یکی از پتنتهای مایکروسافت که در اواخر سال 2012 ثبت شده بود، بالاخره دیروز سر از وب در آورد. این پتنت قابلیت تعاملات لمسی را مانند آنچه امروز در گوگل گلس نیز دیده میشود، توضیح میدهد. در ادامه با توضيحات بيشتر گجت نيوز را همراهي کنيد
اگر دقیقتر بخواهیم آن را بیان کنیم، این پتنت اساسا توضیح قابلیت قرارگیری سنسورهای روی یک عینک است که چندین نوع تعامل لمسی را شامل سوایپ یا کشیدن، ضربه زدن و فشار دادن توضیح میدهد. مایکروسافت در سند ثبت این پتنت اظهار داشته که این سنسورها میتوانند مقاومتی، خازنی، فیزوالکتریک، اپتیکال و انعکاسی باشند یا سنسورهایی بر اساس نور. این سنسورها قابلیت چسبانیده شدن به فریم یا قراردادن در داخل آن را نیز خواهند داشت.
طبق سندی که مدتی قبل در مورد ایکسباکس منتشر شد، مایکروسافت امسال عینکهای واقعیت افزوده گیمینگ خود را معرفی خواهد کرد و عجیب اینجاست که این شرکت هیچ اشارهای در E3 امسال به این عینک نداشت. به هر حال پتنت ذکر شده که مطمئنا مرتبط با این عینکها نیز میتواند باشد، تصور بهتری از آنها را به شما میدهد.
منبع : geekwire
eyewearMicrosoft has filed for a patent on methods of using touch input to interact with smart glasses — including techniques very similar to the approach used by the Google Glass augmented reality glasses.
The application, spotted by the blog Microsoft-News.com, seeks to patent multi-touch interactions with eyewear by tapping, pressing, swiping or pinching sensors located in the frame, lens or stem of the glasses. The filing, which became public this week, was originally submitted in December 2012. An early version of Google’s “Project Glass” had been unveiled in April of that year.
It’s the latest indication of Microsoft’s exploration of the wearable technology market. Purported Xbox planning documents, which surfaced two years ago, signaled that Microsoft was contemplating its own virtual reality or augmented reality Xbox glasses, but those plans have yet to surface publicly.
More recently, the company has reportedly been eying the smartwatch market. Tech writer Andru Edwards of GearLive recently posted about encountering someone wearing a prototype Microsoft Surface watch.
Microsoft researcher Hrvoje Benko is listed as the lead inventor on the newly surfaced patent filing, indicating that the technology was still in the incubation/research phase at the time of the patent application, not in one of the company’s product groups.
This excerpt from the filing explains some of the ways the swipe interaction would work.
“A single swipe direction may be the only swipe direction allowed for interaction, or two swipe directions may be allowed, each with the same meaning or independent meanings with respect to user intent. For example, a user viewing video content may swipe right-to-left on the sensor 338 for rewind, left-to-right for fast forward, or tap the sensor 338 for play; (note that a tap need not require physical contact, e.g., a finger that is briefly in close proximity to a proximity-type sensor and then removed may actuate the sensor as a “tap” without ever making physical contact). As another example, zoom-in or zoom-out with a camera-type application may be controlled via swipe interaction.”