رضایت ۹۰ درصدی کاربران از ویندوز ۱۰

آمار های جدید نشان می دهد که سیستم عامل جدید ویندوز ۱۰ مایکروسافت موفق شده در مدت زمان کوتاهی پس از عرضه رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند. مطابق با نتایج مطالعه جدیدی که در سایت Brandwatch منتشرشده است، بیش از ۹۲ درصد از افرادی که در ارزیابی این سایت شرکت کرده اند، از سیستم عامل جدید مایکروسافت راضی بوده و تنها ۸ درصد از این پلتفرم ناراضی هستند. این آمار می تواند یکی از مهم ترین دلایل نرخ بالا و سریع فراگیری ویندوز ۱۰ باشد.

با وجود رضایت کلی کاربران از ویندوز ۱۰، برخی از ویژگی‌های این پلتفرم جدید مورد رضایت هیچ یک از کاربران نیست. برای مثال بیش از ۶۰ درصد کاربران علاقه‌ای به استفاده از Office Suite جدید مایکروسافت ندارند، سایر کاربران نیز از Taskbar یا Action Center جدید این سیستم عامل خوششان نمی‌آید.

در این میان دستیار صوتی مایکروسافت به نام کورتانا که برای اولین بار در سیستم عامل مخصوص کامپیوترهای رومیزی این شرکت قابل استفاده شده است، موفق شده رضایت بیش از ۸۰ درصد کاربران را جلب کند.

تلاش مایکروسافت برای ارایه تعریف جدیدی از اینترنت اکسپلورر در غالب مرورگر مایکروسافت اج نیز نتایج موفقیت‌آمیزی داشته است. نرخ رضایت کاربران از این مرورگر جدید حدود ۷۵ درصد بوده است. علاوه بر این طیف وسیعی از کاربران از بازگشت منوی استارت به ویندوز ۱۰ و یکپارچه شدن آن با ایکس باکس ابراز رضایت کرده‌اند.

منبع: ubergizmo