خودرو پرنده ایرکار - Aircar

این خودرو هرجا ترافیک باشد پرواز می‌کند + فیلم

با تولید ماشین پرنده ایرکار در آینده نزدیک، رویای بشر برای پرواز با خودروی خود محقق می‌شود. در ادامه ویدئوی خودرو پرنده AirCar را تماشا کنید.

شرکت اسلواکیایی «کلین ویژن» (Klein Vision) از هر زمان دیگری به دستیابی به یکی از آرزوهای دیرینه بشر یعنی ماشین پرنده نزدیک‌تر شده است. نمونه اولیه خودرو ایرکار – AirCar مجموعاً 70 ساعت آزمایش پرواز (و بیش از 20 بار تیک‌آف و فرود) به دستور آژانس ایمنی هوانوردی اروپا یا به اختصار EASA را گذرانده و اخیراً موفق به کسب مجوز پرواز از نهاد حمل و نقل اسلواکی شده است.

خودرو پرنده ایرکار - Aircar

ایرکار حالا می‌تواند آزادانه در آسمان اسلواکی پرواز کند. البته واضح است که در حال حاضر تنها مجاز به پرواز در اسلواکی است. با این حال، دریافت مجوز پرواز نشان از نزدیک‌تر شدن AirCar به تولید انبوه دارد.

ماشین پرنده Transition از شرکت «ترافوگیا» (Terrafugia) نیز سال گذشته مجوز پرواز خود را از اداره هوانوردی فدرال یا به اختصار FAA در ایالات متحده آمریکا دریافت کرده بود. ترنزیشن و ایرکار هر دو ماشین‌های پرنده دو سرنشین مجهز به پیشرانه‌های بنزینی هستند، اما از لحاظ طراحی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند.

درحالی که ماشین پرنده ترافوگیا بیشتر شبیه به یک هواپیمای آموزشی بال پایین پایپر توماهاوک با چهار چرخ به نظر می‌رسد، AirCar شبیه ترکیبی از یک خودرو اسپورت کوپه و یک هواپیمای کوچک است. ایرکار هم چهار چرخ است، ولی همچنین دو بال تاشو دارد که زمان پرواز، در جای خود قرار می‌گیرند.

خودرو پرنده ایرکار - Aircar

توسعه ماشین پرنده ایرکار در سال 2017 آغاز شد و تا ژوئن 2021، این خودرو پرواز آزمایشی 35 دقیقه‌ای خود بین دو فرودگاه بین‌المللی نیدا و براتیسلاوا را به اتمام رساند و بیش از 40 پرواز آزمایشی تحت نظارت سازمان نظارت و ارزیابی شرکت‌ها و خطوط هواپیمایی اسلواکی را پشت سر گذاشت. این ماشین پرنده قادر به چرخش 45 درجه و پرواز تا ارتفاع 2.4 کیلومتری است و حداکثر سرعت کروز آن به 190 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پرفسور «استفان کلین» (Stefan Klein)، مخترع، مدیر تیم توسعه و خلبان آزمایشی خودرو AirCar گفته است که دریافت مجوز پرواز، فرصتی برای تولید انبوه ماشین‌های پرنده بسیار کارآمد در آینده به حساب می‌آید و گواهی بر توانایی شرکت کلین ویژن در ایجاد تحولی در صنعت حمل و نقل است.

خودرو پرنده ایرکار - Aircar

خودرو پرنده ایرکار از یک پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری ساخته بی ام و با قدرت 139 اسب بخار بهره می‌برد و مثل یک خودروی عادی، به راحتی در یک جایگاه سوخت می‌توان باک آن را پر کرد. کلین ویژن در حال حاضر مشغول همکاری با Adept Airmotive برای توسعه یک پیشرانه جدید سبک‌تر اما قدرتمندتر برای یک نمونه اولیه مونوکوک با پروانه گام متغیر است. نمونه اولیه مذکور دارای حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت و شعاع حرکتی 1000 کیلومتر خواهد بود. علاوه بر این، این شرکت توسعه یک «قایق پرنده» چهار سرنشین را در نظر دارد؛ محصول جذاب دیگری که انسان را پس از یک سفر دلنشین در دریا، به آسمان می‌برد!

کلین ویژن امیدوار است طی یک سال آینده پیش‌تاییدیه یک مدل ارتقایافته از خودرو پرنده خود برای پرواز را دریافت کند و سپس از اوایل تا اواسط سال 2023، تولید آن را شروع کند.

در ادامه جدیدترین ویدئوی منتشرشده از AirCar را مشاهده می‌کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*