فورد موستانگ Mach-E

فورد موستانگ Mach-E، تا اینجای کار در صدر جدول بهترین خودروهای برقی 2022 قرار دارد

شاسی بلند الکتریکی فورد موستانگ Mach-E با کنار زدن رقبایی نظیر تسلا مدل 3 در صدر بهترین خودروهای برقی سال 2022 جای گرفته است.

مجله کانسومر ریپورتز (Consumer Reports) سالانه لیستی از 10 خودروی برتر سال در دسته‌های مختلف را به انتشار می‌رساند تا خریداران بتوانند بهترین گزینه‌های موجود در بازار را انتخاب کنند. این مجله بر اساس معیارهایی نظیر عملکرد، ایمنی، دوام، قابلیت‌ها، کیفیت و… خودروها را ارزیابی می‌کند. حالا نیز لیست بهترین خودروهای 2022 را منتشر کرده و مشاهده می‌کنیم که فورد موستانگ Mach-E موفق شده است جلوتر از رقبایی مثل تسلا مدل 3، در جایگاه اول بهترین خودروهای برقی 2022 قرار بگیرد.

طی چند سال گذشته، تسلا و کانسومر ریپورتز به نوعی بر سر لیست 10 خودروی برتر سال درگیر بوده‌اند. در سال 2018 این مجله تسلا مدل 3 را به دلیل مسافت طولانی ترمز آن از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت، کنار گذاشت. با توجه به تست‌های صورت گرفته، این خودرو پس از پیمودن مسافت 46 متر متوقف می‌شد؛ حتی ضعیف‌تر از فورد اف-150.

تسلا مدل 3

تسلا مدعی شده بود که نتیجه تست دقیق نیست، اما در هر صورت، این مشکل را رفع کرد. سپس کانسومر ریپورتز دوباره اقدام به تست آن کرد و نهایتاً این خودرو را به‌عنوان یک مدل پیشنهادی در لیست قرار داد. در واقع تستر خودروی تسلا برای گزارش مذکور، از توانایی تسلا در رفع این مشکل از طریق یک بروزرسانی از راه دور متعجب شده بود.

با وجود این، یک سال بعد دوباره مدل 3 از لیست حذف شد و این بار علت کیفیت پایین رنگ و تریم خودرو به همراه نواقص پنل‌های شیشه‌ای بود. تسترها همچنین متوجه ایرادات متعددی در سیستم اطلاعات و سرگرمی شده بودند. پس از این، تسلا در سال‌های 2020 و 2021 موفق شد در لیست برترین خودروهای سال جایگاهی به دست آورد؛ تا اینکه فورد موستانگ Mach-E از راه رسید.

فورد موستانگ Mach-E، بهترین خودروی برقی سال 2022

فورد موستانگ Mach-E

کانسومر ریپورتز امسال شاسی بلند الکتریکی فورد موستانگ Mach-E را به دلیل عملکرد بهتر آن در تست‌ها به‌عنوان بهترین خودروی برقی انتخاب کرده است. البته هیئت داوران این نکته را متذکر شده که خودروی تسلا همچنان جای تقدیر دارد اما خصوصاً از لحاظ دینامیک و عملکرد، در حد و اندازه فورد موستانگ Mach-E نیست.

به گفته کانسومر ریپورتز، سواری شاسی بلند برقی فورد بهبود پیدا کرده و سطح سر و صدا، لرزش و سختی آن نیز کاهش یافته است. هر دو دارای نمایشگرهای اطلاعات و سرگرمی بزرگی هستند، اما هیئت داوران اشاره کرده که سیستم فورد بسیار ساده‌تر و سرراست‌تر و فعال‌سازی قابلیت‌های کلیدی آن آسان‌تر است.

فورد موستانگ Mach-E

کانسومر ریپورتز اعتقاد دارد که تسلا مدل Y رقیب مناسب‌تری برای فورد موستانگ Mach-E به شمار می‌رود، ولی اقدام به تست این خودرو نکرده از آنجا که سطح داوم آن حتی پایین‌تر از تسلا مدل 3 است. این مجله بر اساس گزارشات دریافتی از سوی مصرف‌کنندگان درباره کیفیت رنگ، پنل‌ها، اجزای سخت‌افزاری نمای بیرونی، تجهیزات الکتریکی و سیستم کنترل آب و هوا، به این نتیجه رسیده است.

علاوه بر این، کانسومر ریپورتز می‌گوید دو امتیاز برای سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته به دلیل افزایش اهمیت آن‌ها در رانندگی روزمره، افزوده است. فورد موستانگ Mach-E از فناوری نیمه‌خودران فورد با نام بلوکروز (BlueCruise) بهره می‌برد که مزیت دیگر این خودرو نسبت به خودروهای تسلا با فناوری اتوپایلت است. علت برتری بلوکروز نسبت به اتوپایلت این است که بلوکروز تا زمانی که راننده روی جاده متمرکز نباشد، کار نمی‌کند و از این رو ایمن‌تر از فناوری خودران تسلا است.

فورد موستانگ Mach-E

گفتنی است نیسان سنترا و نیسان روگ اسپرت در دسته زیر 25 هزار دلار، به ترتیب به‌عنوان بهترین خودروی کوچک و بهترین شاسی بلند ساب‌کامپکت انتخاب شده‌اند. در دسته 25 هزار دلار تا 35 هزار دلار، سوبارو فارستر و هوندا آکورد به ترتیب عنوان بهترین شاسی بلند سایز کوچک و بهترین سدان سایز متوسط را از آن خود کرده‌اند.

تویوتا پریوس و پریوس پرایم به‌خاطر مصرف سوخت بهینه و کیفیت کلی خود، بهترین خودروهای هیبرید نام گرفته‌اند. تویوتا راو 4 پرایم توانسته جایگاه بهترین شاسی بلند دو ردیفه در بازه قیمتی 35 هزار تا 45 هزار دلار را به دست آورد درحالی که کیا تلوراید به‌عنوان بهترین شاسی بلند سه ردیفه برگزیده شده است. در آخر، هوندا ریجلاین، بهترین پیکاپ کامپکت و لکسوس RX، بهترین شاسی بلند لوکس سایز متوسط از نگاه کانسومر ریپورتز بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*