دایمنسیتی 8000

نتایج تست‌های پردازنده دایمنسیتی 8000 مدیاتک، اسنپدراگون 888 را به گوشه رینگ فرستاد

نتایج تست های پردازنده دایمنسیتی 8000 مدیاتک منتشر شد که نشان می‌دهد این تراشه می‌تواند چیپست اسنپدراگون 888 را به گوشه رینگ بفرستد.

در پایان سال گذشته، شرکت مدیاتک پردازنده جدید و خیره‌کننده خود یعنی Dimensity 9000 را عرضه کرد. علاوه بر این شاهد پیش نمایشی از سری Dimensity 8000 بودیم. دایمنسیتی 8000 مدیاتک یک پردازنده پرچمدار پایین رده است؛ در واقع این تراشه از تراشه های میان رده بهتر است، اما در ردیف پردازنده‌های پرچمدار و بالارده قرار نمی‌گیرد. حالا سرانجام از عملکرد سری Dimensity 8000 رونمایی شده است.

یک افشاگر معروف در شبکه اجتماعی ویبو، اعلام کرد گوشی های هوشمند با تراشه دایمنسیتی 9000 به زودی وارد بازار خواهند شد. همچنان ما می‌توانیم منتظر گوشی های هوشمند با چیپست دایمنسیتی 8000 باشیم. بنابراین یک پرچمدار بالارده و یک پرچمدار پایین رده به طور همزمان وارد بازار می‌شوند.

دایمنسیتی 8000

علاوه بر این، سری دایمنسیتی 8000 احتمالا دارای نسخه‌های بالارده و پایین‌رده خواهد بود و به نظر می‌رسد بیش از یک نوع از این تراشه عرضه می‌شود. از نظر عملکرد، این چیپست در بنچمارک آنتوتو امتیاز 820 هزار را دریافت کرد. این بدان معناست که عملکرد آن از نسل قبلی اسنپدراگون 8 نسل 1 یعنی اسنپدراگون 888 پیشی گرفته است. در حالی که بهره‌وری انرژی دایمنسیتی 9000 یکی از نقاط قوت و بهترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود، ظاهرا Dimensity 8000 از این نظر در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد.

دایمنسیتی 8000

دایمنسیتی 8000 بهتر از اسنپدراگون 888

در تست آنتوتو، گوشی های هوشمند دارای چیپست اسنپدراگون 888 معمولا در حدود 800 هزار امتیاز را دریافت می‌کنند و این نشان می‌دهد که سری Dimensity 8000 کمی بهتر از این تراشه کوالکام خواهد بود. از طرفی، مشکل دمای بالا همیشه به دردسری برای سازندگان و کاربران گوشی های هوشمند تبدیل شده، تا جایی که به عنوان مثال اسنپدراگون 888 لقب Fire Dragon یا اژدهای آتشین را دریافت کرد. نسل فعلی اسنپدراگون 8 این مشکل را به طور کامل حل نمی‌کند و به این ترتیب سازندگان گوشی های هوشمند باید فکری برای حل این مشکل کنند. آنها باید طراحی خوب، مواد و فناوری پیشرفته و سیستم خنک‌کننده قوی را در گوشی های خود به کار ببرند.

در مقابل، تراشه دایمنسیتی 9000 مدیاتک از زمان معرفی تاکنون بر مصرف انرژی پایین و بهره‌وری انرژی تاکید داشته است. سری Dimensity 8000 نیز قطعا از این قاعده مستثنی نخواهد بود، اما احتمالا به خوبی دایمنسیتی 9000 نیست. دایمنسیتی 9000 با بهره‌وری انرژی بالا توانست یک برگ برنده را رو کند و در حالی که عملکرد آن تقریبا با اسنپدراگون 888 برابری می‌کند، بهره‌وری انرژی آن باعث شده اسنپدراگون 870 را به طور کامل کنار بزند. با این اوصاف، باید امسال یک نبرد جدی و نزدیک را بین تراشه‌های دایمنسیتی مدیاتک و تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام شاهد باشیم.

در حال حاضر شرکت‌هایی مانند آنر، ویوو، شیائومی، اوپو و چند تولیدکننده دیگر تایید کرده‌اند که از سری Dimensity 9000 در محصولات جدید خود استفاده خواهند کرد، اما فعلا نمی‌توانیم مدل‌های دقیقی از این برندها که از تراشه های دایمنسیتی استفاده می‌کنند را نام ببریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*