لپ تاپ مایکروسافت سرفیس 5 / سرفیس لپ تاپ 4

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس 5، در دو سایز متفاوت و با پردازنده‌های اینتل و AMD عرضه می‌شود

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس 5 به زودی رونمایی می‌شود. لیست مشخصات Surface Laptop 5 نشان می‌دهد که این دستگاه در دو سایز متفاوت و با پردازنده‌های اینتل و AMD عرضه خواهد شد.

مایکروسافت می‌خواهد امسال با رونمایی از لپ تاپ سرفیس 5 عضو جدیدی را به خانواده Surface اضافه کند. هنوز این لپ تاپ به صورت رسمی معرفی نشده است؛ اما شاهد انتشار مشخصات فنی آن به صورت کامل هستیم. ظاهرا ردموندی‌ها قصد دارند لپ تاپ جدید خود را در دو اندازه و با پردازنده‌های اینتل و AMD روانه بازار کنند.

مشخصات فنی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 5

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس 5 / سرفیس لپ تاپ 4

یکی از مدل‌های سرفیس لپ تاپ جدید به نمایشگری ۱۳.۵ اینچی با رزولوشن ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل مجهز خواهد شد و دیگری از یک نمایشگر ۱۵ اینچی با رزولوشن ۲۴۹۶ در ۱۶۶۴ پیکسل بهره می‌برد. البته هر دو مدل دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، نسبت تصویر ۳ به ۲ و دالبی ویژن هستند.

مایکروسافت همچنین می‌خواهد مدل ۱۳.۵ اینچی را با سه چیپست مختلف اینتل Core i5-1240P، اینتل Core i7-1280P و AMD Ryzen 5 6680U عرضه کند. علاقه‌مندان به مدل ۱۵ اینچی نیز می‌توانند آن را در دو نسخه با چیپست‌های AMD Ryzen 7 و یا اینتل Core i7-1280P تهیه کنند.

هر دو لپ تاپ با ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگ رم LPDDR4x همراه خواهند شد و برای ذخیره فایل‌ها هم تا ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD در دسترس خواهد بود. مدل‌های اینتل سرفیس لپ تاپ 5 از گرافیک مجتمع Iris Xe iGPU بهره می‌برند و مدل‌های مجهز به AMD نیز با گرافیک جدید Radeon (بر پایه RDNA 2) همراه شده‌اند.

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس 5 / سرفیس لپ تاپ 4

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس 4

ظرفیت اسمی باتری لپ تاپ جدید مایکروسافت ۵۸ وات ساعت است و گفته می‌شود که باتری مدل‌های رایزن می‌تواند با یک بار شارژ تا ۲۱ ساعت دوام بیاورد، ولی این میزان برای مدل‌های مجهز به تراشه‌های اینتل به ۱۹ ساعت می‌رسد.

از قابلیت‌های ارتباطی Surface Laptop 5 می‌توان به وای‌فای ۶، بلوتوث ۵.۱، تاندربولت 4، USB 4، USB-A، جک ۳.۵ میلی‌تری هدفون و درگاه سرفیس کانکت اشاره کرد.

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس 5 به ویندوز 11 مجهز خواهد شد و خریداران آن می‌توانند تا ۳۰ روز به صورت رایگان از مایکروسافت آفیس 365 استفاده کنند. این لپ تاپ در چهار رنگ مشکی، پلاتینی، آبی یخی و ماسه‌سنگی عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*