فوتون تونلند جدید

فوتون تونلند جدید در برابر KMC T8 ؛ کدام پیکاپ برنده مقایسه است؟

فوتون تونلند جدید یکی از جدیدترین پیکاپ های بازار ایران محسوب می‌شود که باید با KMC T8 به رقابت بپردازد؛ اما از میان این دو پیکاپ چینی کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

ایران خودرو دیزل اخیرا پیکاپ دو دیفرانسیل فوتون تونلند را به بازار ایران عرضه کرد. این پیکاپ جدید از لحاظ قیمتی در سطح پیکاپ‌هایی نظیر کلوت مکث موتور و کی ام سی تی 8 شرکت کرمان موتور قرار دارد. در همین راستا قصد داریم فوتون تونلند جدید را با KMC T8 مقایسه کرده و به این پرسش پاسخ دهیم که کدام‌یک از آنها برای خرید گزینه مناسبی خواهند بود.

مقایسه فوتون تونلند جدید با KMC T8

مشخصات فنی

فوتون تونلند جدید

ایران خودرو دیزل برای فوتون تونلند جدید موتور 2 لیتری 16 سوپاپ توربوشارژ 4G20 میتسوبیشی را در نظر گرفت که می‌تواند قدرتی برابر با 200 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و قدرت تولیدی از آن نیز توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی آیسین به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. بورگوارنر مکانیزیم انتقال قدرت و تقسیم نیرو فوتون تونلند جدید را طراحی کرده و این مکانیزم می‌تواند قدرت را با ضرایب سبک و سنگین به تمام چر‌خ‌ها برساند.

فوتون تونلند فیس لیفت در مدل دیزلی نیز به بازار عرضه می‌شود که ایران خودرو دیزل برای آن موتور 2.8 لیتری کامینز را در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با 174 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت این پیشرانه نیز توسط گیربکس 5 سرعته گتراگ به تمام چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

فوتون تونلند جدید

در سمت دیگر، پیکاپ KMC T8 کرمان موتور از موتور 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 174 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را در اختیار راننده قرار دهد. یک گیربکس 6 سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت تولیدی از این پیشرانه به تمام چرخ‌ها را بر عهده دارد. این موتور نیز دارای آلایندگی یورو 5 است. به طور کلی باید گفت پیکاپ فوتون تونلند جدید از لحاظ قدرت، گشتاور و همچنین ضرایب خروجی دیفرانسیل و گیربکس نسبت به KMC T8 کرمان موتور برتری دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی

فوتون تونلند جدید

فوتون تونلند جدید

از امکانات فوتون تونلند جدید می‌توان به 2 ایربگ، کامپیوتر سفری، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، دی لایت، سنسور نور، سنسور پارک و دوربین عقب، کنترل الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها، تریم داخلی چرم دو رنگ، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع الکتریکی، مانیتور 10 اینچی لمسی و قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب اشاره کرد.

فوتون تونلند جدید

kmc T8

پیکاپ کی ام سی تی 8 نیز از امکانات ایمنی و رفاهی مانند کامپیوتر سفری، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها، دوربین عقب، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع الکتریکی، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، چراغ‌های زنون، سنسور نور، سنسور پایش باد تایرها، نمایشگر لمسی، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمز ABS و EBD، رینگ آلومینیومی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، ترمزهای دیسکی و 2 ایربگ بهره می‌برد.

ابعاد

فوتون تونلند جدید

پیکاپ کی ام سی تی 8 و فوتون تونلند جدید هر دو جزو پیکاپ‌های سایز متوسط محسوب می‌شوند. در همین راستا طول فوتون تونلند جدید به 5310 میلی‌متر، عرض آن به 1880 میلی‌متر، ارتفاع آن به 1870 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 3105 میلی‌متر می‌رسد.

فوتون تونلند جدید

پیکاپ KMC T8 نیز دارای 5325 میلی‌متر طول، 1880 میلی‌متر عرض، 1830 میلی‌متر ارتفاع و 3090 میلی‌متر فاصله محوری است که چنین ارقامی نشان می‌دهند فضای کابین این دو خودرو در سطح یکسانی قرار دارد.

قیمت

در حال حاضر خریدارانی که فوتون تونلند جدید را تحویل گرفتند برای آن قیمت 1 میلیارد و 150 تا 1 میلیارد و 250 میلیون تومان را تعیین کردند. پیکاپ کی ام سی تی 8 نیز بسته به نوع رنگ خودرو با قیمت حدود 920 تا 950 میلیون تومان به فروش می‌رسد.