کوره آدم سوزی متحرک

روسیه برای مخفی کردن شمار تلفاتش کوره آدم سوزی متحرک به اوکراین فرستاد!

کوره آدم سوزی متحرک از جمله تجیهزات عجیبی است که مسکو به اوکراین ارسال کرد تا اجساد سربازان کشته شده‌اش را سوزانده و مانع تهیه مدرک شود.

در تصاویری که با تازگی توسط وزارت دفاع بریتانیا از حمله روسیه به اوکراین در رسانه‌ها منتشر شد، خودروهایی مجهز به کوره آدم سوزی دیده می‌شود که بنابر ادعای انگلیسی‌ها جهت از بین بردن اجساد سربازان روسی به اوکراین فرستاده می‌شوند. اتاقک سوزاندن هر یک از این کوره‌ها گنجایش یک جسد را دارد و تنها ظرف مدت چند دقیقه انسان را تلی از خاسکتر تبدیل می‌کند.

وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید هدف روسیه از این کار پنهان کردن آمار تلفات ارتش خود است. زیرا در سال 2014 که به صورت غیررسمی و مخفیانه در جنگ داخلی اوکراین مداخله می‌کرد، جسد سربازان کشته شده‌اش برای آن‌ها دردسرساز شد و واکنش مخالفان و منتقدان داخلی را به همراه داشت. پوتین این بار قصد دارد مانع از دسترسی مخالفان و رقبای خارجی‌اش به شمار تلفات ارتشش شود.

این اقدام می‌تواند سبب بروز نارضایتی بین سربازان شود. زیرا می‌دانند فرماندهانشان امیدی به زنده ماندن آن‌ها ندارند. همچنین متوجه می‌شوند در صورتی که کشته شوند، سر از کوره آدم سوزی متحرک در آورده و بقایایی از آن‌ها باقی نمانده و خانواده‌هایشان هیچ گاه پیکر آن‌ها را دریافت نخواهند کرد. علاوه بر این به آن‌ها یادآوری می‌کند آنقدر برای کرملین ارزش ندارند که پیکر بی جان آ‌ن‌ها را به خانه برگرداند و ترجیح می‌دهد آن‌ها را سوزانده تا هیچ اثری ازشان باقی نماند.

نکته جالب اینجاست که 70 درصد روس‌ها مسیحی ارتودوکس هستند و بر اساس آیین آن‌ها، سوزانده پیکر مرده ممنوع است. به بیانی دیگر این اقدام کرملین نه تنها سبب نارضایتی سربازان و تضعیف روحی می‌شود، بلکه با باورهای دینی مردم این کشور نیز در تضاد است. از سوی دیگر این احتمال نیز وجود دارد که این کوره‌ها برای سوزاندن اجساد غیرنظامیان اوکراینی نیز باشد که در حین درگیری‌ها کشته می‌شوند.

بد نیست برای مقایسه نگاهی به رفتار مردم خودمان با شهدای گرانقدر جنگ ایران و عراق داشته باشیم که با وجود اینکه بیش از 3 دهه از آن می‌گذرد، همچنان در تفحص پیکر پاکشان هستیم و آن‌ها را با بالاترین احترام و همراهی مردم تشییع کرده و به خاک می‌سپاریم تا در خاکی که برای آن خون دادند، با افتخار تا ابد آرام گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. الان مسئولین این نظام که پشت سر هم دیدار با این مرتیکه ی کمونیست،پوتین میزارن،بابت این وحشی گری ها هم در صدا و سیمای میلی اخباری منتشر کنن

  2. شما از معدود سایت‌هایی هستید که در مورد تجاوز و خرابکاری‌های روسیه این مطالب را ترجمه و منتشر می‌کنید. درود بر شما