نسخه اندرویدی دستیار صوتی مایکروسافت ، کورتانا منتشر شد

مایکروسافت اردیبهشت ماه امسال بود که خبر از انتشار دستیار صوتی کورتانا برای اندروید داد و ماه گذشته نیز خبری از نهایی شدن این پروژه به بیرون درز کرد. در نهایت امروز مایکروسافت، نسخه‌ی بتا یا همان آزمایشی این اپلیکیشن را منتشر ساخته است وکاربران می توانند از نسخه‌ی آزمایشی کورتانا در تلفن و تبلت اندرویدی خود استفاده کند.

اگر پیش از این از ویندوز ۱۰ استفاده نموده‌اید، از مزایای این دستیار مجازی آگاه هستید. اپلیکیشن کورتانا قادر به انجام اکثر کارهایی است که پیش از این توسط این نرم‌افزار بر روی ویندوز ۱۰ و یا ویندوز‌فون تجربه نموده‌اید. با استفاده از کورتانا می‌توانید از این اپلیکیشن سوالات خود را پرسیده و جواب خود را دریافت نمایید.همچنین با بهره‌گیری از آن، قادر به ایجاد یادآور، دنبال نمودن اطلاعات پروازها و غیره خواهید بود.

با این وجود، کاربران اندرویدی نمی‌توانند از ویژگی Hey Cortana استفاده نمایند و این ویژگی تنها در دسترس دارندگان ویندوز باقی خواهد ماند! از سوی دیگر، مایکروسافت در این خصوص اعلام کرده برای ارتقا این اپلیکیشن تلاش کرده و شاید در آینده نزدیک، استفاده از این ویژگی را برای دارندگان دستگاه‌های اندرویدی نیز امکان‌پذیر نماید.

در حال حاضر این اپلیکیشن در دسترس کاربران ساکن در ایالات متحده امریکا قرار خواهد گرفت اما طبق گفته مایکروسافت، به زودی استفاده از آن برای سایر کاربران مقدور خواهد شد.

منبع :gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*