گریت وال تانک 500

نسخه لوکس گریت وال تانک 500 به عنوان رقیب سرسخت لکسوس LX معرفی شد

گریت وال تانک 500 در نسخه لوکس معرفی شد. این شاسی بلند چینی اکنون در نسخه لوکس نسبت به نسخه اسپرت از تغییرات متعددی بهره می‌برد تا بتواند با لکسوس LX رقابت کند.

تانک به عنوان زیرمجموعه گروه گریت وال چین مدتی قبل از محصول تانک 500 پرده برداشت؛ این شاسی بلند آفرودی پس از معرفی مورد توجه کارشناسان حوزه خودرو قرار گرفت. بسیاری بر این باورند که گریت وال این شاسی بلند چینی را برای رقابت با لندکروزر سری 300 طراحی کرده بود. در همین راستا به تازگی تانک از مدل لوکس خودرو تانک 500 پرده برداشت که باید آن را رقیبی برای لکسوس LX دانست.

مشخصات نسخه لوکس گریت وال تانک 500

بخش طراحی ظاهری

تانک 500

طراحان برای گریت وال استایل باابهت و جذابی را در نظر گرفتند که آن را نسبت به سایر محصولات چینی متمایز می‌کند. در نگاه اول شاهد جلوپنجره بزرگ این شاسی بلند لوکس هستیم که اکنون در نسخه لوکس طراحان برای آن از خطوط افقی و عناصر متعدد کروم‌کاری شده استفاده کردند.

تانک 500

کاپوت برجسته و گلگیرهای عضلانی نیز از سایر ویژگی‌های برجسته طراحی ظاهری این خودرو محسوب می‌شوند. طول این شاسی بلند به 5070 میلی‌متر می‌رسد که به همین دلیل نسبت به نسل جدید لندکروزر سری 300 کمی کشیده‌تر است، اما این دو شاسی بلند به طور یکسان از فاصله محوری 2850 میلی‌متری بهره می‌برند.

تانک 500

نسخه اسپرت تانک 500 از رنگ‌آمیزی بدنه یک‌دست و زاپاس روی در صندوق بهره می‌برد، اما طراحان برای مدل لوکس از رنگ‌آمیزی دو بدنه استفاده کردند که باعث شده از این لحاظ به خودروهای میباخ نظیر GLS شبیه شود. همچنین این خودرو در نسخه لوکس به رینگ‌های بزرگ‌تر با طراحی متفاوت نسبت به قبل مجهز شده است. ضمن این که طراحان برای ایجاد نمای لوکس در این شاسی بلند زاپاس را از روی در قسمت بار برداشته‌اند.

طراحی داخلی

تانک 500

شاسی بلند لوکس تانک 500 همانند بخش بیرونی در کابین نیز کاملا لوکس به نظر می‌رسد. طراحان در پنل میانی داشبورد یک نمایشگر بزرگ 14.6 اینچی قرار داده‌اند. روبه‌روی راننده نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی خودنمایی می‌کند. ترکیب رنگ کابین یکی از نکات برجسته طراحی داخلی این خودرو به شمار می‌رود که توانسته کابین این شاسی بلند چینی را بیش از پیش لوکس کند.

تانک 500

به طور کلی تانک 500 نسخه لوکس در کابین از امکاناتی و ویژگی‌هایی چون تبلت برای انجام تنظیمات مربوط به گرم‌کن صندلی‌های عقب، تنظیم نورپردازی داخل کابین، موسیقی، سیستم تهویه، استفاده از چرم بسیار باکیفیت برای تریم داخلی و کنسول میانی صندلی‌های عقب، ساعت آنالوگ میان دریچه‌های تهویه، چوب‌کاری کمربند میانی داشبورد، گرم‌کن و سردکن تمام صندلی‌ها به همراه ماساژور، سیستم فرمان‌بر صوتی و اهرم دنده Shift By Wire با طراحی شیک بهره می‌برد.

مشخصات فنی

تانک 500

تانک 500 به یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربو بنزینی مجهز شده است که از تکنولوژی هیبرید خفیف 48 ولت نیز بهره می‌برد. این موتور می‌تواند قدرتی برابر با 354 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 9 سرعت اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت تولیدی از موتور به تمام چرخ‌ها را بر عهده دارد.

تانک 500

برند چینی تانک این شاسی بلند را روی شاسی نردبانی مستقل توسعه داده و برای آن سیستم تعلیق فنر پیچشی و قفل دیفرانسیل در جلو و عقب در نظر گرفته است. علاوه بر این، تانک 500 به دلیل داشتن فاصله 224 میلی‌متری از زمین، ویژگی حرکت در عمق 800 میلی‌متری در آب، زاویه فرار 24 درجه و زاویه حمله 30 درجه می‌تواند قابلیت‌های آفرودی چشمگیری را در اختیار مالکان قرار دهد.

تانک 500

همچنین این خودرو از سه ردیف صندلی با ظرفیت حمل 7 سرنشین بهره می‌برد. خبرها حاکی از آن است که گریت وال قصد دارد نسخه لوکس تانک 500 را طی ماه آینده به بازار عرضه کند و به‌زودی نیز جزئیات قیمت‌گذاری این شاسی بلند لوکس چینی اعلام خواهد شد.