سانتافه و اسپورتیج

سانتافه و اسپورتیج آتش می‌گیرند؛ زیر سقف پارک نکنید!

بر اساس فراخوانی که دو شرکت هیوندای و کیا منتشر کرده‌اند، ممکن است خودروهای سانتافه و اسپورتیج آتش بگیرند و بهتر است زیر سقف پارک نکنید.

دو کمپانی هیوندای و کیا به علت بروز نقص فنی در برخی از خودروهای خود، فراخوان گسترده‌ای در آمریکا منتشر کرده‌اند. نقص فنی مورد اشاره ریسک آتش سوزی در چند مدل از خودروهای این دو کمپانی است که به تازگی اتفاق افتاده است.

آتش گرفتن سانتافه و اسپورتیج

خودروهایی که از برند کیا تاکنون دچار این حادثه شده‌اند شامل کراس اوور اسپورتیج مدل 2014 تا 2016 و نیز سدان کی 900 مدل 2016 تا 2018 می‌شوند و در برند هیوندای نیز دو خودروی سانتافه 2016 تا 2018 و توسان 2014 و 2015 دچار نقص فنی شده‌اند.

طبق آمار این فراخوان تاکنون تعداد 485 هزار خودرو مشمول طرح شده‌اند و در فراخوان به آنها اشاره شده است. کمپانی کیا نیز در خصوص مشکلات ایجاد شده هشدار داده که در صورت بروز سه عاملی که در ادامه خواهد آمد، حتما خودروی خود را به نزدیک‌ترین نمایندگی ببرند:

  • مشاهده دود خارج شده از محفظه موتور
  • چراغ هشدار ABS روشن است
  • احساس بوی سوختگی یا ذوب شدن

بر اساس آنچه اعلام شده، مشکل این خودروها اتصال در یکی از قطعات الکترونیکی است که در نتیجه سیم‌های داخلی را ذوب می‌کند و منجر به آتش سوزی و احتراق می‌شود. البته این قطعه در محفظه ترمز ABS قرار دارد. خودروهای کیا نیز مشکل مشابهی با خودروهای هیوندای دارند.

در خودروهای کیا، واحد کنترل الکترونیک هیدرولیک به محض اتصال کوتاه دچار آتش سوزی در موتور خواهد شد. این دو کمپانی رفع نقص خودروهای مذکور را با تعویض فیوز برای HECU و تعویض ماژول ABS اعلام کرده‌اند. مشاهدات سنوات گذشته نشان می‌دهد که این اولین بار نیست که خودروهای این دو کمپانی دچار مشکل شده‌اند و سال‌های گذشته نیز مشکلات مشابهی را گزارش کرده‌اند.

در نهایت به نوع مدل خودروهایی که مشمول این فراخوان می‌شوند و صاحبان آنها باید با دقت آنها را تحت کنترل داشته باشند لیست می‌شود. مجموع خودروهای کیا 126747 دستگاه و مجموع خودروهای هیوندای نیز 357830 دستگاه است. خودروهای مشمول عبارتند از:

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج

کیا سدان کی 900

کیا سدان کی 900

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

هیوندای توسان

هیوندای توسان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*