سرانجام پس از 8 سال لوگوی گوگل کروم (مثلا) تغییر کرد؛ البته اگر کسی تغییری احساس کند!

لوگوی مرورگر وب لوگوی گوگل کروم بعد از 8 سال عوض شد. بعد نزدیک به یک دهه، لوگوی Google Chrome فقط اندکی تغییر کرده و خبری از ری‌دیزاین نیست!

طراحی قبلی لوگوی محبوب‌ترین مرورگر وب دنیا یعنی گوگل کروم به سال 2014 برمی‌گردد. با گذشت 8 سال، غول دنیای وب اعلام کرد لوگوی مرورگر Chrome را برای هم‌خوانی با برند مدرن‌تر کنونی خود تغییر داده است. البته این چیزی است که گوگل ادعا می‌کند، وگرنه ما نتوانستیم تغییر خاصی در لوگوی جدید مرورگر کروم پیدا کنیم!

طرح رنگ واقعا هیچ تغییری نکرده است و همچنان قرمز، آبی، سبز و زرد رنگ‌های اصلی هستند. تنها تفاوتی که می‌توان بین لوگوهای طراحی شده در سال‌های 2014 و 2022 پیدا کرد اشباع‌شدگی بیشتر رنگ‌ها در ورژن جدید است؛ چهار رنگ اصلی لوگوی گوگل کروم پررنگ‌تر از قبل شده‌اند. همچنین سایه اندکی که در طراحی قبلی وجود داشت از بین رفته است.

توئیت اعلام انتشار لوگوی جدید گوگل

یک تغییر دیگر که البته فقط با چشم مسلح قابل تشخیص است، یک‌ دست شدن لوگوی مرورگر Google Chrome مخصوص سیستم عامل‌های مختلف بر اساس زبان طراحی هر یک از آن‌ها است؛ این لوگو در نسخه ویندوز دارای کمی گردینت، در نسخه مک‌او اس دارای ظاهر تقریبا سه بعدی و در نسخه کروم‌اواس دارای ظاهری کاملا مسطح است تا با سایر آیکون‌های رابط کاربری یک دست شود.

در ورژن مک و ‌آی او اس یک سری تغییرات همچنان جزئی دیگر هم اعمال شده‌اند. کروم بتا در macOS شامل یک روبان با نوشته “BETA” است. ورژن بتا این مرورگر برای iOS برای اشاره به اپلیکیشن‌های متمرکز بر توسعه‌دهندگان اپل، شامل یک طرح شبیه نقشه است.

البته قرار نیست لوگوی جدید گوگل را به زودی مشاهده کنید. طی ماه‌های‌ آتی، گوگل رفته رفته لوگوی مرورگر Chrome را در دستگاه‌های مختلف به‌روز می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*