سامسونگ

جدیدترین پروژه‌های استارتاپی سامسونگ معرفی شدند

سامسونگ جدیدترین پروژه‌های استارتاپی خود را معرفی کرد تا بتواند هدف خود یعنی حمایت از 500 استارتاپ و ایده نوآورانه طی 5 سال را محقق سازد.

سامسونگ اخیرا در نمایشگاه CES2022 از ۱۳ پروژه جدید مرکز C-Lab (Creative Lab) در حوزه‌های متاورس، حمل و نقل، هوش مصنوعی، محیط زیست، بهداشت، سلامت و آموزش رونمایی کرد. گفتنی است شرکت سامسونگ مرکز نوآوری C-Lab را با هدف توسعه خلاقیت در فرهنگ سازمانی خود تاسیس کرده است.

معرفی جدیدترین پروژه‌های استارتاپی سامسونگ

سامسونگ

C-Lab Inside به عنوان یکی از دو بخش اصلی مرکز C-Lab سامسونگ محسوب می‌شود که با هدف تبدیل ایده‌های نوآورانه کارمندان سامسونگ به کسب‌وکارهای جدید در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد. این بخش در نمایشگاه CES امسال 4 استارتاپ جدید خود را معرفی کرد.

سامسونگ

از مهم‌ترین ایده‌های خلاقانه کارمندان سامسونگ که در نمایشگاه CES معرفی شدند می‌توان به استارتاپ ZamStar (آموزش آسان گیتار با راهنمای هوشمند)، innovision (تشخیص زودهنگام انحراف چشم در نوزادان)، PROBA (آزمون آنلاین بر پایه هوش مصنوعی) و استارتاپ‌های Piloto (راهکار هوش مصنوعی کمک به کودکان برای استفاده بهینه از گوشی‌های هوشمند) اشاره کرد. حضور علاقه‌مندان به فناوری‌های جدید شرایطی را فراهم ساخت تا استارتاپ‌های جدید این مرکز بتوانند فرایند بازیابی و دریافت بازخورد از مشتریان را به انجام برسانند.

سامسونگ

بخش C-Lab Outside به عنوان یکی دیگر از بخش‌های مرکز نوآوری سامسونگ در اکتبر ۲۰۱۸ تاسیس شد و در حال حاضر به عنوان برنامه شتابدهی استارتاپ‌ها در اکوسیستم استارتاپی کشور کره جنوبی در حال فعالیت است. استارپ‌های پذیرش شده در برنامه C-Lab Outside به امکاناتی چون پشتیبانی مالی، ایجاد رابطه با سرمایه‌گذاران، فرصت شرکت در نمایشگاه‌های جهانی فناوری اطلاعات، مشاوره با منتورهایی از کارمندان سامسونگ و فضای کار اداری دسترسی پیدا خواهند کرد.

C-Lab Outside توانست در نمایشگاه CES امسال 9 استارتاپ موفق خود را به نمایش بگذارد. در این میان استارتاپ Petnow موفق شد جایزه برترین نوآوری در بخش نرم افزار و اپلیکیشن‌های موبایل را از این نمایشگاه از آن خود کند. Petnow پلتفرمی بر پایه هوش مصنوعی بوده که از طریق راهکارهای تشخیص بیومتریک می‌تواند حیوانات خانگی گمشده را پیدا کند.

سامسونگ

استارتاپ‌های C-Lab در نمایشگاه CES 2022 توانستند ۲۱ جایزه نوآوری را به دلیل راهکارهای خلاقه از آن خود کنند. از مهم‌ترین پلتفرم‌هایی که در این نمایشگاه از آنها تقدیر شد می‌توان به BLUEFEEL (نظارت و اندازه‌گیری لحظه به لحظه میزان گردوغبار و آلودگی هوا)، bitsensing (تصویربرداری برای رانندگی با خودروهای هوشمند) و استارتاپ‌های Verses (اپلیکیشن موسیقی تعاملی متاورس) اشاره کرد.

سامسونگ

هارک کیوپارک، مدیر امور مالی سامسونگ در خصوص حمایت‌های این شرکت از برنامه‌های C-Lab عنوان کرد به واسطه حمایت‌هایی که انجام دادیم استارتاپ‌های C-Lab موفق شدند مهارت‌های فناورانه خود را در عرصه جهانی به اثبات برسانند و بیشترین جوایز نوآوری نمایشگاه CES را از آن خود کنند که تاییدی برای توانایی‌های آنها محسوب می‌شود. وی افزود با اتمام موج‌های شدید کرونا و بازگشایی کسب و کارها انتظار می‌رود استارتاپ‌های C-Lab در عرضه جهانی حضور فعال‌تری را تجربه کنند.

سامسونگ

گفتنی است سامسونگ در گذشته از برنامه خود برای رشد و توسعه 300 استارتاپ در برنامه C-Lab Outside و 200 پروژه نوآورانه را در بخش C-Lab Inside طی یک دوره 5 ساله خبر داده بود. در همین راستا این غول فناوری کره‌ای توانست تا به امروز در راستای تحقق اهداف خود از 406 استارتاپ و پروژه (244 در C-Lab Outside و 162 در C-Lab Inside) حمایت کند. البته هدف این شرکت نیز رساندن این عدد تا پایان سال به عدد 500 است.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*