ایرانسل

وزیر ارتباطات از ایرانسل برای راه‌اندازی لایه جدید فرکانسی 2300 مگاهرتز تقدیر کرد

زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایرانسل برای پیشگام بودن در توسعه ظرفیت شبکه پهن باند و راه‌اندازی لایه جدید فرکانسی 2300 مگاهرتز تقدیر کرد.

روز گذشته، چهارشنبه 20 بهمن 1400 و با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه، مراسم آنلاینی برای افتتاح طرح‌های ارتباطی ایرانسل برگزار شد. این مراسم به مناسبت دهه فجر برگزار شده بود و در آن شاهد آغاز راه‌اندازی لایه جدید فرکانسی 2300 مگاهرتز در شبکه پهن باند همراه (FDD-LTE) ایرانسل و همچنین بهره‌برداری از پروژه توسعه ظرفیت مرکز سوییچ ایرانسل در اصفهان بودیم.

در این مراسم، وزیر ارتباطات از شرکت ایرانسل برای پیشگامی در راه‌اندازی لایه جدید فرکانسی 2300 مگاهرتز و توسعه ظرفیت شبکه پهن باند تقدیر کرد و از اپراتورهای دیگر خواست با الگو گرفتن از اقدام ایرانسل، قدم‌های سریع‌تری به منظور اجرای پروژه مشابه در شبکه خود بردارند. دکتر صادق عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و مهندس حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در این مراسم آنلاین حضور داشتند.

ایرانسل

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تیرماه 1400، باند فرکانسی 2300 مگاهرتز را به اپراتورهای همراه اختصاص داد و حالا ایرانسل در نصب تجهیزات و راه‌اندازی لایه جدید مبتنی بر این باند فرکانسی پیشگام بوده است. این اپراتور تاکنون 50 سایت ارتباطی در شبکه پهن باند همراه (FDD-LTE) خود را به لایه جدید 2300 مگاهرتز مجهز کرده است. در مراسم روز گذشته هم با درخواست مدیرعامل ایرانسل و به دست وزیر ارتباطات و با حضور مهندسی علی قهرمانی، مدیرکل برنامه‌ریزی و طراحی رادیوی شبکه ایرانسل، یک سایت ارتباطی در منطقه تهرانسر به نمایندگی از سایت‌های مذکور افتتاح شد.

ایرانسل

علاوه بر این با درخواست مدیرعامل ایرانسل و توسط وزیر ارتباطات و با حضور مهندس مجید گلی، مدیر ارشد منطقه مرکز ایرانسل، پروژه توسعه ظرفیت مرکز سوییچ ایرانسل نیز در اصفهان به بهره‌برداری رسید. این پروژه 80 رک را به ظرفیت مرکز سوییچ ایرانسل در اصفهان اضافه کرد و باعث می‌شود کیفیت و پایداری شبکه ایرانسل در مرکز کشور بیش از پیش ارتقا پیدا کند.

ایرانسل

دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل Irancell در این مراسم آنلاین به افتتاح 50 سایت و راه‌اندازی لایه فرکانسی 2300 مگاهرتز در شبکه ایرانسل اشاره کرد و گفت در فاز اول این پروژه، 700 سایت ایرانسل تا پایان فروردین ماه 1401 به این لایه فرکانسی مجهز می‌شوند. در فاز دوم هم تعداد این سایت‌ها تا مهرماه 1401 به بیش از 1800 سایت می‌رسد و در فازهای بعدی و در نیمه دوم سال آینده شاهد مجهز شدن سایر سایت‌های ارتباطی ایرانسل به این لایه فرکانسی خواهیم بود.

مدیرعامل ایرانسل از سرمایه‌گذاری 1820 میلیارد تومانی برای این پروژه خبر داد و افزود راه‌اندازی این لایه ارتباطی در شبکه پهن باند ایرانسل موجب بهبود تجربه مشترکان و افزایش ظرفیت رادیویی شبکه به میزان هزار ترابایت در روز به ویژه در مناطق پرترافیک شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها خواهد شد. وی در رابطه با بهره‌برداری از پروژه توسعه ظرفیت مرکز سوییچ ایرانسل در اصفهان هم گفت در اسفندماه امسال دو مرکز سوییچ دیگر ایرانسل در شهرهای مشهد و کرج افتتاح می‌شود. عباسی آرند اضافه کرد:

تلاش کردیم تا این سه مرکز سوییچ را در مدت کمتر از ده ماه به بهره‌برداری برسانیم. از لحاظ فنی، چه در طراحی و چه در اجرا، تمام استانداردهای روز دنیا مورد استفاده قرار گرفته تا شاهد افزایش بیش از پیش پایداری خدمات شبکه ایرانسل به خصوص برای مشترکان استان‌های مرکزی کشور باشیم. در احداث پروژه توسعه مرکز سوییچ اصفهان 350 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و 300 میلیارد تومان هم برای خرید و نصب تجهیزات الکترونیکی آن هزینه شده است. بنابراین در مجموع ارزش این پروژه به 650 میلیارد تومان می‌رسد.

ایرانسل

در ادامه، دکتر عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به همکاران در شرکت ایرانسل و همه عزیزان تلاشگر این شرکت در سراسر کشور خداقوت گفت و ایرانسل را اپراتور پیشگام در راه‌اندازی لایه فرکانسی 2300 مگاهرتز دانست که به عنوان اولین اپراتور از این محدوده فرکانسی برای ارتقای خدمات به مشترکان خود بهره می‌برد.

تشکر عیسی زارع پور از ایرانسل

زارع پور به اقدامات وزارت ارتباطات برای بهبود شاخص‌های کیفی دسترسی مردم به شبکه ملی اطلاعات، موضوع تامین پهنای باند و توسعه محدوده‌های فرکانسی اپراتورهای همراه اشاره کرد و افزود در اولین قدم به منظور توسعه محدوده‌های فرکانسی، واگذاری باند فرکانسی 2300 مگاهرتز به اپراتورها را دنبال کردیم و اکنون می‌بینیم که ایرانسل به عنوان نخستین اپراتور کشور، این لایه فرکانسی را به بهره‌برداری رسانده که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد. وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد که سایر اپراتورها هم قدمی که ایرانسل در این مسیر برداشته را بیبنید و با الگو گرفتن از این اپراتور، قدم‌های سریع‌تری برای اجرای پروژه مشابه در شبکه خود بردارند. همچنین Irancell هم بتواند با برطرف کردن موانع موجود که بنده از آنها خبر دارم، فازهای برنامه‌ریزی شده برای این پروژه را سریع‌تر پیش ببرد.

وی در ادامه گفت با دستوری که داده، کارگروهی در رگولاتوری وظیفه پایش منظم کیفیت شبکه ارتباطی و رفع موانع بهبود کیفیت شبکه در تعامل با سایر حوزه‌ها را بر عهده گرفته است. همچنین در این مدت رایزنی‌هایی با شهردار تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور انجام شده تا مشکلات و موانع موجود بر سر راه نصب دکل‌های ارتباطی اپراتور رفع شوند.

زارع پور در خصوص مشکلات نصب دکل‌های ارتباطی اظهار کرد:

متاسفانه از نظر فرهنگی و اجتماعی، مردم به نصب دکل‌های ارتباطی در سکونت‌گاه‌های خود حساسیت دارند. من شخصا وارد عمل شدم تا بر بی خطر بودن این دکل‌ها تاکید کنم و برای اصلاح فضای روانی موجود قدمی بردارم.

وزیر ارتباطات درباره واگذاری پورت‌های فیبر نوری هم گفت این پورت‌ها از هفته آینده به مردم واگذار می‌شوند و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم، 20 میلیون پورت فیبر نوری را به مردم واگذار کنیم. او در پایان از همکاران در شرکت ایرانسل، به خصوص دکتر عباسی آرند و معاونان محترم ایشان و تمام افرادی که برای پیشبرد اهداف توسعه ارتباطی تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد و افزود امیدواریم مجموعه این تلاش‌ها منجر به بهبود کیفیت، سرعت و پایداری شبکه شود و لبخند رضایت را بر لبان مردم بیاورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*