دریفت تانک‌های نظامی

تانک ها در اوکراین مشغول کشتار و در نروژ در حال دریفت روی دریاچه یخی + ویدیو

در حالی که تانک‌های روسی در خیابان‌های اوکراین رژه می‌روند، نیرو زمینی نروژ با برنامه‌ی دریفت تانک‌های نظامی خود، لحظات خنده‌داری را خلق کرده است.

با حمله همه جانبه‌ی روسیه به کشور اوکراین، این کشور از دست رفته تلقی می‌شد. اما بر خلاف پیش بینی تمام کارشناسان نظامی، اوکراین هنوز نفس می‌کشد و در برابر حملات روسیه مقاومت می‌کند. هرچند که رییس جمهور این کشور دیگر به کمک‌های بین المللی امیدی ندارد و از مردم خود خواسته که از پیر و جوان به میادین نبرد بیایند و از اوکراین دفاع کنند.

اما در سوی دیگر دنیا انگار همه چیز فرق می‌کند. مردم کشورهای اروپایی و آمریکا که برای کشته شدن یک انسان به ظاهر خلافکار و فاسد تجمعات میلیونی برگزار می‌کردند، اکنون در سکوت کامل خبری قرار دارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به اصطلاح، سیاسی نباشند و در حمایت از مردم اوکراین و حمله روسیه هیچ تجمعی برگزار نکرده‌اند.

دریفت تانک‌های نظامی - تظاهرات مسکو

یک مرد روسی از اقدامات جنگ طلبانه پوتین غمگین است و عذرخواهی می‌کند

یا حتی فعالان محیط زیستی مثل گرتا تونبرگ که برای میز صبحانه معمولی دونالد ترامپ به سازمان ملل رفته بود و از گرمایش جهانی صحبت می‌کرد، اکنون حتی یک توییت ساده هم در مورد جنگ روسیه و اوکراین ننوشته است.

دریفت تانک‌های نظامی - تظاهرات مسکو

تظاهرات مسکو در اعتراض به اقدامات جنگ طلبانه پوتین

این موضوعی در حالی است که شب گذشته، در رابطه با محکوم کردن اقدامات تهاجمی پوتین، تجمعاتی بسیاری در شهرهای روسیه از جمله مسکو برگزار شده. این راه پیمایی‌ها و اعتراضات با سرکوب شدید پلیس روسیه همراه بوده. طبق اعلام خبرگزاری‌ها، تا این لحظه حدود 750 نفر از تظاهرکنندگان بازداشت یا مجروح شده‌اند. متاسفانه ابعاد جنایات این جنگ تا جایی پیش می‌رود که یک تانک نظامی ارتش روسیه در روز روشن، خودروهای سواری غیرنظامیان را در بزرگراه له می‌کند و  سازمان‌های حقوق بشری هنوز در سطح ابراز نگرانی به سر می‌برند. در ویدیو زیر می‌توانید این جنایت جنگی را مشاهده کنید.

هشدار! دیدن این ویدیو به تمام افراد توصیه نمی‌شود.

اما راننده این خودرو به طرز معجزه آسایی زنده ماند و فیلم‌های او به ترند اول شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. در ادامه می‌توانید فیلمی از عملیات نجات راننده خودرویی که توسط تانک‌های روسی له شده بود را مشاهده کنید.

نگاهی به برنامه دریفت تانک‌های نظامی ارتش نروژ

اما بیایید به پروژه دریفت تانک‌های نظامی نروژی نگاهی بیندازیم. این برنامه شاید در ظاهر جنبه نمایشی داشته باشد اما در اصل، جزو مانورهای نظامی پیشرفته محسوب می‌شود. راننده‌های این وسایل از ماهرترین نیروهای ویژه ارتش نروژ هستند که در آمرِیکا آموزش دیده‌اند. این آموزش‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا در نبردهای برفی و زمین‌های یخ زده، بالاترین سطح عملکرد را داشته باشند. برنامه دریفت تانک‌ های نظامی نروژ در شهر رنا برگزار می‌شود و تانک‌های لئوپارد 2 (Leopard 2) و آبراماس (M1A1 Abrams)، محور اصلی این تکنیک‌ها هستند. در ادامه می‌توانید فیلم دریفت تانک‌های نظامی نروژی را ببینید. همچنین آخرین اخبار رسمی جنگ روسیه و اوکراین، در وبسایت گجت نیوز دائما به روز رسانی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. جناب نویسنده پوریا خاکی تانک برای کشتن و شکست دشمن هستش
    نه ویراژ و سواری