آرین موتور

آرین موتور سال آینده 3 هزار دستگاه لاماری ایما تولید می‌کند؛ سدان و شاسی بلند جدید هم در راه است

آرین موتور در سال 1401 علاوه بر تولید 3 هزار دستگاه لاماری ایما ، یک سدان و یک شاسی بلند جدید دیگر نیز روانه بازار خواهد کرد.

مراسم رونمایی و معرفی لاماری ایما برگزار شد و در حاشیه این مراسم، مدیر عامل آرین موتور که تولیدکننده این خودروی سدان محسوب می‌شود، توضیحاتی را در خصوص تولیدات آتی شرکت ارائه داد. به گفته محمدرضا سیفی، آرین موتور طی یک دهه اخیر نماینده رسمی محصولات شرکت میتسوبیشی در ایران بوده و فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام داده است.

برنامه های آتی آرین موتور

مدیر عامل آرین موتور با اشاره به این که قرار است به زودی محصولات سدان و کراس اوور شرکت لاماری راهی بازار داخل شود افزود از سال 1390 تا سال 1396 عمده وارداتی که از این شرکت ژاپنی صورت می‌گرفت به صورت CBU بوده، اما اکنون که نگاهمان به بازار تغییر یافته و قصد داریم به‌روزترین و جدیدترین خودروهای این کمپانی را روانه بازار کنیم. آقای سیفی گفت:

در سال 96 که تحریم‌ها شدید شد و دولت نیز واردات خودرو را ممنوع اعلام کرد، همکاری آرین موتور با شرکت میتسوبیشی قطع شد و به جای آن تصمیم گرفتیم که وارد بازار خودروی چین بشویم. طی مذاکراتی که با طرفین خود در چین داشتیم، قرار بر این شد که در حال حاضر سه محصول را در بازار وارد کنیم.

آرین موتور

به گفته آقای سیفی ظرفیت فعلی سایت خمین برای واردات خودرو تا سقف 60 هزار دستگاه در سال است اما امکان وارد کردن بیش از این ظرفیت تا سقف 200 هزار دستگاه نیز وجود دارد و باید شرایط هر چه سریع‌تر مهیا شود. شرکت آرین موتور مدعی است که در زمینه کیفیت و استانداردهای جهانی تمرکز زیادی دارد و هدف‌گذاری شرکت کاملا اصولی است. وی در ادامه افزود:

آنچه امروز به عنوان محصولی با کیفیت قرار است عرضه شود، به‌روزترین و جدیدترین فرزند آرین موتور خواهد بود و لاماری ایما نام خواهد داشت. برای گروه صنعتی آرین موتور، کیفیت حرف اول را می‌زند و شعار ما این است که راهبرد ما کیفیت و ارائه خدمات متمایز خواهد بود.

سیفی تأکید کرد که برند لاماری حالا جزئی از خانواده بزرگ آرین موتور است و بدون تحریم و با تحریم آن را در مجموعه حفظ خواهیم کرد و از همین حالا به دنبال توسعه آن هستیم.

شفاف نبودن آینده ارزی کشور مانعی بزرگ برای اعلام قیمت لاماری

مدیر عامل آرین موتور در پاسخ به این سوال که تاریخ عرضه خودروی لاماری ایما چه زمانی است و قیمت آن با توجه به الزام کمیته وزارت صمت چقدر خواهد بود، گفت:

اوایل اسفند ماه تست‌های استاندارد لاماری به اتمام خواهد رسید و پس از آن و اخذ مجوز شماره‌گذاری خودروها، می‌توانیم مجوز فروش را از کمیته خودرو دریافت کنیم و به نظر می‌رسد اواخر اسفند مراحل آن به پایان خواهد رسید.

آرین موتور

به گفته سیفی، آینده ارزی کشور نامشخص و مبهم است و به نظر می‌رسد از سال آینده ارز 4200 تومانی ریشه‌کن می‌شود و ارز نیمایی جایگزین آن خواهد شد. سیفی همچنین معتقد است که اگرچه احتمال دارد دولت برای واردات تعرفه گمرکی را کاهش دهد، اما چون هیچ چیز این مسئله واضح و روشن نیست، نمی‌توان ریسک کرد و قیمتی را اعلام کرد.

مدیر عامل آرین موتور گفت گارانتی این محصول به مدد توافقاتی که با شرکت مادر صورت پذیرفته، 3 سال یا 60 هزار کیلومتر خواهد بود. البته سیفی تاکید کرده در صدد است تا مدت گارانتی را افزایش دهد و در حال مذاکره است.

سال آینده 3 هزار دستگاه لاماری ایما روانه بازار می‌شود

در ادامه این گفتگو، به این مسئله نیز اشاره شده که برنامه هدف گذاری لاماری به چه صورتی است و تولید آن در چه تیراژی خواهد بود. سیفی در این خصوص گفت:

آنچه برای سال 1401 برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تعداد 3 هزار دستگاه لاماری ایما است و برای سال 1402 نیز شاهد تولید 5 هزار دستگاه خواهیم بود.

آرین موتور

همچنین در خصوص نمایندگی‌های خدمات پس از فروش نیز از مدیر عامل آرین موتور سوالاتی شده که وی در ادامه افزود:

در حال حاضر شرکت آرین موتور 23 نمایندگی در سراسر کشور دارد. مسلما برای سال‌های آتی برنامه‌های زیادی داریم و قرار است که برای پوشش حداکثری خدمات پس از فروش از شبکه میتسوبیشی هم کمک بگیریم و در این راستا نمایندگی‌های خوشنام کشور را از یاد نخواهیم برد.

عرضه دو محصول سدان و کراس اوور در سال 1401

به گفته محمدرضا سیفی در سال 1401 برنامه عرضه دو محصول سدان C و کراس اوور B را داریم که قرار است با برند لاماری راهی بازار داخلی شوند. وی همچنین اشاره‌ای به گذراندن موفقیت‌آمیز تست‌های استاندارد خودرو کرد و گفت خوشبختانه لاماری ایما در تست موسسه CNCAP توانسته پنج ستاره ایمنی را دریافت کند.

در ادامه مراسم رونمایی و پس از صحبت‌های مدیر عامل این مجموعه پیشرو، آقای حجت زاده به عنوان مدیر بازاریابی و فروش آرین موتور به نکاتی اشاره کرد و هدف آرین موتور را از ارائه تولیدات جدید، حفظ کیفیت و تمایز این برند دانست.

آرین موتور

به گفته حجت زاده، لاماری نمادی است برای خودروهای سواری آرین موتور و وارث خوشنام آرین موتور و ارزش‌های محوری آن شامل اعتماد، مشتری مداری، بهبود مستمر کیفیت و مسئولیت‌پذیری است. وی در ادامه افزود:

در آینده قصد داریم خودروهایی را در سبد محصولات آرین موتور قرار دهیم که هم حق انتخاب گسترده‌ای به مشتریان داده باشیم و هم با قیمت‌های مناسب و جذابیت بصری و قدرت خودرو، نظر مثبت مشتریان را جلب کنیم. چشم‌اندازی که آرین موتور پیش روی خود دارد، تبدیل شدن لاماری به خودروسازی پیشرو است.

مشخصات فنی لاماری ایما

ناگفته نماند که لاماری اولین محصول سواری این شرکت است و به لحاظ فنی دارای موتور 1500 توربو GDI است. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت 197 اسب بخار را تولید کند و گیربکس آن 6 سرعته دوال کلاچ خواهد بود.

پیشرانه 1.5 لیتری لاماری از نوع توربوشارژ است و همان‌طور که گفتیم علاوه بر تولید قدرت 197 اسب بخاری، توان و پتانسیل تولید گشتاور 285 نیوتن‌متر را دارد. مصرف سوخت لاماری در هر 100 کیلومتر 5.7 لیتر خواهد بود و در شرایط ترکیبی به 6.7 لیتر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو هم در 9.2 ثانیه تکمیل می‌شود.

همچنین بخوانید:

لاماری ایما ، شاسی بلند جدید بازار ایران معرفی شد؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت احتمالی

لاماری ایما ، پورشه چینی جمعه در ایران + عکس و مشخصات