداکثر سرعت ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه برای سرویس استاندارد وعده داده شده است؛‌ اما برخی کاربران سرعت دانلود بیش از ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را هم تجربه کرده‌اند. با این وجود این شرکت کیفیت خدمات خود را برای کاربران سرویس پریمیوم اینترنت ماهواره ای استارلینک بالاتر هم برده است.

سرویس پریمیوم اینترنت ماهواره ای استارلینک

کاربران عادی باید انتظار سرعت دانلود بین ۵۰ تا ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه را داشته باشند؛ اما کاربران پریمیوم می‌توانند حداقل سرعت ۱۵۰ و حداکثر ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کنند. هرچند که تاخیر زمانی هر دو سرویس تفاوت چندانی با هم ندارند که نشان می‌دهد محدودیت‌های این فناوری در حال حاضر هنوز پا برجاست.

سرعت آپلود نیز از ۱۰ الی ۲۰ مگابیت بر ثانیه به ۲۰ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است. استارلینک هنوز هیچ محدودیت حجمی را برای سرویس‌های خود در نظر نگرفته است؛ اما در آينده و با افزایش کاربران این اتفاق در نهایت رخ خواهد داد.

کاربران در برخی مناطق آمریکا از وضعیت سرویس اینترنت خود ناراضی هستند. به عنوان مثال برخی کاربران تجاری در آلاسکا گفته‌اند که باید برای یک سرویس اینترنت با سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه و تاخیر زمانی ۷۵۰ میلی‌ثانیه ماهیانه ۸۰۰۰ دلار پرداخت کنند. ظاهرا اسپیس ایکس نیز قصد دارد با سرویس پریمیوم اینترنت ماهواره ای استارلینک این دسته از کاربران را جذب خود کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*