نتایج عملکرد باتری گلکسی نوت ۵ سامسونگ

عمر باتری یکی از مهمترین فاکتور های خرید اسمارت فون های امروزی است.به همین دلیل است که به محض معرفی یک محصول جدید از کمپانی های صاحب نام عملکرد باتری آن مورد بررسی قرار می دهند.اکنون نتایج عملکرد باتری گلکسی نوت ۵ سامسونگ توسط فون آرنا منتشر شده که در ادامه با آن خواهیم پرداخت.با گجت نیوز همراه باشید.

گلکسی نوت ۵ سامسونگ دارای باتری ۳۰۰۰ mAh می باشد که کمی کوچکتر از اندازه آن به نظر می رسد و نسبت به گلکسی نوت ۴ کاهش یافته است اما حقیقت چیز دیگری را بازگو می کند؛ به واقع نتایج گزارشات منتشره حاکی از آن است که گلکسی نوت ۵ با وجود باتری کوچکتر در واقع عمر باتری بهتری نسبت به گلکسی نوت ۴ دارد؛ البته خوب اگر غیر از این می بود جای تعجب داشت!

به بیان ساده تر نتایج منتشره حاکی از آن است که گلکسی نوت ۵ و اس ۶ اج پلاس که از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند نسبت به باتری ۳۲۲۰ میلی‌آمپرساعتی نوت ۴ به میزان ۲۲۰ میلی‌آمپر کاهش داشته است، در حالی‌که از سخت‌افزارهای قدرتمندتر و نمایشگر باکیفیت‌تری استفاده می‌کنند.

galaxy-note-5-battery-life-1

همان‌طور که در نتایج بنچمارک مشاهده می‌کنید باتری گلکسی نوت ۵ در تست‌ها به امتیاز ۹ ساعت و ۱۱ دقیقه دست یافته است، در حالی که این آزمایش روی گلکسی نوت ۴ تنها ۸ ساعت ۴۸ دقیقه نیز می باشد؛ همچنین اس ۶ اج+ در این زمینه توانسته با اکسپریا زد ۳ سونی برابری بکند.

galaxy-note-5-battery-life-2

هم چنین در آزمایش مدت زمان موردنیاز برای شارژ باتری هم مشخص شده است و بر این اساس گلکسی اس۶ اج پلاس و گلکسی نوت ۵ برای اینکه بتوانند باتری خود را از ۰ درصد تا ۱۰۰ درصد شارژ کنند، حدودا به ۸۰ تا ۸۱ دقیقه زمان نیاز دارند.

به عنوان یادآوری گلکسی نوت ۵ دارای صفحه نمایش ۵.۷ اینچی Quad HD، پردازنده Exynos 7420، رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایتی، باتری ۳۰۰۰mAh، ویژگی Quick Charge 2.0، پشتیبانی از شارژ وایلرس یا بی سیم و دوربین فوق العاده با کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی است.

منبع : PhoneArena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. سلام من اهل هر سال موبایل عوض کردن نیستم و معمولا موبایل هام رو 4-5 سال استفاده میکنم
    حالا اینکه باتری رو نمیشه عوض کرد نگرانم میکنه
    کسی نظری در این باره داره؟؟
    خیلی مهمه برام

    • سلام منظور از این نیست که غیر قابل تعویضه!!! منظور اینه که درش نمیشه روزی ۲ بار باز کرد وگرنه از لحاظ تعویض باتریشو توی ۲ دقیقه تمام مغازه ها براتون عوض میکنن و ۵ یا ۱۰ تومن هزینه تعویض میگیرند البته تا ۴ یا ۵سال نیاز به تعویض نمیشه معمولا چون باتریها خیلی بهتر از قبل شدند

  2. دوستان کسی میدونه نحوه شارژ اولیه galaxy note 5 به چه صورت هست؟

  3. با سلام
    دوستان من از دو قول گوشی دنیا یعنی سامسونگ و اپل گوشی داشتم و یه کلیت از هر دو براتون میگم شاید برا کسایی که میخوان بخرن مفید باشه.
    من یک گوشی نوت ۳ نئو حدود یکساله که خریدم. انصافا سنگین ترین بازیها رو مثل Real Racing 3 و … رو ساعتها بازی کردم و بدون کوچکترین مشکل اجرا شده. بیشتر وقتها بیش از ۸ تا برنامه همزمان باز کردم و استفاده نمودم و هیچ مشکلی نداشتم. باطری خوبی داره و در کل خوب بوده.
    از طرف دیگه یک گوشی ۴s نیز داشتم که اونم گوشی خوبی بود و هیچ مشکلی با برنامه ها و اجرای آنها نداشت.
    ولی فرق این دو گوشی رو براتون میگم شاید مفید باشه:
    شما وقتی از اپل استفاده میکنید خیلی روان کار میکنه و رابط کاربری خیلی خوبی داره. از لحاظ کیفیت تصویر به سامسونگ نمیرسه ولی اذیتم نمیکنه. از لحاظ سخت افزاری خب سامسونگ بالاتره ولی یه سوال مطمئننا دارید که اونم اینه که چطور اپل با اینکه از سی پی یو و رام کمتری استفاده میکنه ولی مشکلی در اجرای برنامه ها نداره وکم نمیاره. این قضیه رو من زمانی متوجه شدم که بعد از اپل ، سامسونگ خریدم.
    شما وقتی با گوشی اپل برنامه ای رو باز میکنید دیگر نمیتونید برنامه جدیدی همزمان با برنامه اول باز کنید . یعنی دکمه بک معنی نداره. وقتی داخل برنامه ای میشید اگه بخواین برین سراغ برنامه دیگری میبایست از برنامه اول خارج شوید و با توجه به این مسئله برای اجرای یک برنامه نیاز به سخت افزار خیلی بالایی وجود نداره. ولی در سامسونگ شما میتونید چندین برنامه متنوع رو بصورت همزمان داشته باشید و با این تفاسیر مسلما باید سخت افزار قوی تری داشته باشه. یکی دیگر از مشکلاتی که من با اپل داشتم این بود که برا بار اول وقتی خواستم نرم افزار روی گوشی نصب کنم به مشکل خوردم ونتونستم اینکار رو انجام بدم. بعدا متوجه شدم که برا نرم افزار یا باید گوشیتو جیلبریک کنید که ممکنه براش مشکل ایجاد بشه یا اینکه باید برید پول بدید تا یک اپل آیدی براتون بسازن و بعد از اپ استور نرم افزار نصب کنید. البته داخل اپ استور اکثر نرم افزارهای خوب پولی هستند و حتی اگه بخواین بخرین نیز امکانش نیست چون ما با حسابهای بانکی اونا ارتباط نداریم.ولی در سامسونگ هر نرم افزاری خواستم دانلود کردم و با اتصال به لب تاب نصب کردم.
    مشکل بعدی اپل اینه که شما برا انتقال عکس ، تصویر و موزیک میبایست حتما یک لب تاب یا کامپیوتر خصوصی داشته باشین و نرم افزار آیتونز رو نصب کنید و از طریق آن اطلاعات مورد نظر رو انتقال بدید. مشکل زمانیست که شمابخواین از لب تاب دوستتان موزیک یا ویدئویی به گوشیتون انتقال بدید. در این حالت علاوه بر اینکه باید لب تاب دوستتون نرم افزار آیتونز رو داشته باشه بلکه به محض اینکه موزیک ها رو انتقال بدین تمام اطلاعات قبلیتون حذف میشه. چون با لب تاب دوستتون عملیات سینک انجام شده است و اطلاعات گوشیتون شبیه اطلاعات آیتونز لب تاب دوستتون شده است. ولی در سامسونگ فقط کافیست که با کابل گوشی و هر لب تابی به یکدیگر متصل بشن. بعدش هر چی دوست دارین رو براحتی کپی و ذخیره میکنید.
    همچنین در اپل خبری از بلوتوث و نرم افزارهای انتقال داده مثل زاپیا و…و یا ان اف سی و… وجود ندارد ولی سامسونگ همه ی این موارد را دارد.
    نکته بعدی این است که اپل کارت حافظه جانبی ندارد و حتی امکان انتقال داده از طریق فلش های مخصوص اینکار را نیز ندارد. همچنین باطری آن نیز قابل تعویض نیست و پلمپ میباشد.
    همچنین گوشی سامسونگ که من امتحان کرده ام را به راحتی میتوان ارتقا داد. یعنی زمانی که اندروید جدید برای گوشی شما می آید ، براحتی از طریق خود گوشی و با داشتن حتی اینترنت ۳G میتوانید آپدیت اندروید جدید را بگیرید. ولی من برای اپل نتوانستم این کار را انجام بدهم.
    در آخر من خودم به این نتیجه رسیدم که اصلا کاری به خوب بودن و یا بد بودن اپل ندارم و توصیه من به شما نیز سامسونگ نیست . من سامسونگ را چون خودم استفاده کردم مثال زدم. ولی آدمی که هدفش از خرید گوشی استفاده کردن از همه ی امکاات گوشی به صورت کاملا عمومی و راحت باشه بهتره از برند غیر از اپل استفاده کنه. از اپل به هیچ وجه نمیتونید استفاده راحت و بدون دردسر داشته باشید و دائما میبایست به مرکز خدمات اپل مراجعه نمایید و پول پرداخت نمایید. این موضوع هم توجه کنید که گوشیهای سری جدید بسیار قوی میباشند و اصلا شما رو به دردسر نمی اندازند. گوشیهای جدید براحتی هر نوع اپلیکیشنی را جواب میدهند و نگران این موضوع نباشید. پس از گوشی استفاده نمایید که خود مدیر آن باشید.
    امیدوارم این مطالب بتونه در خرید گوشی کمکتون کنه

    • آقای ک از اپل ایراد گرفتی فقط و گفتی راضی کنند فقط همین. من اولین موبایلی ک کار کردم نوکیا 1100 بود و بعدش آیفون گرفتم دستم برایرهمین بخوبی بلدم باش کار کنم و میگم مشکل نداره در باره برنامه های آیفون بگن ک اتفاقا با ایفون میتونی همزمان بالای 50 تا برنامه رو باز کنی و استفاده کنیزکافیه دکمه هوم موبایل رو دو بار فشار بدی اگر دلترنمیخواد دکمه هوم زیاد استفاده بشه میتونی بری از تنظیمات موش موبایل رو فعال کنی برای دانلود برنامه حتما باید از ام استور استفاده کرد رابط کربریرضعیفی نسبت به موبایل های انویدیا داره ک نقطه قوتشم هست ک باعث شده ویروس نگیر موبایل اینجا ک میگن ادم باید برای استفاده از آیفون اپل باز باشه کسی ک حتی نمیتونه اپل ایدی بازه و میره بیرون پول میده یا لیتون بلدی ست یادبود نیست برنامهم پولی بخره یاحقی آهنگ دانلود کنه نباید آیفون بهره برای دانلود آهنگ و موزیک ویدئو میتونی با دانلود برنامه های مخصوص دانلود کرد شما ک بلد نیستی از آیفون استفاده کنید لطفا دربارش نظر ترین من موبایل انرویدی نوت 4 خریدم حالم بهم خورد ازش بعدا یک ماه فروختم تنهابرتری موبایل های انرویدینوت نسبت به آیفون اینه ک از برنامه های چت فیلم سالم دانلود میشه بیشتریاش در حالی ک با آیفون بیشتر فیلمایی ک دانلود میکنی از برنامه های چت خراب لازم میگم آیفون بدرد هرکس نمیخوره در ضمن آیفون 7 بدنه تمامرفلز داره و ضد آب سامسونگ اگر میتونه بسازه بعد همه میدونن آیفون قویترین cpu رو داره

      • دوست عزیز شما خیلی جانب دارانه صحبت میکنید.هیچ ادمی از داشتن نوت ۴ با اون cpu و رم ۳گیگش حالش بد نمیشه نوت ۵ یا و بقیه که رمشون ۴ هست که بماند.کیفیت صفحه که واقعا جای صحبت نداره از نظر چند برنامه باز کردن حرفتون درسته و ایفون قابلیت مولتی تسکینگ داره و هیچ مشکلیم نداره واقعا از لحاظ برنامه میشه خودت از نت دانلود کنی و حرفتون صحیحه اما خب همه جا نت نداری!! و اینکه فلش نمیخوره و برنامه های انتقال فایلش مثل shareit و بقیهشون درست کار ننیکنند و کلافه کننده هستن نباید صرف نظر کرد بخصوص با پولی که واسه ایفون پرداخت شده!! و از لحاظ زیبایی شما اس ۶ ادج رو ببینید که ضد اب هم هست اونوقت دیگه از زیبایه ایفون و ضد ابیش هیچ جا صحبتی ننیکنید مطمعنا

  4. سلام.من تمام نتهای سامسونگو داشتم.والکی حرف نمیزنم
    نت۵ برا خودش عالیه ولی عیبهای بدی داره.باطری پلمب و حذف مموری و مادون قرمز.ایناش منو کلا از خریدش منصرف کرده.الان هم نت۴ دارم ک مجبورم همینو نگه دارم.
    هرکسی واسه خوشگلیش میخواد بخره شک نکنه عالیه.ممنون

  5. بسه بابا هر جا رو نگاه میکنیم سامسونگه ول کنید دیگه یخچال سامسونگ لباسشویی سامسونگ گوشی سامسونگ دیگه حالم از هر چی سامسونگه به هم میخوره یکم هم به مارکهای دیگه توجه کنید:-( منظورم خوانندگان متن هست نه عرفان عزیز:-)

  6. نوت ۵ فوق العاده اس

  7. مثل همیشه نوت عالی تر از نوت قبلی !
    اونایی که میگفتن نوت ۵ پسرفت داشته و باطریش ضعیفه و …. کجان ؟ دارن میسوزن ؟ کجاییییین ؟