خودروی لوکس

پایان دراماتیک 4 هزار خودروی لوکس پورشه و فراری در دریا

در حالی که تولید خودرو به دلیل کمبود تراشه به شدت کاهش پیدا کرده است، خبر سوختن 4 هزار خودروی لوکس پورشه و فراری شوک بزرگی را به صنعت خودرو وارد کرد.

کشتی باری فلیسیتی آیس حامل بیش از 4 هزار خودرو لوکس به طور کامل در آتش سوخت تا شوک شدیدی به بازار خودرو وارد شود؛ چرا که صنعت خودرو به دلیل کمبود تراشه و نیروی انسانی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا با چالش‌های بزرگی در تولید خودرو مواجه شده بود و اکنون این خبر می‌تواند برای فعالان این حوزه خبر بسیار بدی باشد.

سوختن 4 هزار خودروی لوکس پورشه و فراری

این کشتی با طول 200 متر و به اندازه 3 زمین فوتبال روز چهارشنبه هفته گذشته در مسیر آلمان به آمریکا دچار آتش‌سوزی شد و انتظار می‌رفت با مهار حریق بتوان خودروهای موجود در آن را نجات داد، اما اکنون خبرها حاکی از آن است که تمام خودروها به طور کامل در آتش سوختند و این کشتی نیز به زودی غرق خواهد شد. گفتنی است بلافاصله پس از آتش‌سوزی، تمام 22 خدمه این کشتی به کمک نیروی دریایی و نیروی هوایی پرتغال به سلامت از کشتی خارج و در یک هتل محلی مستقر شدند.

خودروی لوکس

خبرها حاکی از آن است که این کشتی حامل جدیدترین محصولات بنتلی، لامبورگینی، پورشه، آئودی و فولکس واگن بود. همچنین بر اساس گفته برخی از رسانه‌ها حدود 3 هزار خودرو فولکس واگن و ۱۱۰۰ خودرو پورشه در این کشتی حضور داشتند. البته این نخستین باری نیست که محصولات خودروسازان اروپایی در اقیانوس اطلس از بین می‌روند؛ در سال ۲۰۱۹ نیز کشتی گراند آمریکا به دلیل غرق شدن در میان دو قاره اروپا و آمریکا باعث نابودی 2 هزار خودرو لوکس پورشه و آئودی شده بود.

گفتنی است کشتی باری فلیسیتی آیس در نزدیکی جزایر آزور در اقیانوس اطلس با آتش‌سوزی مواجه شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد آتش ابتدا از عرشه‌های باری شروع شده و سپس به سایر بخش‌ها سرایت کرده است. در حال حاضر در خصوص آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از این حادثه جزئیاتی منتشر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*