دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی

کمپانی OmniVision، اولین دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی جهان را تولید خواهد کرد

شرکت چینی OmniVision با توسعه کوچک ترین پیکسل‌ها یعنی پیکسل های 0.56 میکرومتری به دنبال تولید دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی برای گوشی های هوشمند است.

اخیرا شرکت چینی سازنده حسگرهای CMOS یعنی OmniVision رسما اعلام کرد که فناوری تولید کوچک‌ترین پیکسل های جهان یعنی پیکسل‌های 0.56 میکرومتری را توسعه داده است. بنا بر اعلام OmniVision، تیم تحقیق و توسعه تایید کرده که حتی اگر اندازه یک پیکسل از طول موج نور قرمز کوچک‌تر باشد، کاهش اندازه پیکسل محدود به طول موج نور فرودی نخواهد بود. به گفته این شرکت چینی، در طراحی پیکسل 0.56 میکرومتری آنها از فرایند 28 نانومتری CMOS خاص TSMC استفاده می‌شود.

دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی

پیکسل‌ها از فوتودیودهای عمیق و فناوری OmniVision PureCelPlus استفاده می‌کنند که باعث می‌شود تا عملکرد QPD و QE قابل مقایسه با پیکسل‌های 0.61 میکرومتری نسل قبلی را داشته باشند. همچنین این شرکت اعلام کرده که اولین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.56 میکرومتری در سه ماهه دوم سال 2022 عرضه خواهد شد.

دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی در راه است

بر اساس گفته‌های یک افشاگر، سنسورهای 200 مگاپیکسلی زیادی در راه هستند. علاوه بر سنسور 1/1.22 اینچی و 0.64 میکرومتری سامسونگ HP1، شرکت OmniVision هم دو حسگر 200 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.61 میکرومتری و 0.56 میکرومتری و با اندازه‌های بزرگ 1/1.28 و 1/1.4 اینچی را عرضه می‌کند که مورد دوم در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد و برای گوشی‌های میان رده به بالا با موقعیت‌یابی جزئی تصویر مناسب به نظر می‌رسد.

دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی

این بدان معناست که مدل‌های میان رده احتمالا از سنسور OmniVision برای دستیابی به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد و به وسیله آن می‌توانند وضوح تصویر را به طور قابل توجهی ارتقا بدهند. همچنین الگوریتم ادغام پیکسل‌ها باعث می‌شود به یک ناحیه تک پیکسلی بزرگتر دست پیدا کنند.

راه حل پیکسل 0.61 میکرومتری OmniVision

دوربین 200 مگاپیکسلی قبلی با اندازه پیکسل 0.61 میکرومتر از قابلیت تصویربرداری در وضوح 60 مگاپیکسلی با نرخ 24 فریم بر ثانیه و همچنین فیلمبرداری 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه با پیکسل‌های معادل 1.22 میکرومتر پشتیبانی می‌کند.

این شرکت چینی در رابطه با این راه حل اعلام کرده است:

کاربران خواهان تصویربرداری با وضوح بالا و نمایش و فیلمبرداری با کیفیت بالا هستند. ما به عنوان یک شرکت پیشرو در فناوری حسگر تصویر، از فناوری قالب‌های انباشته PureCel®Plus‑S خود استفاده کرده‌ایم.

مدیر بازاریابی شرکت OmniVision نیز اظهار کرد این فناوری دوربین‌های اصلی موبایل را به طور چشمگیری به سطح جدیدی می‌رساند. با OVB0B جدید، ما اکنون بالاترین وضوح را در یک بسته کوچک برای گوشی های هوشمند رده بالا به همراه بهترین عملکرد در نور کم در کلاس خود ارائه می‌کنیم.

جفری متیوس، تحلیلگر ارشد در Strategy Analytics نیز بیان کرده که معرفی حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی برای دوربین گوشی های هوشمند، نویددهنده ثبت جزئیات خیره کننده در تصاویر خواهد بود. این فناوری، نیازهای تولیدکنندگان گوشی های هوشمند را برآورده می‌کند که به شدت به دنبال متمایز کردن محصولات خود با دوربین‌های بهتر هستند. این دوربین‌ها دارای سنسورهای تصویر با وضوح بالا خواهند بود.

موسسه استراتژی آنالیتیکس همچنین پیش‌بینی کرده که در سال 2022 میلادی بیش از 40 میلیون گوشی هوشمند با دوربین‌های بالای 100 مگاپیکسلی وارد بازار می‌شود. بنابراین قطعا نیاز به پیشرفت دوربین OmniVision احساس خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*