گروگانگیر فروشگاه اپل آمستردام

گروگانگیری در فروشگاه اپل در هلند؛ دزد احمق زیر خودرو پلیس له شد + ویدئو

شب گذشته فردی مسلح به یکی از فروشگاه های اپل در شهر آمستردام کشور هلند وارد شد و افراد حاضر در این فروشگاه را گروگان گرفت. در ادامه با جزئیات این گروگانگیری همراه گجت نیوز باشید.

نیروهای ویژه پلیس هلند، اخیرا یکی از سخت‌ترین روزهای کاری خود را پشت سر گذاشتند. مرد مسلحی که به شعبه مرکزی فروشگاه اپل آمستردام حمله کرده بود، توانست تمام مشتریان و کارمندان را اسیر کند و خواسته‌های غیر منطقی او اصلا قابل اجرا نبودند. هرچند که عملیات آزادسازی گروگان‌های فروشگاه اپل آمستردام با نجات جان گروگان‌ها همراه بود و هیچ کسی آسیب ندید، اما داستان رهایی گروگان‌ها و فرجام مرد مهاجم به تیتر یک رسانه‌های جهان تبدیل شد.

سرنوشت دردناک گروگانگیر فروشگاه اپل آمستردام

عملیات نجات گروگان‌ها در ساعت 8 سه شنبه مورخ 3 بهمن شروع شد و 7 ساعت به طول انجامید. مرد گروگانگیر حاضر به هیچ معامله‌ای نبود و فقط در ازای دریافت 200 میلیون دلار آن هم از طریق رمز ارزهای مورد نظر خود، حاضر بود خودش را در برابر نیروهای ویژه تسلیم کند. سرانجام طی عملیات مشترک بین پلیس و یکی از کارمندان فروشگاه که محبوس شده بود، نیروهای ویژه توانستند توجه گروگانگیر را پرت کنند و یکی از گروگان‌ها از در اصلی فروشگاه موفق به فرار شد.

گروگانگیر فروشگاه اپل آمستردام

پلیس هلند در حال کمک به گروگان‌های فروشگاه اپل آمستردام

این کارمند از فرد گروگانگیر تقاضای آب می‌کند ولی نیروهای پلیس طبق نقشه، تمام آب آشامیدنی منطقه را قطع کرده بودند. از آنجایی که گروگانگیر تهدید کرده بود که جلیقه انفجاری به تن دارد، پلیس بسته آب را از طریق ربات‌های خود به داخل فروشگاه می‌برد و با باز نگه داشتن در ورودی و قرار گرفتن در بین فرد مهاجم و کارمند فروشگاه، فرصت طلایی فرار را در اختیار کارمند اپل قرار داد. فرد گروگانگیر هم در اقدامی عجیب سعی در باز پس گیری زندانی خود داشت و همراه او به بیرون آمد. نیروهای ویژه که بهترین فرصت را پیدا کرده بودند، در یک اقدام تهاجمی، فرد گروگانگیر را به زیر خودرو شاسی بلند خود فرستادند.

نتیجه پایان عملیات گروگانگیری در فروشگاه اپل

گروگانگیر فروشگاه اپل آمستردام

پیکر نیمه جان گروگان گیر و ربات بمب یاب پلیس

طبق بررسی تیم‌های عملیاتی، تمام افراد محبوس در فروشگاه اکنون آزاد شده‌اند و هیچ کس آسیب ندیده؛ البته به جز گروگانگیر که در بیمارستان به سر می‌برد و احتمالا زنده نخواهد ماند. این فرد گفته بود که اگر خواسته‌های او انجام نشود، دست به عملیات انتحاری خواهد زد. به همین علت تا ساعت‌ها پس از برخورد با خودرو پلیس، با استخوان‌های شکسته در کف خیابان باقی مانده بود. تیم‌های عملیاتی ضد انتحاری پلیس هلند پس از اینکه از بلف او مطمئن شدند، پیکر نیمه جان مهاجم را به بیمارستان منتقل کردند. در ادامه می‌توانید فیلم پایان عملیات درگیری پلیس و گروگانگیر فروشگاه اپل آمستردام را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*