رمز دوم پویا

آیا رمز دوم پویا بانکی هم هک می‌شود؟

خبرها حاکی از آن است که با وجود فعال بودن رمز دوم پویا مجددا برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های کاربران افزایش پیدا کرده است، اما آیا رمز دوم پویا بانکی هم هک می‌شود؟

طی روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی خبرهای مختلفی در خصوص هک شدن رمز دوم یک بار مصرف بانکی منتشر شده که حواشی زیادی را به همراه داشته است. در واقع با وجود فعال بودن رمز پویا برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های کاربران افزایش پیدا کرده است. در همین راستا محمد بیگی، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در خصوص خبرهایی که در مورد هک شدن رمز دوم یک بار مصرف در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده عنوان کرد کاربران می‌بایست در مورد نصب نرم افزارهای ناشناس روی موبایل خود نهایت دقت را داشته باشند.

هک رمز دوم پویا بانکی بعید است

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در ادامه گفته‌های خود با گلایه از عدم دقت برخی از مردم به محتوای پیامک ارسالی و بدافزارها عنوان کرد بخشی نیز از طریق مهندسی اجتماعی، مشتری با در اختیار قرار دادن رمز خود و اطلاعات خود به دیگران شرایط هک شدن را فراهم می‌سازد. در واقع 15 درصد به مراقبت خود مردم در این حوزه مربوط می‌شود که البته آمار دقیق آن در اختیار پلیس فتا قرار داد.

بیگی در پایان خاطرنشان کرد رمز دوم پویا فقط به مدت 2 دقیقه اعتبار داشته و عملا در بانک‌ها برای هر تراکنش و به ازای مبلغ و دریافت‌کننده تراکنش تولید می‌شود. از این رو اگر مشتریان دقت کنند، هک این رمزها بعید است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*