ساخت پنل‌های خورشیدی جدیدی که ۵۰ برابر بیشتر از پنل‌های فعلی انرژی تولید می کنند

بشر سال های زیادی است که به دنبال جاگزینی پاک ، تجدید پذیر و ارزان قیمت برای سوخت های فسیلی می گردد . یکی از این انرژی های پاک و تجدید پذیر ، انرژی خورشیدی است که به دلیل برخی موانع موجود هنوز نتوانسته جایگزین مناسبی برای سوخت های فسیلی باشد.یکی از این موانع راندمان پایین پنل های خورشیدی و قیمت بالای آنها است. حالا محققان کمپانی SolarWindow Technologies موفق به تولید سلول‌های خورشیدی جدیدی شده‌اند که تا ۵۰ برابر پنل‌های خورشیدی فعلی راندمان بالاتری داشته و انرژی بیشتری تولید می‌کنند.

پنل‌های خورشیدی جدید در میان پنجره‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی تعبیه می‌شوند تا عناصر طبیعی مثل آب و باد به آن آسیب وارد نکنند.به گفته «سولار ویندو» این پنل می‌تواند از نور طبیعی، نور غیرمستقیم و حتی نور مصنوعی برای تولید انرژی استفاده کند. به این ترتیب می‌توان از آن نه‌تنها در سقف بلکه در هر چهار سمت ساختمان استفاده نمود.با دستاورد جدید، هزینه‌ راه‌‌اندازی این پنل‌ها بسیار زودتر از نمونه‌های پیشین جبران خواهد شد.بطور معمول ۵ تا ۱۱ سال زمان لازم است تا یک مزرعه خورشیدی مبلغ هزینه شده اولیه را جبران کند، علاوه بر این به ۱۰ تا ۱۲ هکتار فضای خالی هم نیاز خواهد بود.

new-solar-window-1

نحوه کار پنجره‌های دارای این سلول‌ها بدین صورت است که، در ابتدا پنل‌ها توسط یک لایه رویی فتوولتائیک متشکل از کربن، هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن و ترکیبات دیگر پوشیده می‌شوند.

در سلول‌های خورشیدی «لایه‌ فعال» وظیفه‌ جذب نور را بعهده دارد. در این میان، یک لایه‌ شفاف رسانا، امکان استخراج انرژی را فراهم می‌کند.ضمنا برای حفظ حالت شفاف پنل‌ها، لایه رویی فتوولتائیک در حالت مایع و تحت فشار بر سطح پنل پراکنده شده و در دمای پایین خشک می‌گردد.با این روش می‌توان آنها را به تمام پنجره‌ها و ساختمان‌ها اضافه نمود که گام مهمی در حفظ محیط زیست و همچین کاهش هزینه‌ها بشمار می‌رود.طبق گفته کمپانی سازنده، این پنل‌ها تا چهار سال آینده آماده ورود به بازار خواهند بود.

منبع : digitaltrends

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اگر این پنل ها وارد ایران بشه … چی میشه

    • دوست عزیز هرچیزی که میشنوی رو زود باور نکن. راندمان پنل های اولیه که خیلی کم هم بود 4.5 درصد بود. حالا اگه ما همون 4.5 درصد رو در نظر بگیریم یعنی این پنل ها 225 درصد راندمان دارن که غیر ممکنه.

  2. واقعا خبر خوشحال کننده ای هست.
    تصور کنید از این پنل ها در پشت پنل های گوشی موبایل یا تلویزیون یا هر دستگاه دارای Display استفاده بشه…
    اونوقت خوده دستگاه میتونه به میزان قابل توجهی در تامین انرژی خودش نقش داشته باشه.