تعداد کاربران ویندوز ۱۰ به ۵۰ میلیون رسید !

هنوز یک ماه نشده که مایکروسافت نسخه نهایی سیستم عامل ویندوز ۱۰ را منتشر کرده و با اینکه آمار رسمی از سوی این کمپانی منتشر نشده ، آمار های غیر رسمی حکایت از استقبال چشمگیر کاربران در سراسر جهان ، از این سیستم عامل دارد.بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وب سایت WinBeta  ویندوز ۱۰ تاکنون بر روی بیش از ۵۰ میلیون گجت ویندوزی نصب شده است.

کمتر از یک ماه از انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت می گذرد و این ویندوز در میان کاربران استقبال چشمگیری داشته است. با آن که هنوز خود کمپانی مایکروسافت آمار و ارقام دقیقی اعلام نکرده است اما وبسایت WinBeta اعلام کرده این ویندوز در حال حاضر بر روی بیش از ۵۰ میلیون دستگاه کامپیوتر و تبلت نصب شده است.

البته نمی توان این آمار را چندان درست دانست، چراکه اگر به آمار ۱۰۰ میلیون لایسنس فروخته شده ویندوز ۸ بنگریم، آن ویندوز پس از ۶ ماه به نصب ۵۹ میلیون رسید و حالا عدد ۵۰ میلیون نصب برای ویندوز ۱۰ که کمتر از یک ماه از عرضه نسخه نهایی آن میگذرد، کمی غیر معقول به نظر می رسد.

البته با توجه به عدد رو به رشد نصب این ویندوز که در هفته اول ۱۴ میلیون بود، نمی توان آمار و ارقام WinBeta را دور از ذهن دانست و می توان گفت به عدد اصلی نزدیک است اما به هر حال آمار دقیقی نیست.

قطعا قرار دادن قابلیت آپگرید رایگان توسط مایکروسافت به دلیل شکست قبلی این شرکت در ویندوز ۸ و مهاجرت کاربران ویندوز ۸ و همچنین ویندوز های دیگر به ویندوز ۱۰ کمک شایانی به بالابردن این عدد کرده است و روزانه این ویندوز بر روی دستگاه های کامپیوتر و تبلت بیشتری نصب می شود.

بدون شک مایکروسافت پروژه موفقی را ارائه داده است و می توان ویندوز ۱۰ را موفق ترین نسخه از سیستم عامل ویندوز دانست. انتظار می رود این آمار و ارقام در ماه های آینده بالاتر هم برود و رفته رفته به پیش بینی نصب بر روی ۲ میلیارد دستگاه در عرض دوسال مایکروسافت نزدیک و نزدیک تر شود و کاربران بیشتری از آن استقبال و آن را بر روی دستگاه خود نصب کنند.

منبع : winbeta

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*