آیرون من

آیا آیرون من خالق عنکبوتی است که پیتر پارکر را نیش زد؟

آیرون من یا تونی استارک خالق شخصیت‌های زیادی در دنیای مارول است و اکنون طبق نظریه جدیدی ممکن است خالق عنکبوتی باشد که پیتر پارکر را نیش زد؛ اما آیا این تئوری حقیقت دارد؟

فیلم مرد عنکبوتی را تقریبا همه یک بار در طول زندگی‌مان دیده‌ایم، اما دنیای این فیلم همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و به تازگی نیز نظریه عجیبی در مورد آن داده شده است که به ماجرای تونی استارک مربوط می‌شود.

آیا آیرون من خالق عنکبوت جهش یافته بود؟

عاشقان دنیای مارول طی سال‌های اخیر با فیلم و سریال‌های جذابی سر و کار داشته‌اند و بسیاری از شخصیت‌های این فیلم‌ها از کمیک‌های مارول الهام گرفته شده‌اند. در این میان برخی از کاراکترهای محبوب مارول دیرتر به شهرت رسیدند و دلایل مختلفی برای این ماجرا وجود داشت. مرد عنکبوتی نیز همینطور بوده است. همان‌طور که می‌دانید اسپایدرمن ارتباط زیادی با داستان‌های مارول بعدی خود داشته است.

آیرون من

کاراکتر مرد عنکبوتی را لابد می‌شناسید. پیتر پارکر (توبی مگوایر)، نوجوانی که در دنیای خود سیر می‌کرد، اما روزی با نیش یک عنکبوت وارد دنیای دیگری شد و ادامه ماجرا. پس از این که پیتر پارکر در اسپایدرمن نقش‌آفرینی کرد، دومین حضور خود را نیز در فیلم مارول کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی به ثبت رساند.

پس از این که تونی استارک و پیتر پارکر (تام هالند) در کنار یکدیگر به نبرد داخلی رفتند، در «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» شاهد حضور آنها بودیم و تا اینجای کار دنیای مارول او را به عنوان یکی از برترین شخصیت‌های جهان مارول می‌شناسد. پس از همه این‌ها پیتر پارکر با حضور در دو فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» و بعد از آن «مرد عنکبوتی: دور از خانه» به کلیدی‌ترین شخصیت داستان‌ها و فیلم‌های مارول تبدیل شد. مربی این شخصیت جسور، تونی استارک است که البته در ماجراجویی‌های اخیرش حضور ندارد.

اما این موضوع که پیتر پارکر قبل از جنگ داخلی چه می‌کرده و داستان او چگونه بوده، برای ما نیز مبهم است. در این خصوص نظریات متفاوتی داده شده است. طبق یکی از این نظریه‌ها تونی استارک کسی است که عنکبوت افسانه‌ای را خلق کرده تا پیتر پارکر را نیش بزند؛ توجه داشته باشید که استارک از پارکر در هر شرایطی حمایت می‌کند.

آیرون من

کار مرد آهنی خلق شخصیت‌های مختلف است

پیش از آن که دیدگاه و عقاید استارک زیر و رو شود، وی سلاح‌های بی‌شماری ساخت و علاوه بر این موضوع باعث شد تا کاراکترهای جدیدی نیز در این جهان گسترده خلق شوند. در این میان عمده شخصیت‌هایی که مرد آهنی ایجاد کرده از جمله افراد شروری هستند که وجودشان برای جامعه خطرناک است.

برای مثال یکی از شخصیت‌های شروری که وی خلق کرد، ابدیا استین بود که بعدا تبدیل به یک آیرون مانگر شد و سعی کرد با بقایای لباس مارک وان برای خود لباس شخصی درست کند. در فیلم مرد آهنی 2 نیز آنتون وانکو خلق شد که البته نام مستعار آن ویپلش بود و پدر استارک و پدر ویپلش روزگاری با یکدیگر روی راکتورها کار می‌کرده‌اند و در این فیلم شاهد درگیری‌های این دو با یکدیگر هستیم.

تونی استارک متاسفانه در مرد آهنی 3 نیز خالق شخصیت شرور آلدریچ کیلیان بود. کیلیان و استارک قرار بود در بالای پشت بام درباره پیشرفت‌های علمی صحبت کنند، اما استارک هیچگاه به آنجا نرفت و همین کینه‌ای شد برای کیلیان تا در صدد انتقام‌جویی برآید. در این میان تونی استارک به کمک یکی دیگر از دوستانش و برای محافظت از بشریت، اولتران را خلق کردند.

دیری نپایید که اولتران به خودآگاهی رسید و متوجه شد که تنها تهدید برای بشریت، خود انسان‌ها هستند و در صدد نابودی انسان‌ها برآمد. در این میان شرورهای دیگری نیز توسط مرد آهنی خلق شدند که هر یک دردسرهای تازه‌ای برای او و حتی بشریت ایجاد کردند. از جمله این افراد می‌توان به آدریان توماس، کوئنتین بک یا میستریو و نهایتا ویژن اشاره کرد.

آیرون من

قدرت مردان عنکبوتی قبلی از کجا آمد؟

مدتی است که نظریه چند جهانی در دنیای مارول تأیید شده، زیرا اگر دقت کنید در دنیای اسپایدرمن‌ها، چندین پیتر پارکر وجود دارد. در این میان جهان‌های سه‌گانه سم ریمی و مارک وب را داریم که تفاوت‌های بنیادینی با هم دارند. اولین پیتر پارکری که با آن آشنا شدیم، توبی مگوایر بود که در فیلم مرد عنکبوتی، توسط یک عنکبوت اصلاح شده در آزمایشگاه گزیده شد.

پیتر پارکر بعدی دنیای اسپایدرمن، اندرو گارفیلد در مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود. اندرو گارفیلد زمانی که فهمید پدرش با دانشمندی به نام کرت کانرز روی پروژه‌ای کار می‌کردند، تصمیم می‌گیرد به صورت مخفیانه به آزمایشگاه آنها برود و در همین حین چندین عنکبوت اصلاح ژنتیکی شده او را نیش می‌زنند و او نیز صاحب قدرت‌های فوق‌العاده‌ای می‌شود.

در دنیای مارول اسکورپ وجود ندارد

اگر نسخه‌های کمیک مرد عنکبوتی را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که پیتر و مایلز مورالس توسط عنکبوت‌های تغییر ژنتیک داده شده اسکورپ نیش زده شده بودند و همان‌طور که در فیلم مرد عنکبوتی اول دیدیم، همین اتفاق برای پیتر پارکر توبی مگوایر رخ داد.

آیرون من

شرکت اسکورپ در هر دو فیلمی که توسط ریمی و وب ساخته شده، شرکتی علمی فناوری است که البته در اسپایدرمن مگوایر نقش مستقیمی نداشت، اما در کل داستان حضور آن احساس می‌شود. زمانی که دروازه چندجهانی در «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» باز شد، شروران زیادی از جمله نورمن آزبورن سر و کله‌شان پیدا شد و وقتی نورمن می‌خواست در جهان جدید به خانه‌اش برود، متوجه شد که در جهان خود قرار ندارد و اصلا اسکورپی وجود ندارد. خب نتیجه چه می‌شود؟ وقتی اسکورپی وجود ندارد که بتواند باعث اصلاح ژنتیکی عنکبوت‌ها شود، کسی نمی‌ماند جز تونی استارک و آزمایشگاه او!

همه چیز زیر سر استارک است

در دنیای مارول، استارک دانشمندی است که آزمایشگاه مجهز و پیشرویی دارد و از طرفی هم مرد آهنی داستان شخصیت‌های شرور بسیاری را خلق کرده است. بنابراین شاید این بار هم خود او دست به خلق عنکبوتی زده تا بدین ترتیب خالق مرد عنکبوتی شود.

اکنون نظریه‌ای ادعا می‌کند که تام هالند را یکی از عنکبوت‌های آزمایشگاه تونی استارک نیش زده، اما این تئوری هدف آیرون من از این کار را توضیح نداده است. اگر یادتان باشد در فیلم آیرون من 2، کودکی که کلاه استارک را روی سرش می‌گذاشت، پیتر بود و وقتی هم که به دیدار او می‌رفت در اثنای آن به مسیر قهرمانش هدایت می‌شد. در واقع پیتر در زمانی درست و مکانی درست توسط یکی از آن عنکبوت‌ها نیش خورده و به همین خاطر است که استارک از او پشتیبانی می‌کند.

آیرون من

چرا داستان استارک و مرد عنکبوتی با هم سازگار است؟

طبق نظریه‌ای که بالاتر گفته شد، آیرون من خالق عنکبوتی است که تام هالند را نیش زده و این تئوری زمانی جدی گرفته می‌شود که بیاییم این نظریه را در رابطه استارک و دنیای مارول تحلیل کنیم. می‌دانیم که تونی از همان ابتدا و قبل از جنگ داخلی به قدرت‌هایی که پارکر داشته، آگاه بوده است؛ زیرا او می‌دانسته که یکی از عنکبوت‌های محبوبش گم شده و احتمالا کسی را نیش زده است.

با کمی دقت متوجه می‌شویم که استارک در فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» از پیتر حمایت می‌کند و در تمام طول تحصیل و زندگی ابرقهرمانانه‌اش مراقب اوست. در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، استارک در برابر پیتر پارکر احساس مسئولیت می‌کند، زیرا او را وارد خطر کرده است.

خب فکر نمی‌کنیم که دنیای مارول قصد افشا کردن این موضوع را داشته باشد، زیرا دیگر مهم نیست؛ اما اگر چنین اتفاقی بیفتد می‌تواند منجر به وقوع اتفاقات گسترده‌ای در دنیای مارول بشود. حالا دیگر آیرون من نیست و پارکر در حال شروع یک زندگی جدید است. باید ببینیم که رخدادهای بعدی باعث بروز چه رفتارهایی از سوی پیتر می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*