کندی اینترنت و طرح صیانت

سرانجام وزیر ارتباطات به کندی اینترنت و طرح صیانت واکنش نشان داد

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات پس از مدت‌ها سکوت سرانجام درباره کندی اینترنت و طرح صیانت توضیحاتی ارائه داد و به مشکلات موجود اشاره کرد.

پس از حواشی اخیر درباره طرح صیانت و کند شدن سرعت اینترنت، سرانجام وزیر ارتباطات، عیسی زارع پور به این موضوع واکنش نشان داد. به گفته وی مردم حق دارند که درباره طرح صیانت نگران باشند و از نمایندگان مجلس خواست تا در طرح پیش رو حتما دغدغه‌های مردم و کسب و کارها را جدی بگیرند.

واکنش عیسی زارع پور به کندی اینترنت و طرح صیانت

عیسی زارع پور در حاشیه مراسم رونمایی و معرفی پروژه‌های راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت به مسئله حضور فعال این وزارتخانه در طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی اشاره کرد و گفت:

همان‌طور که شاهد هستید از روزی که روی صندلی این وزارتخانه مستقر شده‌ام، نهایت تلاش خودم را انجام داده‌ام تا ایرادهای آن برطرف شود و تا حدودی نیز در این امر موفق بوده‌ایم و برخی مفاد و عناوین تغییر کرده‌اند.

کندی اینترنت و طرح صیانت

به گفته وزیر ارتباطات، طرح صیانت که چند روز قبل تصویب شد، همچنان دارای اشکالات و ایرادهای زیادی است که باید حل شود. البته گفتنی است که دیروز مصوبه صیانت باطل اعلام شد. وی در ادامه از نمایندگان مردم و خانه ملت درخواست کرده تا در قاعده‌گذاری و تصویب این طرح دغدغه‌های مردم را در نظر بگیرند و کسب و کارها را در اولویت قرار دهند. زارع پور در ادامه افزود:

از زمانی که قانون جرائم رایانه‌ای به تصویب رسید و به شکل قانون درآمد، در زمینه فضای مجازی قانون‌گذاری نداشته‌ایم. امروز که فرصت خوبی برای قاعده‌گذاری پیش آمده باید طوری برنامه‌ریزی کنیم و قاعده‌مند پیش برویم که در کنار سازماندهی اوضاع، نگرانی‌های مردم و به خصوص کسب و کارها برطرف شود.

به گفته زارع پور مردم حق دارند که بابت این مسئله نگرانی‌هایی داشته باشند و وزارت ارتباطات از لحظه ابتدایی به این مسئله ورود کرده و تمامی نمایندگان وزارتخانه در جلسات نمایندگان مجلس حضور داشته‌اند و تلاش بر این بوده تا در این زمینه قاعده‌گذاری در مسیر درست و به نفع مردم باشد.