سامسونگ گلکسی اس 22 / گلکسی S21 FE

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 22 با گلکسی S21 FE ؛ برنده کدام است؟

سامسونگ گلکسی اس 22 و گلکسی S21 FE با فاصله کمی نسبت به هم معرفی شدند. با توجه به دوربین، باتری، عملکرد و قیمت؛ گلکسی S22 ارزش بیشتری دارد یا Galaxy S21 FE؟

سرانجام صبر کاربران برای سری گوشی‌های گلکسی S22 سامسونگ و همچنین تبلت‌های سری گلکسی تب S8 به پایان رسید و شرکت کره‌ای در مراسم گلکسی آنپکد از نسخه استاندارد گلکسی اس 22 در کنار گلکسی S22 Plus و گلکسی S22 Ultra رونمایی کرد. البته سامسونگ ماه گذشته نیز از گوشی مقرون به صرفه‌تر گلکسی S21 FE رونمایی کرده بود و شاید این سوال برای شما پیش بیاید که گلکسی S22 بهتر است یا S21 FE؟

مقایسه مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 22 با گلکسی S21 FE

گلکسی S22 جانشین گلکسی اس 21 شده است و با برچسب قیمتی ۸۰۰ دلاری نسبت به سایر اعضای سری گلکسی S22 ارزان‌تر است. به همین خاطر هم از نظر مشخصات فنی در حد دو پرچمدار دیگر نیست. از طرفی با گلکسی اس 21 FE طرف هستیم که ۷۰۰ دلار قیمت دارد و به عنوان نسخه ارزان‌قیمت‌تر گلکسی اس 21 به حساب می‌آيد.

سامسونگ گلکسی اس 22

البته این دو گوشی تفاوت‌های مهم دیگری نیز دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

گوشیSamsung Galaxy S22Samsung Galaxy S21 FE
صفحه نمایش۶.۱ اینچ، داینامیک امولد، +FHD، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز۶.۴ اینچ، امولد، +FHD، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1کوالکام اسنپدراگون 888
دوربین عقب۵۰+۱۲+۱۰ مگاپیکسلی۱۲+۱۲+۸ مگاپیکسلی
دوربین سلفی۴۰ مگاپیکسلی۳۲ مگاپیکسلی
باتری۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حافظه۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت
رم۸ گیگ۶ یا ۸ گیگ

صفحه نمایش

همانند گلکسی S10E، نسخه استاندارد گلکسی S22 برای افرادی که به دنبال یک گوشی پرچمدار جمع و جور هستند، مناسب است. گلکسی اس 22 به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی مجهز شده است؛ اما گلکسی S21 FE از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی بهره می‌برد. گلکسی S22 همچنین از گلکسی S20 و S21 نزدیک کوچکتر است؛ زیرا آن دو دارای نمایشگرهای ۶.۲ اینچی بودند.

سامسونگ گلکسی اس 22

برای مقایسه باید گفت که گلکسی اس 21 اف ای از نظر اندازه بین گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس قرار می‌گیرد. همچنین هر دو گوشی Galaxy S22 و Galaxy S21 FE از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. یکی از اولین چیزهایی که در مورد گلکسی S22 توجه شما را به خود جلب می‌کند، بدنه ساخته شده از شیشه و فلز است.

سامسونگ گلکسی اس 22 / گلکسی S21 FE

در واقع پرچمدار 2022 سامسونگ نسبت به گلکسی S21 FE کیفیت ساخت بهتری دارد و حس یک کالای باکیفیت را منتقل می‌کند.

دوربین

سامسونگ گلکسی اس 22 میزبان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی در بدنه پشتی است. گلکسی S21 FE نیز به سه دوربین مجهز شده است؛ اما کمی ضعیف‌تر هستند. این دوربین‌ها شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی می‌شوند.

سامسونگ گلکسی اس 22

سامسونگ همچنین اعلام کرده است که سری گلکسی S22 در زمینه نرم‌افزاری هم بهبود‌هایی داشته است که سبب می‌شود شاهد فریم‌بندی خودکار بهتر و تصاویر با‌کیفیت‌تر در شب باشیم. در رابطه با دوربین سلفی نیز گلکسی S22 بار دیگر گلکسی اس 21 اف ای را پشت سر می‌گذارد. نسخه استاندارد گلکسی S22 از یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ اما گلکسی اس 21 FE به یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

عملکرد

عملکرد بخشی است که در آن سامسونگ گلکسی اس 22 به خوبی می‌درخشد. این گوشی در برخی مناطق با تراشه ۴ نانومتری کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 و در برخی مناطق دیگر با تراشه ۴ نانومتری اگزینوس 2200 عرضه می‌شود.

سامسونگ گلکسی اس 22 / گلکسی S21 FE

امسال همه نگاه‌ها به تراشه اگزینوس 2200 است. سامسونگ در ساخت این تراشه از AMD برای ساخت GPU کمک گرفته است و همچنین شاهد فناوری‌هایی همچون رهگیری پرتو برای عملکرد هرچه بهتر در هنگام بازی هستیم.

از طرفی گلکسی S21 FE همانند نسخه گلکسی S21 به تراشه اسنپدراگون 888 مجهز شده است. البته اسنپدراگون 888 تراشه قدرتمندی است؛ اما با توجه به اینکه سال گذشته در گوشی‌های پرچمدار استفاده شده، قدیمی به نظر می‌رسد.

باتری و حافظه

ظاهرا سامسونگ در نسل جدید فن ادیشن خود روی باتری و صفحه نمایش تمرکز کرده است. انرژی مورد نیاز گلکسی S21 FE توسط یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. این در حالی است که در دل سامسونگ گلکسی اس 22 تنها یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار گرفته است.

سامسونگ گلکسی اس 22

باتری پرچمدار جدید سامسونگ حتی نسبت به باتری گلکسی S21 نیز کوچکتر است؛‌ اما فراموش نکنید که این باتری باید صفحه نمایش کوچکتری را هم روشن نگه دارد.

در رابطه با رم و حافظه نیز باید گفت که نسخه استاندارد Galaxy S22 با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی همراه شده است. گلکسی S21 FE نیز در دو نسخه با ۶ یا ۸ گیگ رم عرضه شده که از ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند.

قیمت

با قیمت پایه ۸۰۰ دلاری، گلکسی S22 سامسونگ ۱۰۰ دلار گران‌تر از گلکسی اس 21 FE است. نسخه پایه گلکسی S21 FE با ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۷۰۰ دلار قیمت دارد و برای نسخه مجهز به ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه نیز باید ۷۷۰ دلار هزینه کنید. ظاهرا سامسونگ همان اختلاف قیمتی بین گلکسی S21 و گلکسی S20 FE را در این نسل هم حفظ کرده است.

سامسونگ گلکسی اس 22 / گلکسی S21 FE

برای مقایسه بد نیست بگوییم که گلکسی اس 22 پلاس و گلکسی اس 22 اولترا به ترتیب ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ دلار قیمت دارند.

جمع‌بندی

حالا که هر دو گوشی گلکسی S22 و گلکسی S21 FE معرفی شده‌اند، انتخاب بین آنها به انتظارات شما از یک گوشی هوشمند باز می‌گردد. سامسونگ گلکسی اس 22 بیشتر مناسب افرادی است که به دنبال یک گوشی با طراحی پریمیوم، دوربین قوی‌تر، عملکرد بهتر و ابعاد جمع و جور هستند. از طرفی افرادی که اندازه نمایشگر و عمر باتری برای آنها مهم است و نمی‌خواهند خیلی زیاد هزینه کنند، بهتر است به سراغ S21 FE بروند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*