کاربران کروم و فایرفاکس

به زودی هزاران وب سایت از دسترس کاربران کروم و فایرفاکس خارج می‌شود!

عرضه نسخه ۱۰۰ مرورگر وب گوگل و موزیلا، می‌تواند جلوی دسترسی کاربران کروم و فایرفاکس به هزاران وب‌سایت را بگیرد. مشکل چیست و آیا حل می‌شود؟

اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی را به خاطر میاورید که به یک باره تمام سیستم‌های کامپیوتری از کار افتادند؟ آن مشکل به «مشکل سال ۲۰۰۰» یا Y2K Bug مشهور شد؛ مشکلی که به خاطر قالب‌بندی و ذخیره‌سازی اطلاعات تقویم برای آغاز دهه ۲۰۰۰ میلادی به وجود آمد. به نظر می‌رسد مشکل مشابهی در حال رخ دادن برای کاربران دو مرورگر محبوب کروم و فایرفاکس است.

چه دردسری پیش روی کاربران کروم و فایرفاکس است؟

از آنجا که این دو مرورگر به نسخه ۱۰۰ خود نزدیک می‌شوند، روشی که وب‌سایت‌ها مرورگرها را شناسایی می‌کنند، هنگام بروزرسانی هر یک از این مرورگرها به نسخه ۱۰۰، می‌تواند با مشکل مواجه شود. یک پست در وب‌سایت موزیلا منتشر شده که می‌گوید:

نسخه بزرگ ۱۰۰ یک نقطه عطف بزرگ برای هر دو مرورگر کروم و فایرفاکس است. همچنین با انتقال از نسخه دو رقمی به نسخه سه رقمی، این امکان وجود دارد که بسیاری از وب‌سایت‌ها با مشکل مواجه شوند. بدون داشتن یک مشخصه برای دنبال کردن، مرورگرهای مختلف فرمت‌های متفاوتی برای رشته User-Agent و رشته پارسینگ User-Agent سمت سایت دارند. این امکان وجود دارد که برخی از کتابخانه‌های پارسینگ به خاطر سه رقمی شدن نسخه مرورگر، وب‌سایت‌ها را با مشکل مواجه کنند.

اما خبر خوب اینکه هم گوگل و هم موزیلا در حال کار روی حل این مشکل هستند تا بعد از بروزرسانی به نسخه ۱۰، کاربران کروم و فایرفاکس با مشکل باز نشدن وب‌سایت‌ها موجه نشوند. این دو کمپانی می‌خواهند مرورگر خود را تا زمان پیدا شدن یک راهکار، روی نسخه ۹۹ نگه دارند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*