جنگ روسیه و اوکراین

جنگ روسیه و اوکراین ممکن است به فضا کشیده شود

تحلیلگران معتقدند که ابعاد جنگ میان روسیه و اوکراین ممکن است به فضا نیز کشیده شود و به همین منظور اقدامات لازمه در این خصوص انجام شده است.

به گفته رئیس اداره شناسایی ملی ایالات متحده (NRO) که ناوگان ملی ماهواره‌های جاسوسی را اداره می‌کند، ماهواره‌های مختلفی وجود دارند که می‌تواند مورد هدف ارتش روسیه قرار بگیرند.

جنگ روسیه و اوکراین در فضا

بر اساس آنچه کریستوفر اسکولیز (Christopher Scolese) روز چهارشنبه (23 فوریه) در انجمن ملی امنیت فضایی گفته، روسیه به طور آشکارا آنچه را می‌خواسته در اوکراین انجام دهد، به منصه ظهور رسانده و همان‌طور که می‌بینیم آنها به دنبال پیروزی هستند. وی در ادامه می‌افزاید:

بنابراین فکر می‌کنم عادلانه است اگر فرض کنیم، تا حدی که آنها بتوانند و تا حدی که احساس کنند کنترل اوضاع از دستشان خارج نشده، جنگ را به فضا نیز گسترش خواهند داد.

جنگ روسیه و اوکراین

به نقل از نیویورک تایمز، روز چهارشنبه نیروهای نظامی روسیه به اوکراین حمله کردند. گر چه اسکولیز پیش بینی خاصی درباره اقداماتی که روسیه ممکن است انجام دهد نکرده است اما به این نکته اشاره کرده که به زودی جی پی اس (GPS) را غیرفعال می‌کند. وی از اپراتورهای ماهواره‌های دولتی و تجاری درخواست کرده تا مراقب اوضاع باشند. اسکولیز همچنین می‌گوید:

به همه می‌گویم که مهمترین اقدام این است که مطمئن شویم تمامی سیستم‌ها امن هستند و هر لحظه در حال رصد آنها هستیم زیرا می‌دانیم که روس‌ها در حوزه سایبری بازیگران کارآمد و موثری هستند. و مجدداً دشوار است بگویم که آنها برای تحقق اهدافشان تا کجا پیشروی خواهند کرد. اما بهتر است که پیش از اینکه شگفت زده شویم، آماده باشیم.

جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا در هفته گذشته گفته بود که روسیه حدود 150 هزار سرباز را به نزدیکی مرز اوکراین برده است. وی تحرکات سربازان در مرز اوکراین را به مثابه آغاز تجاوز دانست و موج جدیدی از تحریم‌ها را در پاسخ به این اقدام اعمال نمود. تحریم‌ها احتمالا رفته رفته افزایش خواهند یافت؛ همان‌طور که نیروهای نظامی روسیه روز چهارشنبه به اوکراین حمله ور شدند. به گزارش سی ان ان، انفجار در سراسر کشور و من جمله پایتخت اوکراین شنیده می‌شود.