مشخصات کامل گوشی هوشمند مایکروسافت سرفیس فون لو رفت !

چند سال پیش زمانی که همه منتظر رونمایی مایکروسافت از یک گوشی هوشمند با نام سرفیس فون ( Surface Phone ) بودند و شایعات بسیاری پیرامون این محصول منتشر می شد ، این شرکت با خرید نوکیا به تمام این شایعات پایان داد و با تصاحب این برند بزرگ دیگر کسی انتظار عرضه چنین گوشی را از سمت مایکروافت نداشت.اما حالا دوباره شایعه عرضه این گوشی قوت گرفته و منبعی تمام مشخصات فنی آن را فاش کرده است!

طبق اطلاعات فاش شده، نام پروژه‌ی تولید این تلفن Project Juggernaut Alpha (پروژه‌ی نیروی انهدام آلفا) بوده و آن‌طور که از شواهد پیدا است با نام محصولی که چندین سال پیش به نام سرفیس‌فون شناخته می شد، همخوانی دارد.

البته در نظر داشته باشید که به طور قطع این نسخه بسیار به‌روز گشته و برای رقابت با پرچمداران برندهای دیگر آماده خواهد شد. در ادامه فهرستی از مشخصات فنی فاش شده‌ی این محصول را با هم مرور می کنیم. با ما همراه باشید:

– نمایشگر: ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل به همراه محافظ گوریلا گلس ۴
– پردازنده: Intel Atom x3 (SoFIA) ۶۴ بیتی
– دوربین اصلی: ۲۱ مگاپیکسل مجهز به فناوری PureView و لنز ۶ لایه‌ی زایس
– دوربین دوم: ۸ مگاپیکسل با لنز عریض زایس
– حافظه‌ی رم ۳ و ۴ گیگابایتی (ارائه در در دو نسخه ی متفاوت)
– سیستم عامل: ویندوز ۱۰ (نسخه‌ی مورد آزمایش مجهز به ویندوز ۱۰.۰.۱۰۵۱۴.۱۹ می‌باشد).
– حافظه ذخیره سازی: در دو مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی داخلی همراه با قابلیت افزایش از طریق کارت حافظه‌ MicroSD تا ۲۵۶ گیگابایت
– مجهز به قلم سرفیس (همانند قلم نوت ۵)
– پورت USB Type-C
– امکان شارژ بی‌سیم
– بدنه تمام فلزی از جنس آلومینیوم و منیزیم

به احتمال قوی گجت فوق با نام تجاری سرفیس‌موبایل در اوخر سال ۲۰۱۵ میلادی و یا اوایل سال ۲۰۱۶ معرفی شود. بد نیست بدانید این گوشی در حال حاضر مراحل تست اولیه به همراه نسخه‌ی آزمایشی ویندوزموبایل را پشت سر می گذارد.

جهت اطلاع شما دوستان،‌ شایعاتی در خصوص امکان اجرای اپلیکیشن‌های Win32 (ویندوز ۳۲ بیتی) نیز منتشر شده اما هنوز شواهد کافی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. به هر روی،‌ کلیه اطلاعات فوق صرفاً در حد شایعه بوده و هیچ منبع موثقی آن‌ها را تایید یا رد نکرده‌ است.‌

نظر شما چیست؟ آیا محصول جدید مایکروسافت قادر به رقابت با دیگر پرچمداران گوشی‌های هوشمند می‌باشد؟

surface Phone

منبع: wmpoweruser