سقوط سهام اپل

سقوط سهام اپل همزمان با تهاجم روسیه به اوکراین

تهاجم روسیه به اوکراین و افزایش تنش ها در منطقه منجر به سقوط سهام اپل و دیگر کمپانی های مطرح فناوری شده است.

حمله روسیه به اوکراین منجر به ایجاد «قوی سیاه» در بازار سهام شده و ریزش سهام اپل، سایر سهام بزرگ شرکت‌های تکنولوژی و بیت کوین همچنان ادامه دارد. همان‌طور که ایالات متحده و اروپا آمادگی خود را برای تحریم‌های بیشتر علیه روسیه اعلام می‌کنند، بازار سهام از این حمله متاثر شده است.

تأثیر جنگ روسیه و اوکراین روی سهام اپل و دیگر شرکت‌ها

سهامی نظیر داو (Dow) و نزدک (NASDAQ) به علت اینکه احتمالا در آینده دچار بازار صعودی می‌شوند، تأثیر زیادی خواهند پذیرفت. سهام کمپانی اپل نیز با منفی 2.6 درصد باز شد و هم اکنون در راستای کاهش قیمت نزدک حرکت می‌کند. دو کمپانی مایکروسافت و آمازون نیز با 3 درصد منفی آغاز به کار کردند در حالی که شاخص سهام شرکت گوگل در منفی 1.5 درصد باز شده است.

تأثیرات بالقوه تحریم‌های روسیه همچنان وجود دارد. اگر ایالات متحده هر گونه واردات سخت افزار و یا نرم افزار را به روسیه ممنوع اعلام کند، کمپانی‌هایی که به روسیه صادرات دارند، تحت تأثیر قرار می‌گیرند. برای مثال با ادامه تحریم‌ها، اپل قادر به فروش آیفون‌های خود، ارائه آپدیت‌های سیستمی و سازماندهی اپ استور به روسیه نخواهد بود.

سقوط سهام اپل

تحریم‌ها مطمئناً فراتر از صادرات کالاهای مصرفی خواهد بود؛ به این معنی که شرکت‌هایی مانند TSMC، سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان نیمه هادی قادر به ارائه محصولاتی که در خاک ایالات متحده و یا دیگر کشورهای تحریم شده تولید گردیده به روسیه نیستند. همچنین این امر می‌تواند برای جلوگیری از ضرر کسب و کار کمپانی‌های مذکور منجر به افزایش قیمت‌ها شود و کالاهای مصرفی دیگری را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

پس از آغاز به کار بازار، سهام اپل با منفی 3.3 درصد باز شد و روند نزولی آن همراه با فروش سنگین بود. در این میان همان‌طور که گفتیم دیگر کمپانی‌های مطرح مانند مایکروسافت و آمازون با منفی 1.3 درصد به روند اصلاحی خود ادامه دادند و شرکتی که عملکرد بهتری از دیگر شرکت‌ها داشت، گوگل با 0.6 درصد منفی بود.

حوزه فناوری تنها قسمتی نیست که از این حمله متأثر شده و در بازار ارزهای دیجیتال نیز بیت کوین یک شبه حدود 6 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به امید نابودی روسیه و چین