لاماری ایما - Lamari Eama کراس اوور جدید آرین موتور

لاماری ایما ، شاسی بلند جدید بازار ایران معرفی شد؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت احتمالی

لاماری ایما – Lamari Eama کراس اوور جدید آرین موتور با طراحی جذاب و پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر GDi روز جمعه در تهران رونمایی شد.

لاماری ایما - Lamari Eama کراس اوور جدید آرین موتور

صبح جمعه پانزدهم بهمن ماه، مرکز همایش‌های بین المللی رایزن در تهران میزبان اهالی رسانه و فعالان حوزه خودرو بود و شرکت آرین موتور پویا در یک رویداد هیجان‌انگیز، از لاماری ایما بعد از مدت‌ها انتظار رسما رونمایی کرد. این کراس اوور مونتاژی جدید آرین موتور، در واقع نسخه ایرانیزه شده‌ی خودرو چینی دانگ فنگ T5 ایوو محسوب می‌شود که پروسه تولید آن از چند ماه پیش در کارخانه آرین پارس موتور در شهر خمین استان مرکزی آغاز شده است.

نام آرین موتور در ایران با خودروهای میتسوبیشی و دی اس گره خورده است و قرار بود در این مجموعه تولیدی، روند مونتاژ خودرو میتسوبیشی اکلیپس انجام شود اما با توجه به توقف برجام و اعمال تحریم علیه صنعت خودروسازی، این اقدام به نتیجه منجر نشد و حالا محمدرضا سیفی مدیر عامل شرکت آرین موتور این خودرو را حاصل رایزنی و همکاری با یک شرکت چینی نامیده که قرار است با قیمت کاملا رقابتی وارد بازار شود. لاماری ایما با ظرفیت مونتاژ 60 هزار خودرو در سال، وارد این خط تولید خواهد شد. البته در سال اول این تیراژ بر روی عدد 3200 برنامه ریزی شده و در سال 1402 این رقم قرار است به 5000 خودرو در سال افزایش پیدا کند.

به گفته سیفی و بر مبنای الزام وزارت صمت برای افزایش میزان داخلی‌سازی خودروهای وارداتی، لاماری ایما در فاز اول با 20 درصد داخلی‌سازی تولید خواهد شد و این مقدار با راه اندازی خط بدنه و رنگ در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت. وی خاطرنشان کرد که با همکاری وزارت صمت و هماهنگی با قطعه سازان داخلی برای تولید قطعات مشابه برای خودروسازان بخش خصوصی، میزان داخلی سازی خودروهای به وضوح افزایش خواهد یافت که منجر به کاهش قیمت تمام شده آنها نیز خواهد شد.

با برخورداری از امکانات رفاهی لوکس، طراحی تهاجمی و جذاب بر پایه المان‌های روز صنعت خودروسازی جهان که طراحان آن سابقه حضور در تیم طراحی برندهای مرسدس بنز و ولوو را داشته‌اند و البته امکانات ایمنی کامل، لاماری ایما از شانس بالایی برای موفقیت در بازار ایران برخوردار خواهد بود. لوگوی گوزن و انتخاب رنگ سبز برای این کراس اوور، نمایانگر سازگاری با محیط زیست و حرکت و آگاهی در تعامل با طبیعت است و می‌توانیم در آینده انتظار ورود مدل‌های برقی و هیبریدی آن را نیز به بازار داشته باشیم.

قیمت و مشخصات فنی خودرو لاماری ایما

لاماری ایما با بدنه 4565 میلی‌متری، از موتور چهار سیلندر 1500 سی سی توربو شارژ میتسوبیشی (کد 4A95TD) با سیستم پیشرفته تزریق سوخت مستقیم GDI و توان خروجی 195 اسب بخار برخوردار است که آن را قدرتمندترین پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ ایران در میان رقبا تبدیل می‌کند. با بهره گیری از گیربکس 7 سرعته دوال کلاچ از نوع تر (سری W)، گشتاور 285 نیوتون متر، شتاب صفر تا صد رسمی 9.5 ثانیه و سیستم پاشش سوخت مستقیم، مصرف سوخت این کراس اوور جوان‌پسند که به تازگی در بازار چین نیز وارد بازار شده و در زمره SUV‌های کلاس C طبقه‌بندی می‌شود، در شرایط استاندارد به 5.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر و 6.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر در شرایط می‌رسد.

ویدیو رونمایی از خودرو کراس اوور Lamari Eama

در زمینه قیمت و تاریخ عرضه Lamari Eama به بازار، علی موسوی مدیر فروش شرکت آرین موتور اعلام کرد که رونمایی عمومی از این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران در پایان بهمن ماه اجرا خواهد شد و فاز اول فروش نیز در پایان سال جاری یا اوایل سال 1401 عملی می‌شود. با توجه به اینکه کمیته خودرو وزارت صمت، شماره‌گذاری لاماری Eama را شرط لازم برای آغاز فروش اعلام کرده است و این اتفاق تا اواخر اسفند انجام می‌گیرد، مدیران آرین موتور این تاریخ را زمان مناسبی برای اعلام قیمت نمی‌دانند، زیرا در سال آینده احتمالا ارز نیمایی جایگزین ارز ترجیحی 4200 تومانی می‌شود و تغییراتی در تعرفه واردات سی کی دی ایجاد خواهد شد.

لاماری ایما - Lamari Eama کراس اوور جدید آرین موتور

بنابراین پس از طی مراحل گمرکی و ترخیص قطعات در اسفند ماه، پیش‌بینی می‌شود در خرداد‌ماه ۱۴۰۱ شاهد عرضه عمومی این محصول در بازار باشیم. در حال حاضر قیمت لاماری ایما در مرحله کارشناسی قرار دارد اما گمانه‌زنی می‌شود که شاهد قیمت در حدود یک میلیارد تومان برای این کراس اوور جذاب باشیم. برنامه فروش لاماری ایما نیز طبق گفته مدیران آرین موتور با قیمت قطعی و تحویل 30 روزه به مشتریان برنامه‌ریزی شده است.

امکانات رفاهی ماشین لاماری ایما

لاماری ایما دارای عرض و ارتفاع 1860 و 1690 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2715 میلی متر اعلام شده است. وزن 1550 کیلوگرمی، فاصله 195 میلی متر کف خودرو تا سطح زمین، تعلیق مکفرسون در جلو و تعلیق مولتی لینک در محور عقب و استاندارد آلایندگی یورو 5، از دیگر مشخصات فنی لاماری Eama محسوب می‌شوند. طراحی داخل کابین این خودرو به سبک مینیمال انجام شده و نمایشگر 10.25 اینچی، وظیفه اصلی نمایش اطلاعات و سیستم‌های سرگرمی را برعهده خواهد داشت؛ این نمایشگر تا پشت فرمان نیز ادامه پیدا کرده و نشانگرهای سرعت بر روی نیمه دوم آن نمایش داده می‌شوند.

لاماری ایما - Lamari Eama کراس اوور جدید آرین موتور

با وجود برخورداری از طراحی بدنه تهاجمی و خطوط خشن و جذاب در بدنه بیرونی، فضای داخلی خودرو از فضا و جای پای مناسب برای رفاه سرنشینان عقب و جلو بهره می‌برد.

از حیث تجهیزات ایمنی لاماری ایما به 6 کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، جدیدترین ورژن سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتو هولد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، سامانه کنترل خودرو در سرازیری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، دوربین ثبت وقایع، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی، دوربین دید عقب، سیستم کنترل فشار باد تایرها و سنسور دنده عقب مجهز شده و طبق گفته مدیران آرین موتور، این خودرو موفق به کسب پنج ستاره کامل از تست تصادف موسسه چینی CNCAP شده است.

احتمالا قرار است تیپ فول آپشن این خودرو به مشتریان ایرانی تحویل داده شود و بنابراین شاهد برخورداری لاماری ایما از امکانات رفاهی جذابی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک با پاکسازی هوای کابین، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی، گرمکن صندلی های جلو، در صندوق عقب برقی، چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی با 64 رنگ، پاور ویندوز، سانروف، اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو، سیستم صوتی مجهز به نویگیشن و سیستم تشخیص صدا خواهیم بود.

از نظر گارانتی نیز شرکت مادر، سه سال یا 60 هزار کیلومتر را برای لاماری ایما در نظر گرفته، اما مدیران آرین موتور در حال رایزنی با شرکت چینی هستند تا مدت زمان و مسافت گارانتی را افزایش دهند. همچنین طبق برنامه‌ریزی اعلام شده توسط مدیران این شرکت، قرار است در سال آینده یک سدان کامپکت سگمنت C و همچنین یک کراس اوور کامپکت سگمنت B به محصولات خانواده لاماری اضافه شوند.

گالری تصاویر لاماری Eama محصول آرین موتور