جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا

انتشار تصاویری از گوشی مرموز رئیس جمهور آمریکا

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به‌تازگی با یک گوشی مرموز با نشانی مخصوص رویت شده است. در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر آن را مشاهده کنید.

اخیراً جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در رابطه با تنش‌های بین روسیه و اوکراین اظهار داشته که احتمال حمله روس‌ها به اوکراینی‌ها طی چند روز آینده بالا است. وی هنگام ترک کاخ سفید برای سفری به اوهایو، به خبرنگار ارشد کاخ سفید «سیسیلیا وگا» (Cecilia Vega) از ABC News گفته بود که احساس می‌کنم این اتفاق تا چند روز دیگر رخ خواهد داد.

آیفون ویژه رئیس جمهور آمریکا

با این حال، جدا از اظهار نظر او درباره درگیری بین روسیه و اوکراین، نکته کوچک‌تر ولی جالب دیگری هم وجود دارد. جو بایدن پیرو سفر خود به اوهایو، در حال صحبت با یک گوشی آیفون با نشانی ویژه در قاب پشتی رویت شده است. درحالی که مشخص نیست چه کسی پشت خط بوده، باید توجه داشت که تماس‌های مهم با سایر مقامات سیاسی معمولاً روی خطی امن صورت می‌گیرد.

آیفون ویژه رئیس جمهور آمریکا

نشان ویژه در قاب پشتی آیفون رئیس جمهور آمریکا دارای نوشته «نشان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا» است و می‌تواند صرفاً تزئینی باشد، ولی از طرفی دیگر احتمال دارد حاکی از این باشد که این گوشی مطابق با استانداردهای امنیتی لازم جهت استفاده توسط رئیس جمهور است.

گفتنی است داگلاس امهاف، همسر معاون رئیس جمهور آمریکا کامالا هریس، به دلایل امنیتی نمی‌تواند برای همسر خود پیام متنی ارسال کند و این زوج مجبور هستند به‌صورت حضوری همدیگر را ملاقات کنند. این نشان می‌دهد که دولت آمریکا چقدر نسبت به حفظ امنیت اطلاعات کابینه خود جدی است.

آیفون ویژه رئیس جمهور آمریکا

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، جو بایدن با دو گوشی هوشمند در دست چپ خود از هلیکوپتر ویژه خود پیاده می‌شود و سپس با آیفون مذکور تماس برقرار می‌کند. به هر حال، می‌دانیم که iOS نرم‌افزاری انحصاری است و می‌توان با توجه به این موضوع، احتمالاتی را برای ماهیت آیفون رئیس جمهور آمریکا در نظر گرفت؛ یا اپل نرم‌افزاری مخصوص با امنیت بالا را روی آیفون جو بایدن نصب کرده است یا دولت آمریکا از وی‌پی‌ان اختصاصی خود بهره می‌برد.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره گوشی مرموز جو بایدن چیست؟