ماشین خارجی

مقایسه قیمت 3 ماشین خارجی بازار کشور با مدل جدیدشان در خارج از ایران

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت برخی از خودروهای داخلی چهار برابر مدل جدیدشان در خارج از ایران است. از این رو قصد داریم قیمت 3 ماشین خارجی بازار کشور را با مدل جدیدشان در خارج مورد مقایسه قرار دهیم.

ممنوعیت واردات خودرو و افزایش نرخ ارز باعث شد تا قیمت خودروهای وارداتی لوکس موجود در بازار ایران به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند؛ به گونه‌ای که قیمت نسخه‌های خودروهای لوکس موجود در بازار ایران از نسخه جدید آنها در بازارهای جهانی به میزان قابل توجه‌ای بیشتر باشد. از این رو قصد داریم قیمت 3 ماشین خارجی بازار کشور را با مدل جدیدشان در خارج از ایران مقایسه کنیم.

مقایسه قیمت 3 ماشین خارجی با مدل جدیدشان

پورشه ۷۱۸ باکستر اس

ماشین خارجی

هم‌اکنون قیمت پورشه ۷۱۸ باکستر اس که در مدل 2017 وارد ایران شد در بازار کشورمان به 8 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌رسد، اما مدل 2022 آن در بازارهای جهانی حدود 74 هزار و 600 دلار برابر با 2 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت دارد. گفتنی است مدل 2022 پورشه ۷۱۸ باکستر اس بر پایه همان نسل چهارم آن در سال 2017 ساخته شده است.

این ماشین خارجی از یک موتور 2.5 لیتری توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 350 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. همچنین شتاب آن نیز 4.4 ثانیه اعلام شده است. گفتنی است مشتریان با قیمت نسخه اس این ماشین خارجی در ایران می‌توانند نسخه پرچمدار ۷۱۸ باکستر یعنی نسخه GTS را سفارش دهند که این نسخه از موتور 4 لیتری با قدرت 394 اسب بخاری بهره می‌برد و یکی از سرحال‌ترین موتورهای پورشه محسوب می‌شود.

بی ام و سری 7

ماشین خارجی

بی ام و سری 7 در بازار ایران در مدل 2017 با قیمت بین 7 میلیارد و 800 میلیون تا 8 میلیارد تومان و همچنین نسخه مدل 2018 آن با قیمت 9 میلیارد و 100 میلیون تا 10 میلیارد تومان به فروش می‌رسد. شرکت‌های واردکننده پیش از ممنوعیت واردات به دلیل محدودیت حجم موتور خودروهای وارداتی فقط ضعیف‌ترین نسخه آن یعنی ۷۳۰ ال آی را به بازار ایران آوردند که سواری لذت‌بخشی همانند سایر نسخه‌ها ارائه نمی‌دهد.

بی ام و سری 7 مدل 2022 با قیمت 86 هزار و 800 دلار برابر با 2 میلیارد و 400 میلیون تومان در بازارهای خارج از ایران به فروش می‌رسد. گفتنی است سری 7 مدل 2022 بر خلاف نسخه‌های موجود در ایران به شکل استاندارد از سامانه چهار چرخ محرک نیز بهره می‌برد و اکنون تمام رادارهای رانندگی نیز به شکل استاندارد در این خودرو ارائه می‌شود. نسخه پایه بی ام و سری 7 یعنی ۷۴۰ ال آی از پیشرانه‌ای با قدرت 280 اسب بخار بهره می‌برد، اما قدرتمندترین نسخه این ماشین خارجی می‌تواند قدرتی برابر با 600 اسب بخار را به تولید برساند.

لکسوس LX

ماشین خارجی

لکسوس LX که به عنوان یک شاسی بلند لوکس ژاپنی در بازار ایران محسوب می‌شود در مدل 2013 با قیمت حدود 11 میلیارد تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که اخیرا جدیدترین مدل آن در امارات با قیمت حدود 126 هزار دلار برابر با 3 میلیارد و 500 میلیون تومان عرضه شده است.

لکسوس LX570 به یک موتور 383 اسب بخاری با استهلاک بالا مجهز است که به ازای هر 100 کیلومتر حدود 20 لیتر سوخت مصرف می‌کند، اما لکسوس برای LX600 موتور توئین توربو با قدرت 409 اسب بخار را در نظر گرفته است. این شاسی بلند لوکس اکنون علاوه بر این که از قابلیت‌های آفرودی ویژه بهره می‌برد، به سیستم تعلیق هوشمند نیز مجهز شده که می‌تواند رانندگی ویژه‌ای را ارائه دهد.

گفتنی است تویوتا به دلیل این که لندکروزر سری 200 در بازار آمریکا فروش مناسبی را تجربه نکرد، به جای عرضه لندکروزر سری 300 تصمیم گرفت لکسوس LX600 و تویوتا سکویا که دارای پلتفرمی مشابه با لندکروزر سری ۳۰۰ هستند را به بازار آمریکا عرضه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*