پیامک های مزاحم تبلیغاتی

به زودی از شر پیامک های مزاحم تبلیغاتی خلاص می‌شویم

سازمان رگولاتوری اعلام کرده به زودی با متخلفان پیامک های مزاحم تبلیغاتی برخورد می‌کند و از حریم خصوصی مردم جامعه محافظت خواهد کرد.

پیامک‌های تبلیغاتی و مزاحم همواره ناخوشایند بوده‌اند و کسی پیدا نمی‌شود که از این دست پیامک‌ها رضایت داشته باشد. در همین خصوص به نظر می‌رسد که سازمان رگولاتوری در حال انجام اقداماتی است.

معضلی به نام پیامک های مزاحم تبلیغاتی

به گفته پیمان قره داغی از سازمان تنظیم مقررات رادیویی، تاکنون گزارش‌های زیادی مبنی بر مزاحمت‌های تبلیغاتی توسط اشخاص مختلف به سازمان شده و همچنین برخی از درخواست‌ها از کد دستوری ستاره 800 مربع به سازمان واصل می‌شود. وی در ادامه افزود:

طی سال‌های اخیر نسبت به مسدودسازی حدود 358 هزار سیم کارت اقدام کرده‌ایم که با شماره‌های شخصی خود پیامک های تبلیغاتی به مردم ارسال می‌کردند.

به گفته قره داغی تمام شکایاتی که از سوی کاربران به رگولاتوری ارسال می‌شود بررسی و تا نتیجه‌گیری نهایی پیگیری می‌شود. وی خاطر نشان کرد تعداد کاربرانی که از طریق کد دستوری ستاره 800 مربع اقدام به ثبت شکایت می‌کردند، کاهش یافته و هم اکنون عمده مشکل کاربران این است که بسیاری از مراکز و فروشگاه‌ها پیامک تبلیغاتی می‌فرستند.

پیامک های مزاحم تبلیغاتی

بنا بر عقیده مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان، بسیاری از این پیامک‌های تبلیغاتی در حالی به شماره‌ها ارسال می‌شود که خود کاربران شاکی به طرق مختلف شماره تلفن همراهشان را در اختیار مراکز خرید و فروشگاه‌ها قرار داده‌اند. وی علت ارسال پیام به شماره‌های کاربران را همین عامل دانسته است. قره داغی در ادامه می‌افزاید:

برنامه فعلی ما این است که بتوانیم سرشماره‌های مربوط به این مراکز را مجبور کنیم تا قبل از ارسال پیامک به مشتریان از آنها اجازه بگیرند. این کار باید در قالب باشگاه مشتریان انجام شود. در این حالت کاربر می‌تواند در صورت عدم تمایل انصراف خود را برای دریافت پیامک تبلیغاتی اعلام کند.

به گفته قره داغی مردم نباید از این بابت نگران باشند، زیرا به زودی با ساماندهی باشگاه مشتریان معضل دریافت پیامک‌های تبلیغاتی از سوی مراکز خرید و فروشگاه‌های مختلف حل خواهد شد. قره داغی می‌گوید:

در جلساتی که با این شرکت‌ها داشته‌ایم گفته‌ایم که در صورت ادامه این روند با آنها شدیدا برخورد خواهیم کرد. آخرین جلسه ما با این شرکت‌ها همین هفته پیش بود و قرار شد که در قالب باشگاه مشتریان و با کسب مجوز از آنها نسبت به ارسال پیامک مبادرت ورزند. همچنین خاطر نشان ساختیم که اگر این شرایط ادامه داشته باشد آن سرشماره‌ها را از دور خارج می‌کنیم.

پیامک های مزاحم تبلیغاتی

به گفته مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده قرار بر این شده که در سامانه باشگاه مشتریان کاربران بتوانند پس از قبول دریافت تبلیغات، از آن صرف نظر کنند و این بروزرسانی‌ها به طور مداوم وجود داشته باشد. در واقع باید در این سامانه شرایطی مهیا باشد تا کاربر بتواند خود را از لیست دریافت کنندگان پیامک خارج کند. وی در ادامه افزود:

در این خصوص رگولاتوری عملکرد خوبی داشته و توانسته‌ایم به خوبی با ناقضان برخورد کنیم. اگر شرکتی بخواهد با یک سرشماره اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی بدون مجوز کند، ما تمام خطوط آن شرکت را مسدود می‌کنیم. حتی این امکان برای ما وجود دارد که اپراتورها را جریمه کنیم. به طور کلی حریم خصوصی مردم بسیار مهم است و اجازه نقض آن را به کسی نمی‌دهیم.