بهترین فیلم های اکشن سال 2022

بهترین فیلم های اکشن سال 2022 که برای دیدنشان لحظه شماری می‌کنیم

طرفداران دنیای مارول و DC ، سال 2022 را با اکران فیلم‌هایی بی‌نظیر سپری خواهند کرد. در این مطلب بهترین فیلم های اکشن سال 2022 را معرفی می‌کنیم.

سینما در سال 2021 یک پایش می‌لنگید و در تمام ژانرها وضع به همین منوال بود. از کمدی گرفته تا ژانر اکشن، همگی با عدم استقبال از سوی تماشاچیان روبه‌رو شدند. یک علت این عدم استقبال به تولید فیلم‌های اکشن ضعیف از سوی کارگردان‌ها بر می‌گردد. اما در سال 2022 انتظارات زیاد و هیجان‌انگیزی از سینمای جهان داریم.

آشنایی با بهترین فیلم های اکشن سال 2022

در سال جاری باید شاهد حضور فیلم‌هایی از دنیای دی سی (DC) و مارول باشیم که در سال 2021 جایشان بسیار خالی بود. در این میان قرار است شاهد اکران فیلم‌های اکشن و مورد انتظاری همچون ازدواج اجباری و قطار سریع السیر باشیم که طرفداران آنها بی‌صبرانه منتظر نمایش آنها هستند.

البته همان‌طور که می‌دانید کمپانی سازنده فیلم‌های مارول، امسال برنامه‌های زیادی برای دنیای سینما دارد و بیشتر فیلم‌های سال 2022 محصول همین کمپانی است. امسال قرار است که بتمن جدید چهره خود را با بازی رابرت پتینسون به رخ بکشد و کاراکترهای جالبی همچون موربیوس از دنیای کامیک‌ها به جهان فیلم گام بگذارند.

سال 2022، سال رقابت دنیای DC و مارول است. از دیگر فیلم‌های مورد انتظاری که مخصوصا گیمرها منتظر آن هستند، فیلم آنچارتد است که با اقتباس از روی همین بازی ساخته شده است. بنابراین آماده باشید تا شما را با لیستی از محبوبترین و بهترین فیلم های اکشن سال 2022 آشنا کنیم. اگر هنوز بهترین فیلم های اکشن سال 2021 را ندیده‌اید، پیشنهاد ما این است که هر چه سریعتر آنها را ببینید. حالا وقت آن رسیده تا با بهترین فیلم های اکشن سال 2022 آشنا شوید.

1. موربیوس (Morbius)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: دنیل اسپینوزا
  • نویسنده: مت سازما
  • بازیگران: جرد لتو، مت اسمیت، آدریا آرجونا، جرد هریس
  • تاریخ اکران: ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲ (۸ بهمن ۱۴۰۰)

اگر از عاشقان دنیای مارول باشید یا حداقل با آن آشنایی داشته باشید، باید با ساز و کار این فیلم‌های ابرقهرمانی بیگانه نباشید و بتوانید از آنها لذت ببرید. موربیوس قرار است پلی به فیلم اسپایدرمن و ونوم بزند و داستان این دو فیلم جذاب را یکی کند.

موربیوس در کتاب‌های مارول یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار است، اما تاکنون در دنیای سینمای مارول به آن آنچنان که باید پرداخته نشده و یکی از دلایلی که طرفداران این ژانر بی‌صبرانه منتظر اکران موربیوس هستند همین است. حالا همگی منتظریم تا ببینیم موربیوس که جرد لتو نقش آن را ایفا خواهد کرد، در این مسیر پر پیچ و خم چه کاره است!

البته این فیلم چند روز پیش اکران شده و همین حالا در سینماهای خانگی‌اش در حال پخش است و باید ببینیم که چه زمانی برای ما قابل دانلود یا خریداری خواهد بود! آقای موربیوس فقط یک کارمند دون پایه است و متاسفانه از بیماری خونی نادری رنج می‌برد. وقتی که تصمیم به درمان بیماری‌اش می‌گیرد، اتفاقاتی برای وی می‌افتد که اصلا مورد انتظارش نیست. همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، موربیوس تبدیل به یک خون آشام می‌شود و ماجرای اصلی داستان از این نقطه آغاز خواهد شد.

2. آنچارتد (Uncharted)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: روبن فلیشر
  • نویسنده: مت هالووی، آرت مارکوم
  • بازیگران: تام هالند، مارک والبرگ، آنتونیو باندراس، سوفیا تیلور علی
  • تاریخ اکران: ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲۲ بهمن ۱۴۰۰)

طرفدارن بازی‌های ویدیویی و گیمرها حتما با مجموعه بازی‌های آنچارتد خاطره دارند. اگر شما هم درباره این بازی شنیده‌اید یا آن را تجربه کرده‌اید، باید بدانید که با چه فیلمی روبه‌رو هستید. ماجرای کلی آنچارتد حول محور دو شخصیت اصلی به نام‌های نیتن دریک و ویکتور سالیوان می‌چرخد که دو دوست صمیمی هستند. این دو کاراکتر قرار است که در طول سفرهای خود، به دنبال گنجینه‌های با ارزش بروند و در این مسیر با دشمنان زیادی درگیر می‌شوند.

فیلم آنچارتد اقتباسی از نسخه چهارم بازی است. اگرچه دنیای بازی‌های ویدیویی و سینما با هم وجوه مشترک فراوانی دارند اما بد نیست بدانید که تاکنون کارگردان‌های بسیاری تلاش کرده‌اند تا بتوانند از روی بازی‌ها به تولید فیلم سینمایی بپردازند و خیلی از آنها چیزی جز شکست، نصیبشان نشده است.

اما به نظر طرفداران این بازی ویدیویی و کارشناسان و منتقدان، اگر این فیلم همچون نسخه بازی ویدیویی آن خوش بدرخشد، مطمئنا مخاطبان زیادی پیدا می‌کند. بازی آنچارتد، روایتی است از نیتن و سالیوان که طی سفرهای زیادی که با هم می‌روند، به دنبال اشیا و گنج‌های گران‌بها هستند. حتی بازی آنچارتد سعی دارد تا داستانی و شبیه به یک فیلم باشد تا گیمرها بتوانند لذت تجربه فیلم و بازی را در کنار هم ببرند.

تام هالند در نقش نیتن دریک و مارک والبرگ در نقش ویکتور سالیوان خواهند بود. این فیلم دقیقا روز 22 بهمن اکران خواهد شد و تقریبا یک هفته دیگر تا اکران آن مانده است.

3. آمبولانس (Ambulance)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: مایکل بی
  • نویسنده: کریس فداک
  • بازیگران: جیک جیلنهال، یحیی عبدالمتین دوم، موزس اینگرام، ایزا گونزالس
  • تاریخ اکران: ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ (۲۹ بهمن ۱۴۰۰)

اگر به ریمیک یا بازسازی فیلم‌های قدیمی علاقه دارید، خبرهای خوبی برایتان داریم. فیلم اکشن آمبولانس یکی از همین فیلم‌هایی است که به بازسازی فیلمی قدیمی می‌پردازد. در سال 2005، یک فیلم دانمارکی با همین نام اکران شد و حالا مجددا قرار است بازسازی و اکران شود.

آمبولانس روایتگر داستان سربازی است که همسرش دچار بیماری سختی می‌شود و برای هزینه‌های درمان او نیاز به 231 هزار دلار پول دارد. ویلیام به ناچار برای تأمین این مبلغ، نزد برادر ناتنی‌اش که خلافکاری سابقه‌دار است می‌رود. دنی، برادر ناتنی ویلیام به او پیشنهاد همدستی در یک دزدی بزرگ می‌دهد تا از بانک 32 میلیون دلار بدزدند.

پس از سرقت این پول، ویلیام و دنی که اسیر پلیس شده‌اند، سوار آمبولانسی می‌شوند که در آن مجروحی زخمی وجود دارد و ادامه داستان را باید در 29 بهمن ماه ببینیم.

4. بتمن (The Batman)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: مت ریوز
  • نویسنده: مت ریوز، پیتر کریگ
  • بازیگران: رابرت پتینسون، زوئی کراویتز، پل دینو، جفری رایت، کالین فارل، اندی سرکیس
  • تاریخ اکران: ۴ مارس ۲۰۲۱ (۱۳ اسفند ۱۴۰۰)

شوالیه تاریکی کریستوفر نولان باعث شد تا بفهمیم که امکان به تصویر کشیدن دنیای ابرقهرمانی در قالب واقع گرایانه نیز وجود دارد و حتما نباید از عناصر عجیب و غریب استفاده کرد. حالا اما بتمن این داستان آمده تا باری دیگر و در فضایی تاریک ایفای نقش کند.

بازیگران قبلی بتمن، کریستین بل و بن افلک بودند و این بار شانس در خانه رابرت پتینسون را زده و قرار است که او به ایفای نقش بتمن بپردازد. حالا وظیفه بتمن داستان پوشیدن شنل مشکی و نجات بی‌گناهان از شهر گاتهام است. قرار است که این فیلم آغاز یک سه گانه باشد زیرا قرارداد بازیگران آن برای سه فیلم است.

5. شهر گمشده (The Lost City)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: ایرون نی، آدام نی
  • نویسنده: اورن یوزیل، ست گوردون
  • بازیگران: ساندرا بولاک، چنینگ تیتوم، پتی هریسون، اسکار نونز، دنیل ردکلیف
  • تاریخ اکران: ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱)

لورتا نویسنده رمان‌های عاشقانه‌ای است که زندگی‌اش سراسر فراز و نشیب بوده و از آن لذت برده است. لورتا که به تازگی کتابش چاپ شده، می‌خواهد برای تور تبلیغاتی رمانش با فردی که تصویرش روی جلد کتاب حک شده به سفری کوتاه برود.

لورتا و آلن (ساندرا بولاک و چنینگ تیتوم) با یکدیگر به این تور می‌روند، اما اتفاقاتی در این مسیر می‌افتد که جریان آرام داستان را به سمت اغتشاش و هیجان می‌کشاند. شخصی ثروتمند، لورتا را می‌دزدد و حالا آلن می‌ماند و لورتای دزدیده شده که باید او را نجات دهد.

گفته شده است که برد پیت در فیلم شهر گمشده حضوری کوتاه و افتخاری خواهد داشت. از طرف دیگر هری پاتر داستان‌های خانم رولینگ یعنی دنیل ردکلیف در این فیلم اکشن حضور خواهد داشت و همین‌ها ما را ترغیب می‌کند تا نگاهی به آن بیندازیم.

6. پیمانکار (The Contractor)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: طارق صالح
  • نویسنده: جی پی دیویس
  • بازیگران: کریس پاین، بن فاستر، جیلیان جیکوبز، ادی مارسن
  • تاریخ اکران: ۱ آوریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۱)

یکی از کارگردان‌های مطرح دنیای سینما که کارنامه خوبی هم دارد، طارق صلاح است. حالا این کارگردان پرکار دست به ساخت یک فیلم اکشن زده و انتظار داریم استقبال خوبی از آن بشود. استودیوی سازنده فیلم پیمانکار، Thunder Road Films است و پیش‌تر اسم این فیلم خشونت کار نام داشت.

جیمز رید یکی از کارمندان نیروی دریایی است که به دلایلی از آنجا اخراج می‌شود و در به در دنبال کار، نهایتا در یک سازمان شبه نظامی مشغول می‌شود. جیمز که حالا برای خودش یک تیم دارد، عازم مأموریتی در لهستان می‌شوند و به محض رسیدن به آنجا متوجه می‌شود تنها است و باید تمام سعی خود را بکند تا زنده بماند. انگیزه جیمز بازگشت به محل کار و فهمیدن علت خیانت تیمش است.

7. دکتر استرنج در مولتی ورس جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: سم ریمی
  • نویسنده: جید برتلت
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ،‌ الیزابت اولسن، بندیکن وانگ، چیویتل اجیوفور
  • تاریخ اکران: ۶ می ۲۰۲۲ (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱)

اواخر سال 2021 بود که دکتر استرنج محبوب را در فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» دیدیم و ظاهرا قرار است که این شخصیت پای ثابت دنیای مارول با بازی بندیکت کامبربچ در فیلم جدید سم ریمی ایفای نقش کند. این فیلم به نوعی ادامه دکتر استرنج سال 2016 است و ماجراهای او را به تصویر می‌کشد.

در این فیلم مارولی جذاب، دکتر استرنج با دوست قدیمی خود روبه‌رو می‌شود. این دوست حالا دشمن استرنج است و قصد دارد مشکلات بسیاری برای او ایجاد کند. گفته شده که فیلم دکتر استرنج در مولتی ورس جنون دارای مولفه‌های ترسناک است و با فیلم وانداویژن ارتباط دارد.

8. تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: جوزف کوشینسکی‌
  • نویسنده: پیتر کریگ، جاستین مارکس، کرستوفر مک‌کوری
  • بازیگران: تام کروز، مایلز تلر، وال کیلمر، جنیفر کانلی، گلن پاول
  • تاریخ اکران: ۲۷ می ۲۰۲۲ (۶ خرداد ۱۴۰۱)

دیدن این که تام کروز در فیلمی جز ماموریت غیر ممکن بازی کند، به خودی خود جذاب خواهد بود. تاپ گان: ماوریک فیلمی است اقتباسی که قرار است با بازی تام کروز روی پرده سینما برود و به نظر می‌رسد داستانی پرکشش دارد و می‌توان از آن انتظارات زیادی داشت.

تام کروز و وال کیمبر باری دیگر در این فیلم دست به خلق اثری زیبا خواهند زد و یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های فیلم، موسیقی متن آن است؛ زیرا هانس زیمر مشهور آن را خواهد ساخت. داستان فیلم درباره کاراکتری به نام پیت میچل است که حدود 30 سال در نیروی هوایی خدمت کرده است.

موریک در این فیلم عازم یک مأموریت بزرگ می‌شود و در این مسیر با یکی از فوق پیشرفته‌ترین هواپیماهای موجود، اف 18 به نبردی بزرگ می‌رود. در مسیری که موریک پیش رو دارد، مشکلات زیادی سر راهش سبز می‌شود و او باید آنها را حل کند و مأموریت را با موفقیت به پایان برساند.

فیلم تاپ گان: موریک، ادامه فیلم تاپ گان است که در سال 1986 اکران شد و طبق جدول زمان بندی در تاریخ 6 خرداد روی پرده سینما خواهد رفت.

9. دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World: Dominion)

دنیای ژوراسیک: قلمرو

  • کارگردان: کالین ترورو
  • نویسنده: امیلی کارمایکل، کالین ترورو، درک کانلی
  • بازیگران: کریس پرت،‌ برایس دالاس هاوارد، لورا درن، سم نیل
  • تاریخ اکران: ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۰ خرداد ۱۴۰۱)

پارک ژوراسیک و دنیای جذابی که این مجموعه دارد، طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. اولین فیلم از این مجموعه ادامه دار در سال 1993 اکران شد. استیون اسپیلبرگ معروف کارگردانی دنیای ژوراسیک را بر عهده داشته و گفته می‌شود که دنیای ژوراسیک: قلمرو، ششمین قسمت از این فیلم محبوب به حساب می‌آید.

کارگردانی این قسمت را کالین ترورو و تهیه کنندگی آن را فرانک مارشال و پاتریک کراولی بر عهده داشته‌اند. بودجه‌ای که برای این فیلم در نظر گرفته شده، 165 میلیون دلار است و تابستان 1401 روی پرده سینما خواهد رفت. البته گمان نکنید که استیون اسپیلبرگ در این فیلم حضور ندارد بلکه وی به عنوان تهیه کننده اجرایی بر پروژه نظارت می‌کند. بنابراین منتظر یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن سال 2022 باشید.

پیوستگی داستان‌های این مجموعه مخاطبان را وادار می‌کند که برای قسمت ششم آن حتما قسمت پنجم را تماشا کنند تا بتوانند با اتفاقات داستان و شخصیت‌های آن ارتباط مناسبی بگیرند. اگر بخواهیم خلاصه این داستان را بگوییم، ممکن است داستان قسمت قبلی برای کسانی که آن را ندیده‌اند، لو برود. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم حتما این فیلم را ببینید.

10. لایت یر (Lightyear)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: آنگوس مک‌لین
  • نویسنده: پیت داکتر
  • بازیگران: کریس ایوانز، تایکا وایتیتی
  • تاریخ اکران: ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۷ خرداد ۱۴۰۱)

اگر انیمیشن داستان اسباب بازی‌ها را دیده باشید، (اگر ندیده‌اید لطفا ببینید) باید با کاراکتر لایت یر آشنایی داشته باشید. البته همین ابتدا بگوییم که فیلم لایت یر دنباله‌ای برای انیمیشن داستان اسباب بازی‌ها نخواهد بود، بلکه اسپین آف این مجموعه زیباست.

در واقع فیلم لایت یر قصد دارد داستان کاراکتر لایت یر را برای بینندگان داستان اسباب بازی‌ها باز کند و با موشکافی سرگذشت این فضانورد را به تصویر بکشد. البته این بدین معنا نیست که جذابیت فیلم از بین برود، زیرا اگرچه دنباله آن مجموعه جذاب نیست، اما به خودی خود ارزش دیدن را دارد؛ خصوصا زمانی که می‌فهمیم شخصیت لایت یر چگونه خلق شده است.

11. ازدواج اجباری (Shotgun Wedding)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: جیسون مور
  • نویسنده: مارک همر
  • بازیگران: جنیفر لوپر، جاش دوهامل،‌ سونیا براگا، لنی کراویتز، جنیفر کولیج
  • تاریخ اکران: ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ (۸ تیر ۱۴۰۱)

این فیلم فرصتی است تا در آن برای باری دیگر، شاهد هنرنمایی جنیفر لوپز باشیم. این فیلم اکشن-درام روایتگر داستان دارسی و تام زوج عاشقی است که درست پیش از ازدواج دچار تردید می‌شوند و در همان حین فردی در میانه مراسم ازدواج به قتل می‌رسد.

اینجاست که کاراکترهای اصلی داستان متوجه می‌شوند باید مراقب تصمیم‌هایی که می‌گیرند باشند، زیرا یک تصمیم اشتباه منجر به کشته شدن دیگری می‌شود. پس از کش و قوس‌های فراوان، دارسی و تام مجددا عاشق یکدیگر می‌شوند و عشق آنها به کمال می‌رسد.

12. ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • نویسنده: تایکا وایتیتی
  • بازیگران: کریس همسورث، تسا تامپسون، ناتالی پورتمن، کریستین بیل، کریس پرت، راسل کرو
  • تاریخ اکران: ۸ ژوئیه ۲۰۲۲ (۱۷ تیر ۱۴۰۱)

از دیگر فیلم های دنیای مارول که در سال جاری میلادی اکران خواهد شد و یکی از بهترین فیلم های اکشن سال 2022 «ثور: عشق و تندر» است. تاکنون سه داستان از این سری را با نام‌های ثور، ثور: دنیای تاریک 2013 و ثور: رگناروک محصول 2017 تماشا کردهایم و ثور: عشق و تندر چهارمین اثر از این مجموعه است.

از جمله بازیگران این فیلم جذاب می‌توان به کریس همسورث در نقش ثور، کریستین بیل در نقش گور، راسل کرو در نقش زئوس و ناتالی پورتمن در نقش جین فاستر اشاره کرد. متاسفانه اطلاعات زیادی درباره این فیلم منتشر نشده و تنها چیزی که از آن اطمینان داریم این است که ادامه داستان‌های سری قبل خواهد بود.

13. قطار سریع السیر (Bullet Train)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: دیوید لیچ
  • نویسنده: زاک اولکویچ
  • بازیگران: برد پیت، ساندرا بولاک، جوئی کینگ، اندرو کوجی
  • تاریخ اکران: ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۲ (۲۴ تیر ۱۴۰۱)

اگر از طرفداران برد پیت هستید و از تماشای فیلم‌های او لذت می‌برید، باید بگوییم سال 2022 برای شما لذت بخش خواهد بود؛ زیرا در سال جاری برد پیت در چند فیلم که یکی از آنها قطار سریع السیر است، ایفای نقش خواهد کرد. این فیلمنامه اقتباسی است از رمانی با نام Maria Beetle که البته در آمریکا با همان نام Bullet Train شناخته می‌شود.

روند کلی داستان چندان مشخص نیست و به خاطر اکران آن در اواخر سال 2022 نمی‌توان چیز زیادی از آن گفت، اما در کل می‌توانیم بگوییم که قطار سریع السیر درباره پنج آدمکش حرفه‌ای است که درون یک قطار سریع السیر حضور دارند. وقتی این آدمکش‌ها همدیگر را می‌بینند، متوجه می‌شوند که مأموریت هر یک از آنها با مأموریت سایر آنها در ارتباط است و ادامه داستان کشکمش و تعقیب و گریز آنها خواهد بود.

بودجه‌ای که برای این فیلم در نظر گرفته شده، 86 میلیون دلار است و قرار است توسط سونی پیکچرز اکران شود. تاریخ اکران این فیلم 24 تیر ماه 1401 خواهد بود.

14. بلک ادم (Black Adam)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: ژاومه کویت‌سرا
  • نویسنده: آدام استیکیل، سهراب نوشیروانی
  • بازیگران: دوئین جانسون، نوحا سنتینو، آلدیس هاج، سارا شاهی، پیرس برازنان
  • تاریخ اکران: ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۲ (۷ مرداد ۱۴۰۱)

دومین فیلمی که در این لیست در زمره سری فیلم های DC قلمداد می‌شود، بلک ادم است که با ایفای نقش دوئین جانسون اکران خواهد شد. سال 2021 سال پرباری برای دی سی نبود، اما به نظر می‌رسد که سال 2022 قصد جبران پارسال را دارد. در این لیست از جمله فیلم‌هایی که در دنیای دی سی رخ خواهند داد می‌توان به بتمن، بلک ادم، آکوامن و فلش اشاره کرد.

سال 2022 مطمئنا سالی رقابتی خواهد بود، چرا که از طرفی دنیای مارول دست پر به میدان آمده و از طرف دیگر دنیای DC دست خالی نیست و حرفی برای گفتن دارد. اگر فیلم شزم را دیده باشید، باید بگوییم که بلک ادم اسپین آف آن محسوب می‌شود.

15. مقر مخفی (Secret Headquarters)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: هنری جوست
  • نویسنده: کریستوفر یوست، هنری جوست
  • بازیگران: اوون ویلسون، مایکل پنیا، جسی ویلیامز، واکر اسکوبل، ابی جیمز ویترسپون
  • تاریخ اکران: ۱۲ اوت ۲۰۲۲ (۲۱ مرداد ۱۴۰۱)

فیلم‌های ابرقهرمانی در دو دسته مارول و دی سی قرار می‌گیرند و هر یک طرفداران خاص خود را دارد. فیلم مقر مخفی فیلمی هنجارشکن است، زیرا مدعی است که ابرقهرمانی است که نه در دسته اول قرار می‌گیرد و نه در دسته دوم و خود عنوانی است مستقل! همین نکته می‌تواند بر جذابی هرچه بیشتر آن بیفزاید. فیلمنامه این اثر نیز اقتباسی است از رمانی به قلم کریستوفر یوست و قرار است در 21 مرداد 1401 اکران شود.

همه چیز از آنجایی شروع خواهد شد که زندگی آرام چارلی با کنجکاوی وی دگرگون می‌شود. چارلی هنگامی که متوجه مقر مخفی زیر خانه‌شان می‌شود، موضوع را با دوستانش در میان می‌گذارد و همه چیز طوری به نظر می‌رسد که آن مقر جایگاه یک ابرقهرمان است.

پس از مدتی چارلی و دوستانش به این نتیجه می‌رسند که شاید پدر چارلی یک ابرقهرمان است و مقر مخفی متعلق به اوست، اما ماجرا از این نقطه آغاز می‌شود و همه چیز دگرگون خواهد شد.

16. ماموریت غیرممکن 7 (Mission: Impossible 7)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: کریستوفر مک‌کوری
  • نویسنده: کریستوفر مک‌کوری، بروس گلر
  • بازیگران: تام کروز، سایمون پگ، ربکا فرگوسن، ونسا کربی
  • تاریخ اکران: ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (۸ مهر ۱۴۰۱)

پیش از این تام کروز را در فیلم تاپ گان: ماوریک دیدیم و اکنون یکی دیگر از فیلم‌های مورد انتظار این بازیگر و یکی از بهترین فیلم های اکشن سال 2022 ، مأموریت غیرممکن 7 است. این فیلم ادامه داستان فال اوت (Fallout) است. بر اساس نظر کاربران، Fallout بهترین قسمت این مجموعه جذاب بوده که مک کوری به تولید آن پرداخته و باید دید آیا مک کوری باز هم رضایت خاطر بینندگان این مجموعه را جلب خواهد کرد یا خیر!

تمامی بازیگران این مجموعه همان‌هایی خواهند بود که در سری‌های قبلی به ایفای نقش پرداخته‌اند. البته بازیگران جدیدی همچون هایلی اتول و شیا ویگهام به قسمت جدید این داستان اضافه شده‌اند. مأموریت غیرممکن 7 قرار بود زودتر از تاریخ 8 مهر ماه اکران شود، اما متاسفانه به این تاریخ موکول شده است.

17. فلش (The Flash)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: اندی موسکیتی
  • نویسنده: کریستینا هادسن
  • بازیگران: ازرا میلر، بن افلک، مایکل کیتون، ساشا کال، کرسی کلمونس
  • تاریخ اکران: ۴ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۳ آبان ۱۴۰۰)

بعد از این که فیلم لیگ عدالت اکران شد و تماشاچیان، شخصیت فلش با بازی ارزا میلر را دیدند، بسیاری از آنها و طرفداران دنیای دی سی بی‌صبرانه منتظر اکران این فیلم بودند و باید بگوییم که فلش در آبان ماه 1401 اکران خواهد شد. فلش ابرقهرمانی است که می‌تواند با سرعت زیاد حرکت کند.

از دیگر شگفتانه‌های این فیلم حضور بتمن با بازی بن افلک و مایکل کیتون و همچنین شخصیت سوپرگرل است. استودیوی برادران وارنر این فیلم را در نوامبر 2022 اکران خواهد کرد. همان‌طور که تا اینجا فهمیده‌ایم، این فیلم حول محور شخصیت محبوب دنیای دی سی یعنی فلش خواهد چرخید.

تنها اطلاعاتی که از این قسمت می‌دانیم این است که بری الن یا همان فلش برای این که از به قتل رسیدن مادرش جلوگیری کند، در زمان به عقب بر می‌گردد و تصمیمی می‌گیرد که عواقب آن چندان خوشایند نیست. باید منتظر اکران این فیلم بمانیم و بعد درباره آن نظر بدهیم.

18. پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: رایان کوگلر
  • نویسنده: رایان کوگلر
  • بازیگران: لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، مارتین فریمن، لتیشیا رایت
  • تاریخ اکران: ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۰ آبان ۱۴۰۱)

متاسفانه یکی از غم‌انگیزترین اتفاقاتی که در سال 2021 رخ داد، مرگ چادویک بوزمن بر اثر سرطان روده بود. کاراکتر پلنگ سیاه محبوبیت بسیاری در دنیای مارول داشت و در فیلم‌های بسیاری همچون کاپیتان آمریکا، جنگ داخلی و انتقام جویان حضور داشته است.

حالا تهیه کننده این مجموعه به علت درگذشت چادویک بوزمن دوست داشتنی، قسمت دوم این فیلم را ساخته است. این قسمت در غیاب بوزمن ساخته شده و بیش از آن که روی شخصیت پلنگ سیاه متمرکز شود، روی سرزمین وی یعنی واکاندا متمرکز شده است. در ادامه این فیلم با شهری افسانه‌ای به نام آتلانتیس مواجه می‌شویم که صاحب تمدنی پیشرفته است و رهبران آن به دنبال ویبرانیوم هستند. این ماده را تنها واکاندا دارد و به هیچ وجه تمایل ندارد آن را با کسی مشترک شود. همان‌طور که حدس می‌زنید، ادامه داستان ماجرای درگیری این دو مکان است.

19. آواتار 2 (Avatar 2)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: جیمز کامرون
  • نویسنده: جیمز کامرون، جاش فریدمن
  • بازیگران: سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، وین دیزل، کیت وینسلت
  • تاریخ اکران: ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۵ آذر ۱۴۰۱)

از جمله مهمترین و بهترین فیلم های اکشن سال 2022 که منتظر آنها هستیم، آواتار 2 است که شاید در میان تمامی فیلم‌های این لیست، جایگاه نخست را تصاحب کند. اولین آواتار در سال 2009 ساخته شد و با استقبال بی‌نظیری مواجه شد. حالا حدود یک دهه است که طرفداران این فیلم منتظر ساخته شدن و اکران قسمت دوم آن هستند.

موفقیت‌های این فیلم محبوب باعث شد تا فروش بی‌نظیری در گیشه داشته باشد و حتی یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما لقب بگیرد. آواتار 2 با بودجه 260 میلیون دلاری ساخته می‌شود و سازندگان آن امیدوارند همچون آواتار 1 سود سرشاری نصیبشان شود.

داستان آواتار 2 در مورد جیک سالی و نیتری است که با یکدیگر در حال ادامه یک زندگی آرام در پاندورا هستند. اما آیا همه چیز به همین آرامی خواهد بود؟ حالا تهدید قدیمی که در آواتار 1 نیز دست از سر سالی بر نمی‌داشت، می‌آید تا کارهای نیمه تمام خود را به پایان برساند. جیک سالی و نیتری مجبور می‌شوند خانه خود را ترک کنند و مناطق دیگری را برای زندگی انتخاب نمایند.

20. آکوامن و پادشاهی گمشده (Aquaman and the Lost Kingdom)

بهترین فیلم های اکشن سال 2022

  • کارگردان: جیمز وان
  • نویسنده: دیوید لسلی جانسون
  • بازیگران: جیسون موموآ، امبر هرد، پاتریک ویلسون، یحیی عبدالمتین دوم، دولف لاندگرن
  • تاریخ اکران: ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۵ آذر ۱۴۰۱)

تاریخ 25 آذر 1401 برای کسانی که هم طرفدار آواتار هستند و هم علاقه خاصی به آکوامن دارند، بی‎‎‌نظیر خواهد بود، زیرا می‌توانند در یک روز با دو فیلم بی‌نظیر زندگی کنند. آخرین فیلمی که در سال 2022 از دنیای DC روی پرده سینما خواهد رفت، آکوامن و پادشاهی گمشده خواهد بود.

قدرتی باستانی در آستانه رهاسازی است و آکوامن باید در مقابل یک دشمن دیرینه بایستد تا بتواند از آتلانتیس و مردم دیگر محافظت نماید. همچون قسمت اول این فیلم، جیسون موموآ در نقش آکوامن بازی خواهد کرد و امبر هرد در نقش مرا خواهد بود.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های اکشن سال 2022 چیست؟ از طرفداران دنیای مارول هستید یا دی سی؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.