مریخ نورد استقامت ناسا

مریخ نورد استقامت ناسا یک رکورد بزرگ در مریخ را شکست

به گزارش ناسا، مریخ نورد استقامت موفق به ثبت رکورد جدیدی در مریخ شده که تاکنون بی سابقه بوده است. جزئیات دقیق این رکوردشکنی را اینجا بخوانید.

کاوشگر استقامت ناسا همچنان به کاوش و جستجو روی مریخ ادامه می‌دهد، نمونه سنگ‌های مریخ را جمع‌آوری می‌کند و به دنبال یافتن شواهدی از حیات باستانی روی این سیاره شگفت انگیز است. حالا این کاوشگر در طی آخرین سفری که روی مریخ داشته، موفق به ثبت رکورد جدیدی شده و آن طولانی ترین راهپیمایی در سطح مریخ در یک روز است.

مریخ نورد استقامت ناسا رکورد زد

آژانس فضایی اخیراً در توییتر خود اعلام کرده که کاوشگر استقامت توانسته رکورد 798 فوتی (243 متری) را در یک روز مریخی بشکند و بعد از آن مجدداً موفق شده تا رکورد قبلی خود را با راهپیمایی 806 فوتی (245 متری) بشکند. در این دو روز، طولانی ترین رکوردی که 17 سال پیش توسط کاوشگر فرصت ثبت شده بود، شکسته شده است.

گر چه ممکن است فکر کنید که 800 فوت (243 متر) راه طولانی نیست اما این مقدار برای یک کاوشگر سفری طولانی محسوب می‌شود. در طی این سفر طولانی، اپراتورهای پشتیبان ناسا کاوشگر استقامت را به دقت زیر نظر داشتند تا مبادا آسیبی به چرخ‌های آن برسد. در این راهپیمایی ممکن است که مریخ نورد با سنگ‌های سخت مریخ و دهانه‌های برخوردی اصابت کند یا چیزی به چرخ‌های آن بچبسد و منجر به خرابی آن شود.

برای اینکه بتوانید درک کنید تا چه اندازه سطح مریخ می‌تواند برای این وسایل خطرناک باشد، بد نیست به تصاویری که به تازگی از خواهر کاوشگر استقامت یعنی مریخ نورد کنجکاوی منتشر شده نگاهی بیندازید و ببینید که چرخ‌های آن چطور آسیب دیده‌اند. هفته پیش در خصوص اینکه چرخ های مریخ نورد Curiosity ناسا در یک قدمی نابودی قرار دارند، صحبت کردیم و می‌توانید تصاویر آن را ببینید.

مریخ نورد استقامت ناسا

خبر خوب این است که کاوشگر کنجکاوی می‌تواند حتی با همان چرخ‌های آسیب دیده‌اش، شرایط خود را تحت کنترل دربیاورد. همچنین امیدواریم که چرخ‌های استقامت مدت طولانی‌تری دوام بیاورند چرا که آنها با فناوری جدید ساخته شده‌اند و به جای چرخ‌های زیگزاگ افقی از چرخ‌های منحنی استفاده می‌کند و بدین ترتیب در برابر سنگ‌های نوک تیز مقاوم است.

استقامت مسیر خود را پیدا می‌کند

ناسا همچنین نشان داده که کاوشگر استقامت موفق به شکستن رکورد طولانی ترین ناوبری خودکار شده است. آخرین نسخه از این سیستم ناوبری خودکار، به صورت اختصاصی برای استقامت طراحی شده است؛ این سیستم از یک نقشه سه بعدی استفاده می‌کند تا بتواند میانبرهای اطراف خودش را ترسیم و سپس به نمایش در آورد.

هنوز هم که هنوز است بسیاری از کاوشگرهای موجود در سیارات مختلف، تحت نظر و کنترل انسان‌ها هستند و آنها باید به دقت این کاوشگرها را بررسی کنند و راه را به آنها نشان دهند اما کاوشگر استقامت از این نظارت بی‌نیاز است و می‌تواند با سیستم ناوبری خودکاری که دارد، نیازهای خود را برطرف کند و راهش را بیابد.

مریخ نورد استقامت ناسا

اینکه کاوشگرها خودمختار عمل می‌کنند، به آنها کمک می‌کند تا بتوانند مسیرهای طولانی‌تری را در یک روز طی کنند. از طرفی دیگر نیازی نیست تا انسان‌ها روی زمین، انرژی و زمان زیادی برای هدایت و کنترل آنها صرف کنند و نتیجتاً همین‌ها باعث می‌شود تا رکوردهای جدیدی ثبت شود.

قابلیت خودران بودن کاوشگرها بدین معنی است که فرضاً استقامت می‌تواند حداکثر سرعت خود را افزایش دهد و بتواند در هر یک ساعت، حدود 393 فوت (119 متر) طی کند. (کاوشگر کنجکاوی می‌توانست در هر یک ساعت، حدود 66 فوت یا 20 متر را بپیماید.)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*