چندین خودرو با رنگ‌های مختلف

محبوب‌ترین و کم طرفدارترین رنگ‌های خودرو در سال 2021

اگر نسبت به سلیقه رانندگان در اقصی نقاط جهان کنجکاو هستید، در ادامه به محبوب‌ترین و کم طرفدارترین رنگ‌های خودرو در سال 2021 خواهیم پرداخت.

شرکت آمریکایی PPG به رسم همیشه آمار و ارقام سالانه خود درباره رنگ‌های خودرو در سراسر جهان را به انتشار رسانده است. جالب است ببینیم طی سال 2021 کدام رنگ‌ها بین رنگ‌های متنوع موجود، بیشتر از همه محبوب مشتریان در نقاط مختلف جهان بوده‌اند.

محبوب‌ترین رنگ‌های خودرو در سال 2021

رنگ سفید با سهم 35 درصدی محبوب‌ترین رنگ در سال 2021 بوده است؛ بیشتر از مجموع آبی، سبز، طلایی، بژ و قرمز. این درحالی است که خاکستری، طوسی و مشکی محبوب‌تر از رنگ‌های تند بوده‌اند و به ترتیب سهم 14، 11 و 18 درصدی از بازار را در اختیار داشته‌اند. به وضوح قابل مشاهده است که عمده رانندگان رنگ‌های خنثی را به رنگ‌های تند ترجیح می‌دهند.

برخی از گزینه‌ها کم‌کم در حال پس گرفتن محبوبیت خود هستند. به‌عنوان مثال، طرح دو رنگ که در اوایل دهه 2000 محبوبیت خود را از دست داده بود، در آستانه بازگشت به بازار است. شاید این شروعی بر افزایش تنوع رنگ‌ در بازار خودرو باشد که رنگ‌های خنثی و تیره آن را قبضه کرده‌اند.

محبوب‌ترین رنگ‌های خودرو از 2003 تا 2021

در گزارش PPG آمده است که رشد محبوبیت طرح‌های دو رنگ در کنار رنگ‌های سفارشی، رنگ‌های سه لایه، پوشش‌های شفاف رنگی و رنگ‌های مات، از تمایل مصرف‌کنندگان به شخصی‌سازی حکایت دارد. همچنین با پیشرفت «قابل توجه» در علم رنگ‌ها و فناوری‌های حول محور آن، حالا بازار خودرو شاهد رنگ‌های خاص‌تر و بهتری به‌طور گسترده است.

علاوه بر این‌ها، محبوبیت رنگ آبی همچنان پابرجا است اگرچه بسیاری از رنگ‌های آبی موجود در حال حاضر، بیشتر به سمت خاکستری متمایل هستند. ضمن اینکه ظاهراً محبوبیت رنگ سبز نیز رو به رشد است. با این حال، این رشد شاید چندان پایدار نباشد از آنجا که چندین خودرو طی چند سال اخیر در رنگ سبز نیز عرضه می‌شدند اما حالا این رنگ از لیست گزینه‌هایشان حذف شده است. به‌صورت کلی، درحالی که محبوبیت رنگ سیاه همچنان ثابت باقی مانده، محبوبیت رنگ‌های سبز و خاکستری افزایش پیدا کرده است.

محبوب‌ترین رنگ‌های خودرو در سال 2021 بر اساس منطقه

به نظر می‌رسد ساکنان آمریکای شمالی بیشتر از ساکنان سایر نقاط جهان به رنگ‌های شاد علاقه‌مند باشند. به استثنای رنگ‌های طبیعی نظیر قهوه‌ای، بژ، طلایی و…، اهالی آمریکای شمالی بیشتر از اهالی آمریکای جنوبی، آسیا و اروپا تمایل به خرید خودرو با رنگ‌ شاد و تند دارند. در همین هنگام، رنگ سفید انتخاب عمده مردم آسیا، اروپا و سایر نقاط است.

محبوب‌ترین رنگ‌های خودرو در 2021 بر اساس کلاس

با توجه به نمودار بالا، خریداران خودروهای اسپرت و کامپکت بیشتر از مشتریان تراک‌ها و سایر خودروها، به رنگ‌های تند و شاد مثل قرمز، آبی و نارنجی علاقه دارند. خریداران خودروهای سدان سایز متوسط همچنان متعهد به آبی هستند و رنگ قهوه‌ای نیز محبوبیت خود بین اسپورت‌سواران را حفظ کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*