انتشار اطلاعاتی از آیفون های جدید توسط یکی از کارمندان اداره مخابرات چین

یکی از کارمندان اداره مخابرات چین (China Telecom) اعلام نموده iPhone 6s و iPhone 6s Plus بین روزهای ۱۸ الی ۲۵ سپتامبر (۲۷ شهریور تا ۳ مهر) در بازار چین عرضه خواهند شد. هر چند تاریخ اعلام شده چندان دقیق و مشخص نبوده و به یک بازه‌ی زمانی اشاره می‌کند، اما با زمان احتمالی رویداد رونمایی در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) همخوانی دارد.

براساس گفته‌های این منبع، هردو اسمارت‌فون‌ها مذکور از تکنولوژی فورس‌تاچ بهره می‌برند. بد نیست بدانید از آن‌جا که قرار است دو تلفن هوشمند Axon Mini از ZTE و Mate S از هوآوی نیز با فناوری فورس‌تاچ عرضه گردند، نکته‌ی اساسی از نقطه نظر بازاریابی و حتی تاریخی، این است که کدام یک از این محصولات به عنوان اولین موبایل با قابلیت فورس‌تاچ مورد رونمایی قرار می‌گیرند. جهت اطلاع شما دوستان،‌ فناوری مورد بحث به کاربران اجازه می‌دهد تا با ضربه زدن عادی یا ضربه با فشار بیشتر بر روی نمایشگر، کنترل بیش‌تری روی گجت خود داشته باشد.

این منبع همچنین، خبرهایی در خصوص رنگ‌های طلایی و صورتی آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس نیز شنیده است که چندی پیش تصاویری منتسب به یکی این مدل‌ها در فضای مجازی منتشر شده بود. شایان ذکر است، استفاده‌ی اپل از رم ۲ گیگابایتی و دوربین بهبود یافته در تولید آیفون‌های جدید نیز مورد تایید قرار گرفته است. انتظار می رود دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی جایگزین دوربین ۸ مگاپیکسلی قبلی شده باشد. ضمناً استفاده از پردازنده‌ی A9 نیز تایید گشته که البته این موضوع خبر جدیدی به حساب نمی‌آید.

گفتنی است، کماکان ابهامات و اطلاعات بسیاری وجود دارند که صحبتی از آن‌ها به میان نیامده است. برای مثال، هنوز نمی‌دانیم آیا iPhone 6c و یا iPad Pro با نمایشگر ۱۲.۹ اینچی نیز در ماه آینده مورد رونمایی قرار خواهند گرفت یا خیر؟ از سوی دیگر هرچه به زمان معرفی نزدیک‌تر می‌شویم، حجم شایعات سیر صعودی به خود می‌گیرند و برای اطمینان از آن‌ها ناچاریم تا روز موعود رونمایی، منتظر بمانیم.

منبع: phonearena