حتی دوقلوهای همسان هم نمی‌توانند سیستم تشخیص چهره ویندوز ۱۰ را فریب دهند !

براساس آزمایشی که اخیرا انجام شده ، سیستم تشخیص چهره سیستم عاول ویندوز ۱۰ مایکروسافت تا حدی دقیق است که حتی چهره دوقلوهای همسان را هم از یک دیگر متمایز کرده و فریب نمی خورد !

همانطور که می دانید مایکروسافت توجه ویژه ای به بخش امنیت در ویندوز ۱۰ داشته و این سیستم عامل از انواع روش های مختلف ورودی‌های بایومتریک پشتیبانی می کند. این روش‌ها شامل اسکن عنبیه چشم، تشخیص چهره و اثر انگشت است. “Windows Hello”، در واقع پشتیبانی سیستم عامل از احراز هویت بایومتریک است که با استفاده از اسکن چهره، اثر انگشت، عنبیه چشم و غیره اقدام به بازکردن قفل ویندوز شما می‌کند و اجازه ورود می‌دهد. با استفاده از این تکنولوژی، شما دیگر نگران فراموشی رمز عبور و هک‌ شدن آن نیستید. با احراز هویت بایومتریک وارد سیستم خود شوید و نگران ورود افراد غریبه هم در دسترسی به سیستم‌عامل خود نباشید.

حال این قابلیت چقدر درست عمل می‌کند؟ چقدر در تشخیص چهره، این ویژگی موفق است؟

identical-twins-windows-10-

نتایج بدست آماده نشان داده است که این قابلیت آنچنان خوب عمل می‌کند که حتی به همزاد شما هم اجازه ورود به سیستم داده نمی‌شود.در این راستا یک فرد استرالیایی سعی کرد که به وسیله یک دوقلوی شبیه به هم تشخیص چهره ویندوز ۱۰ را فریب دهد، ولی قابلیت تشخیص چهره ویندوز۱۰ حتی یک‌بار هم گول نخورد، و دوقلوها را با تمام شباهت زیادی که به یکدیگر داشتند تشخیص داد، و تنها برای یکی‌ از آن‌ها که صورت خود را برای شناسایی تنظیم کرده بود، صفحه را باز کرد.

منبع : businessinsider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*