تویوتا کرولا هاچبک 2021

فیس لیفت تویوتا کرولا 2023، با پیشرانه جدیدی همراه خواهد بود

تویوتا کرولا 2023 با پیشرانه جدید و تغییرات برجسته دیگر در راه است. در ادامه جزئیات بیشتر درباره فیس لیفت این هاچ بک/سدان را مشاهده کنید.

هرچه در صنعت خودرو متحول شود، موفقیت تویوتا کرولا همچنان بی‌تغییر خواهد ماند که به لطف تلاش مداوم تویوتا برای بروزرسانی آن مطابق با تقاضای روز بازار است. این خودروساز ژاپنی قصد دارد تویوتا کرولا 2023 را با تغییراتی جزئی در طراحی و همچنین پیشرانه جدید روانه بازار کند.

به گزارش Creative 311، اینسایدرها از عرضه نسخه فیس لیفت تویوتا کرولا در ژاپن در سال 2022 خبر داده‌اند. قبل از عرضه این نسخه، تویوتا استراتژی شمارش معکوس برای فروش مدل‌های کنونی را در پیش خواهد گرفت. رقم نهایی تایید نشده است، اما پس از ثبت تعداد مشخصی سفارش، تولید نسخه‌های سدان و هاچ بک کرولا متوقف خواهد شد.

تویوتا کرولا هاچبک 2022

در زمینه طراحی بصری، تویوتا کرولا 2023 دستخوش تغییراتی در چراغ‌های جلو و عقب و همچنین جلوپنجره خواهد شد. همچنین تغییراتی در زمینه رنگ‌های موجود صورت می‌گیرد و جهت افزایش هرچه بیشتر راحتی کابین، فضای سر بیشتری برای راننده فراهم می‌شود.

با این حال، این تنها بخشی از بروزرسانی جدید تویوتا کرولا است. به نظر می‌رسد به‌جای پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر کنونی، پیشرانه هیبرید 1.5 لیتری سه سیلندر «دینامیک فورس» (Dynamic Force) برای نسخه 2023 در دسترس قرار خواهد گرفت. این پیشرانه که اکنون تویوتا یاریس از آن بهره می‌برد، توانایی تولید قدرت 114 اسب بخار را دارد. علاوه بر این پیشرانه جدید، پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ کنونی همچنان موجود خواهد بود.

تویوتا کرولا سدان 2022

لازم به ذکر است که تغییرات مذکور مختص به نسخه بازار ژاپن هستند. احتمالاً نسخه بازار آمریکای فیس لیفت تویوتا کرولا تغییرات متفاوتی را به دنبال داشته باشد، ولی در هر صورت این اطلاعات دید خوبی نسبت به نسخه جدید این خودرو به ما ارائه می‌دهند. موضوعی که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، طول عمر پیشرانه بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر کرولا با سیستم تنفس طبیعی است که برای نسخه ژاپنی آن در دسترس نیست.

متاسفانه در این بین هیچ اطلاعاتی از هات‌هاچ مورد انتظار تویوتا GR کرولا برای بازار آمریکا منتشر نشده، درحالی که تویوتا طی چند ماه گذشته بارها به‌صورت غیرمستقیم به آن اشاره کرده است. با وجود این، پیش‌بینی می‌شود این خودرو از پیشرانه 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ GR یاریس با سیستم تمام چرخ متحرک و گیربکس دستی/اتوماتیک بهره بگیرد. با این مشخصات، قدرت GR کرولا برابر با 300 اسب بخار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*